Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Disneyland eller Disney World eller EuroDisney eller hva det nå heter alt sammen?

Har en kamerat som har en bror som skal jobbe i en av disse ett år nå, og som vistnok kan skaffe gratis inngang til oss om vi ønsker det. Lurer litt på hvordan disse stedene er jeg... Er det alltid masse folk der? Er det bare for barn, eller er det gøy for oss voksne også? Hvis vi drar vil det være meg og mannen, og ev. flere voksne, ingen barn..

Når er det best å reise? Er parkene ganske like, eller er alle veldig forsjellige? Tror et er i Florida han skal jobbe, men er ikke sikker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingeline
Skrevet

Jeg har vært i Disney World i Florida, men det er tolv år siden. Det er en enorm fornøyelsespark slik bare amerikanerne kan lage den. Nå var jeg riktignok bare 15 år da jeg var der, men jeg tror jeg hadde syntes det hadde vært moro i dag også. Dette er ikke akkurat en fornøyelsespark på linje med Tusenfryd. Det er mye å se på uten at man nødvendigivs må snurre rundt i en karusell.

Epcot Senteret ligger rett ved siden av og er også en del av Disney-moroa. Der er det kanskje vel så mye å se på for voksne som for barn - med paviljonger fra en rekke land inkl. Norge. (Kanskje det er der han skal jobbe?)

Mye er sikkert forandret på tolv år, men en ting jeg husker fra Disney World er at det var mye mennesker og laaange køer. En del aktiviteter må man enten stille seg i milelange køer for eller man må rett og slett droppe det og gå videre. Ofte står det skilt om at her må man vente i en halvtime e.l.

Gjest baby-E
Skrevet

Heisann!

Jeg var i disneyland for noen år tilbake! Tro meg det er like artig for oss voksne som barn! Jeg storkoste meg hvertfall! Om du får det gratis, så ikke nøl! Det er et fantastisk sted!

Skrevet
Heisann!

Jeg var i disneyland for noen år tilbake! Tro meg det er like artig for oss voksne som barn! Jeg storkoste meg hvertfall! Om du får det gratis, så ikke nøl! Det er et fantastisk sted!

Oh... Hehe... Var vel noe slikt jeg ville høre ;)

Jaja, vi får se da.. Først får jeg finne ut hvor i verden denne fyren faktisk skal, og om kompisen min skal på besøk... Så får vi telle pengene våre, vi har tross alt reist en god del de site årene, + kjøpt splitter ny bil nå nettopp. Men liksom... En slik sjanse får man jo bare en gang.. Hehe... (Er vist det argumentet vi har brukt for de fleste av turene våre de siste årene...)

Skrevet

Jeg vil vel heller si det er ikke verdt pengene - dra heller i dyreparken liksom. Men - nå får du jo gratis inngang, så da er det kanskje verdt det likevel :) Det vil si med mindre du betaler USA tur bare for å gå i disneyworld - ikke verdt det. Men som en gratis del av en større ferie er jo noe helt annet.

Nå er det en stund siden jeg var der og da. Men jeg var 18 og syns vel egentlig det var koselig, men thats it.

Atmi

Skrevet

Jeg var i den i Paris da jeg var 18. En ganske stor skuffelse. Dette passet best for (små) barn. Det var et par litt kule/spennende berg- og dalbaner, men for det meste var maskinene for de minste. Ellers var det jo fine bygninger, og temaer fra tegnefilmene.

Pass på å ikke dra når pariserne har ferie da. Da er det SJOKKA fullt der. Derfor fikk jeg aldri tatt de litt mer spennende tingene, for det var over 2 timer å stå i kø for å ta dem...

MEN, du får det jo gratis da, og det er jo fint å ha vært der. Men det er ikke en park for de som søker spenning.

Dersom du er i Paris, og er interessert i det, anbefaler jeg heller Asterix-parken som har massevis av kule greier. Ligger på samme stasjon på RER-en(t-banen som også går litt utenfor paris sentrum til drabantbyene. Charles de Gaulle, terminal 1, RER B. Der finner du en shuttlebuss, som tar deg gratis inn til parken..

Skrevet

Vi er i DisneyWorld i Florida minst en gang i året, ofte flere ganger i året. Både vi voksne og barna koser oss. Vi pleier å reise på tider vi vet det er lite folk. Sist vi var der tok den lengste køen 35 minutter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært i Disneyland (California), og Disneyland i Paris og Disney World i Florida (Magic Kingdom, Epcot og MGM-studios).

Disney World er jo enormt da, må ha mange dager for å oppleve dem. "Verdenene" der er veldig forskjellige. Nå har de også fått en dyreverden som jeg ikke har vært i.

Men voksne kan ha masse gøy der! I hvert fall hvis du er litt fan av fornøyelsesparker. Hele verdenene de har bygget opp er en opplevelse da, om du ikke er så glad i attraksjonene ("rides"'ene) Særlig hvis du får det gratis er det ekstra kult. Jeg ville ikke vært i tvil!!!

Men det er gjerne lange køer året rundt. Vær der ved åpninsgtiden og vit hvor du bør gå først! Kan fort bli 45 min å vente på hver ting...

Det er best å reise dit rundt oktober etter det jeg har hørt. I hvert fall ikke når "folk flest" har ferie. Januar/februar er også ok. Om sommeren er det ekstra ille også pga den fuktige varmen!

Vær forberedt på at du må møte personen som skal gi dere gratis inngang ved inngangen til parken. Jeg har vært med på det før.. Dere må sannsynligvis være i følge med personen inn i parken. Ikke noe problem egentlig, da personen kan gå rett ut igjen, men jeg husker bare det var litt pes en dag vårt bekjentskap ikke dukket opp...

Skrevet

Jeg har være to ganger i Florida på alle parkene, dro første gang i Mai måned, en del folk var det, men vi fikk alltid tips av lokalbefolkningen om å gjøre motsatt av det man vanligvis ville gjøre, feks at når du kommer inn i en av parkene, gå til venstre istedet for til høyre.

De fleste gikk nemlig til høyre og da kom vi "først" til mange ting

Du MÅ oppleve disse parkene, de er suverene,

Skrevet

Var i Disneyland i California da jeg var 17.

Jeg ble ærlig talt ganske skuffa, syntes ikke det var så veldig stas å se en "parade" med folk utkledd som disneyfigurer eller en middelmådig teateroppsetting av "Beauty and the Beast" :-? . Det ble tilslutt til at vi ble sittende og skravle et par timer på et av de overprisede spisestedene og shoppet et par søte Disneyting (salt- og pepperbøsse, har dem fortsatt). Kan faktisk ikke huske at køene var så ille- vi var der på en hverdag i slutten av mai.

Men Disneyworld i Florida skal jo være mye bedre, da, og har sikkert både flere temaparker og større og bedre "rides". Dessuten kan du jo oppleve mye annet spennende også på en tur til Florida!

Skrevet

Disney i Florida er for både små og store, fordi de har Magic Kingdom som er mest for de små, også de andre parkene som er for både små og store. I Florida kan man i tillegg få med se Universal Studio sin park, som er enda mere gøy for de store (ikke en del av Disney). I Paris og California er det tilsvarende Magic Kingdom, og er derfor mest for barn.

Skrevet

Jeg var i Disneyland når jeg var 19 (jeg er nå 27) og storkoste meg. Det var så mye morsomt å oppleve og se på. "Karusellene" var lagt opp som rene eventyr (de var ikke sånne karuseller som gikk rundt og rundt, akkurat...), det var et stort parade-tog med dyktige dansere og flotte kostymer, bygningene var kopier av hva man så i tegneseriene som barn.

Maten var overpriset, men det var også det eneste negative. Vi var der en dag fra tidlig om morgenen til sent på kvelden, og rakk ikke å kjede oss.

Men hvis det er disneyland du skal til, så dra også innom Universal studios. Det var ikke like stor opplevelse som disneyland, men det var morsomt å se på de stedene der det har blitt filmet kjente filmer tidligere.

• 3 uker senere...
Gjest marlena, ikke innlogget
Skrevet

Jeg har jobbet i Disney World ett år, og ja jeg kunne få folk gratis inn i parkene. Fantastiske parker og mye forskjellig, alt er like fint da synes jeg men nå er jo jeg veldig Disney fan......

Det er ikke like mye folk alltid der men høysesonger er det fullt, det er påske, og ferier ellers.

God tur

Skrevet

Jeg har vært i DisneyWorld i Florida og syntes det var kjempemorro. Vi brukte en dag i hver delpark (som Magic Kingdom, Epcot center, MGM Studios osv), og det må man minst ha for å rekke å se seg litt rundt! Jeg tror de har rundt 7 delparker nå?? Jeg synes ikke ride'sene var særskilt bra, de går litt sakte så de har ikke så stor tivoli-effekt, mest opplevelse. De må passe seg så de ikke blir saksøkt.. Men det var så mye å se på at det var uansett veldig bra. Masse turer i små tog som fortalte historier, heller enn å pumpe adrenalinet.

Jeg møtte en bekjent som jobbet i Epcot da i den norske paviljongen. Han sa at man må ligge unna juni-juli-august, det er forferdelig med køer da, og alt for høy luftfuktighet til at det var kos. Vi var der i begynnelsen av september, da var det ikke så ille. Kunne fint gå i bikini og bade ute - men høst-uværet hadde kommet, og stort sett hver ettermiddag kom det et voldsomt regnskyll med lyn og torden som varte i 30-60 min. Så sol igjen. Det gjorde ikke noe.

Men jeg vet ikke om jeg hadde reist KUN fordi vi fikk gratis inngang? Det kostet jo bare 25 dollar dagen i inngang for en person. Ikke så mye å spare, hvis man må betale fly og hotell uansett. Hvis jeg hadde reist, så hadde det vært for å oppleve DisneyWorld og besøkt kompis i utlendighet samtidig. Du sparer veldig lite.

Skrevet
Men jeg vet ikke om jeg hadde reist KUN fordi vi fikk gratis inngang? Det kostet jo bare 25 dollar dagen i inngang for en person. Ikke så mye å spare, hvis man må betale fly og hotell uansett. Hvis jeg hadde reist, så hadde det vært for å oppleve DisneyWorld og besøkt kompis i utlendighet samtidig. Du sparer veldig lite.

Såklart!

Men når man har noen å besøke ett sted så har man liksom en litt større "grunn" til å reise dit, litt enklere å argumentere ovenfor seg selv om at det er lurt å bruke penger på dette akkurat selv om man kanskje burde spare de pengene...

Takk for masse gode tips og informasjon!

Skrevet

Jeg *elsker* Disney World. Jeg er ikke spesielt opptatt av karuseller og berg og dalbaner, men det var nok å finne på for meg også. Vi var der i tre dager, med en dag i Disney World, en dag i Epcot Center og en dag i MGM-studios.

Så vidt jeg vet er det åpnet enda flere parker rundt der nå, bl. a. en dinosaur-greie og en safari-dyrepark, så ett TV-program om det for litt siden.

Hvis man først skal til Florida for å besøke kjente ville jeg absolutt fått med meg Disney World, som en del av en større ferie.

Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...