AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har glemt å handle for i morgen (og kommer meg ikke ut), men kunne likevel tenke meg noe god kosemat. Noen som kan hjelpe meg litt basert på hva jeg har i hus? Jeg har kyllingfilet, poteter, løk, hvitløk, gulrøtter, noe hermetikk (type hermetiske tomater, tomatpuré, maiskorn), Norvegia og alskens krydder. Jeg har dessverre ikke fløte eller rømme, friske urter eller andre grønnsaker utover de som er nevnt (jo, jeg har vel frosne erter i fryseren). Håper dere kan trylle fram noen lekkerbiskener.
Arlandria Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Steke kyllingfiletene kjapt i panna og så i ovnen sammen med poteter kuttet i båter, gulrøtter i biter og løk og et fedd eller to med hvitløk, og litt olje over? jeg syns det blir kjempegodt, hvertfall! 1
otilie Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 hva med å skjære opp alle grønnsakene, krydre de litt og ovnsbake de sammen med kyllinfgileten. du kan jo krydre kyllingfileten, kanskje ha på litt ost? så kan du blande hermetiske tomater med hvitløk og evt litt krydder og lage saus av det? har du ikke noe pasta liggende?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Lag en rotmos av potet og gulerøtter og ev. hvitløk dersom du og ønsker. Moses med smør. Kjøttet kan marineres i olje og krydder noen timer før du steker det. Løk som i vanlig gul løk eller rødløk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå