Gå til innhold

Gutter; Hva er greien med han fyren her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du kan kreve at han begynner å vise deg interesse. Og at dere har kontakt daglig.

Er han ikke interessert i det så gi faen.

Vi har kontakt så og si daglig, enten gjennom sms eller at vi ringes/ evt. MSN eller FB også. Han foretrekker å ringe. Er mer sånn; savner deg/hvordan går det/hva har du gjort i dag-samtaler.

Men han pleier ofte å ringe venner/familie for å holde kontakten, så jeg vet ikke hvor mye han legger i ringingen liksom. Om jeg er veldig spesiell eller bare litt mer enn en venn,liksom.

Gud veit.

:natti:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dette fra en som har gjort akkurat det samme som ham. Det beste du kan gjøre er å sette foten ned og trekke deg. Si at du ikke nøyer deg med restevarer, og sett krav.

Vil han ha deg, så kommer han. Gjør han ikke, så vet du det. Følelser er piss og helvete, men sånn er det. Det du beskriver er en som ikke involverer seg, sannsynligvis fordi det er fler av dere. Jeg tror gjerne at du blir prioritert, men det er da virkelig ikke godt nok.

• Liker 1
Skrevet

Ta dette fra en som har gjort akkurat det samme som ham. Det beste du kan gjøre er å sette foten ned og trekke deg. Si at du ikke nøyer deg med restevarer, og sett krav.

Vil han ha deg, så kommer han. Gjør han ikke, så vet du det. Følelser er piss og helvete, men sånn er det. Det du beskriver er en som ikke involverer seg, sannsynligvis fordi det er fler av dere. Jeg tror gjerne at du blir prioritert, men det er da virkelig ikke godt nok.

Hva mener du at han burde si/gjøre da?

SÅnn, rent hypotetisk.

Skrevet

Først og fremst bør han vel virkelig kunne innrømme at det faktisk er interessant med noe mer enn vennskap, og at han gjerne vil bli bedre kjent med deg for å finne ut mer om akkurat det. Poengtere at det er mer enn mulig, og ikke bare avfeie det som totalt umulig.

Med en gang han/vi/man setter den grensen om at "jeg er ikke her for forhold", så har du faktisk ikke noe du skal ha sagt. Han har jo sagt fra, og da er du "bare teit" om du trodde på noe mer. Du har kort og godt fått en begrensende advarsel.

Det at du ikke får vise noe tegn på hengivenhet via andre media hvor andre ukontrollert kan se det, er også et ganske viktig ankepunkt. Hvorfor får du ikke det? Jeg nektet tøsene å gjøre slik fordi det da var synlig for de andre tøsene. Samtidig vil jeg være "åpen" og ha dem der, for det gir et inntrykk av at de faktisk får en slags del av meg. Helt vanlig tankegang, om enn noe risky.

Dette med å treffe andre... Den er rett og slett totalt forklarende på min teori her. Han sier det jo egentlig rett ut. Du er ikke den eneste. Den lille vrien om å ikke fortelle hverandre om det; ge-ni-alt.

Man treffer ikke andre om man er over middels interessert i deg. Ganske enkelt.

Skrevet (endret)

- Han har sagt han er forelsket i meg

- Men at han "ikke er ute etter noe forhold"

- han ønsker å treffe meg når jeg er hjemme igjen (er ute og reiser)

- han har sagt at vi kan treffe andre folk om vi vil (men vil helst ikke at vi forteller hverandre om det)

- det kan gå en hel dag uten at han ringer

- men så ringer han nesten hver dag.

- han liker ikke at jeg skriver 'kosemeldinger' på FB-veggen hans.... men min FB-vegg er nedrent av hans kommentarer/likes og 'kosemeldinger' (sånne små hint/ord som er litt internt, ikke noe 'klissete' greier - men fortsatt...)

...what's up with that?

Han er kun ute etter sex.

FYI: Det å ha et snev av selvrespekt er vel ikke å forakte heller.

Med å ikke la noen behandle deg slik.

Endret av -Leon-
Skrevet

Først og fremst bør han vel virkelig kunne innrømme at det faktisk er interessant med noe mer enn vennskap, og at han gjerne vil bli bedre kjent med deg for å finne ut mer om akkurat det. Poengtere at det er mer enn mulig, og ikke bare avfeie det som totalt umulig.

Med en gang han/vi/man setter den grensen om at "jeg er ikke her for forhold", så har du faktisk ikke noe du skal ha sagt. Han har jo sagt fra, og da er du "bare teit" om du trodde på noe mer. Du har kort og godt fått en begrensende advarsel.

Det at du ikke får vise noe tegn på hengivenhet via andre media hvor andre ukontrollert kan se det, er også et ganske viktig ankepunkt. Hvorfor får du ikke det? Jeg nektet tøsene å gjøre slik fordi det da var synlig for de andre tøsene. Samtidig vil jeg være "åpen" og ha dem der, for det gir et inntrykk av at de faktisk får en slags del av meg. Helt vanlig tankegang, om enn noe risky.

Dette med å treffe andre... Den er rett og slett totalt forklarende på min teori her. Han sier det jo egentlig rett ut. Du er ikke den eneste. Den lille vrien om å ikke fortelle hverandre om det; ge-ni-alt.

Man treffer ikke andre om man er over middels interessert i deg. Ganske enkelt.

Jeg finner det interessant at du omtaler kvinnene du lurer for tøser, når den eneste som oppfører seg tøsete her er deg.

• Liker 2
Skrevet

Men han gir meg det håpet.

Det jævla håpet.

Jeg er så redd for å gi slipp, for jeg tenker enn hvis han faktisk liker meg? Og jeg gjør en stor tabbe ved å kutte han helt ut sånn helt uten videre?

Jeg kan ikke tvinge han til å inngå et forhold med meg på et så tidlig stadie som jeg og han er på nå - det kan alle si seg enige i.

Men er det noe som helst jeg kan kreve av han nå? Sånn, ting jeg kan si rett ut til han?

Pyttsann, det er mange fisk i havet vet du :jepp:

Du trenger ikke han her. Så langt synes jeg at du har fått mange fornuftige råd og svar. Blås i ham. Jente; du er jo på reise. Og du er singel. Nyt det! :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner det interessant at du omtaler kvinnene du lurer for tøser, når den eneste som oppfører seg tøsete her er deg.

Jeg bor i bergen. Tøs har en helt annen betydning, det er et slangord for jente. Jeg beklager misforståelsen.

Skrevet

Han vil pule på deg, ikke noe mer. Vil ikke at andre jenter skal vite noe om deg, fordi.. vel, han vil også ha andre jenter ;-)

Skrevet (endret)

Er så trøtt nå så mulig det blir litt rot i tankene.

Han vil ha deg som del i sitt lille moderne mini harem. Det vil si han har flere pulevenniner/elskerinner/eventuelt "kjærester" som han kanskje ser en gang i uken eller annen hver uke eller kanskje to ganger i uken hver.

Dette vil si at han ikke føler nok for deg til at han vil bli kjæresten din. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke føler NOE. Jeg kan selv lett få en slags middels forelskelse/crush i en jente jeg har sex med og liker godt samtidig som det av ymse grunner er helt uaktuelt for meg å bli kjæreste med henne. En slik mellom forelskelse er for meg for svak for å bli kjæreste, men den er delig å føle på for det. Det jeg tror mange kvinner har vanskelig for å forstå er at mange menn LETT kan ha flere sånne kvasikjæresterelasjoner og ha kvasikjærestefølelser samtidig i tillegg til et par damer hvor sexen er rent fysisk. Forskjellen på han typen du har møtt og meg er at jeg vet at hvis jeg viser noen som helst tegn til å ha utviklet noe som ligner på forelskelse eller oppfører meg på en måte som impliserer at vi dater mere seriøst (tar henne ut på middag, tar henne med å møter vennene mine, snakkes for ofte etc.) så øker sjasnen for at hun faller for meg og at hun faller hardt for meg og det vil jeg for en hver pris unngå så det gjør jeg i så liten grad som overhodet mulig. Jeg vil heller miste en elskerinne enn å forlede henne. For meg virker det som om han du har møtt nettopp bruker det å snakke om følelser, som kan være reele om enn for svake, som en måte å holde på deg på fordi han mangler tillitt til sin egen evne til å holde på elskerinner så lenge han ikke også sørger for at de blir forelsket.

Oddsen for at du kan få ham på kroken under noen som helst omtsendigheter er minimal. Oddsen for at han vil være trofast i et forhold eller at han kan få et forhold til å fungere tror jeg også er minimal. Det eneste du kan gjøre er å utsete å ligge med ham om du enda ikke har gjort det og stille krav om at før dere gjør det så må han slutte å ha sex med andre damer og gjøre det klart at det eneste du er interesert i er et monogamt forhold. I forbindelse med at du krever eksklusiv dating så gjør det også klart at da vil du poste på facebooken hans.

Fordi han ikke verner ddeg som best han kan fra å bli såret, men faktisk maksimerer sjansen for at du blir det gjennom snakket om forelskelsen og å snakke med deg hele tiden, tror jeg han er typen som vil si det aller meste så lenge det er nødvendig for å tjene hans interesser. Altså han vil lyve om det er nødvendig for å få deg til sengs.

I gamle dager ville han ha vært i et forhold allerede eller vært villig til å gå inn i et nå. Grunnen til at han ikke er det i dag er at det er så mange damer som er villige til å ha tilfeldig sex, være pulevennine og som tror det er en god strategi for å få en mann som kjæreste å gå til sengs med ham fort. I en slik situasjon vil de mennene som kan (de mest attraktive) svært ofte velge å være single mye lengre enn de ellers ville, kanskje for hele livet, fordi de jo kan få så mye sex og "nærhet" de vil, men med flere damer på en gang noe som menn elsker på en måte kvinner nok aldri vil kunne forstå. Det er derfor jeg fortsatt er singel og planlegger å være det enda noen år. Det samme var/er anntageligvis tilfeller for han ene i tråden her som sa han hadde holdt på likt som fyren du har møtt. Slik sørger kvinner selv for at de mennene de helst vil ha ikke vil bli kjærester med noen i det hele tatt/svært sjelden/svært sent og når de først blir det har de vanskelig for å bli i forhold fordi det er så fristende å være singel og fri til å ha et "miniharem" med gjevne utskiftelser.

Endret av Yogamann
Skrevet

- Han har sagt han er forelsket i meg

- Men at han "ikke er ute etter noe forhold"

- han ønsker å treffe meg når jeg er hjemme igjen (er ute og reiser)

- han har sagt at vi kan treffe andre folk om vi vil (men vil helst ikke at vi forteller hverandre om det)

- det kan gå en hel dag uten at han ringer

- men så ringer han nesten hver dag.

- han liker ikke at jeg skriver 'kosemeldinger' på FB-veggen hans.... men min FB-vegg er nedrent av hans kommentarer/likes og 'kosemeldinger' (sånne små hint/ord som er litt internt, ikke noe 'klissete' greier - men fortsatt...)

...what's up with that?

voldsomt som han kan bestemme, og du bare skal innrette deg.

Sett krav og se hva som skjer, kan banne på at han stikker med halen mellom bena..

• Liker 2
Skrevet

I gamle dager ville han ha vært i et forhold allerede eller vært villig til å gå inn i et nå. Grunnen til at han ikke er det i dag er at det er så mange damer som er villige til å ha tilfeldig sex, være pulevennine og som tror det er en god strategi for å få en mann som kjæreste å gå til sengs med ham fort.

Ja, hvor dum går det an å bli :kari:

Uansett er det en eksepsjonelt dum strategi fra kvinners side. Det sier seg selv.

Skrevet

drit i hva som blir sagt, se på handlingene hans.. hva gjør han og hva gjør han ikke..?

• Liker 1
Skrevet

drit i hva som blir sagt, se på handlingene hans.. hva gjør han og hva gjør han ikke..?

Han gir meg veldig mye oppmerksomhet. Viser at han tenker mye på meg.

Han er ingen player, det vet jeg ganske så sikkert. Aldri mistenkt han for å være det heller. Jeg bare mistenker (eller mistenkte?) han for å ikke helt vite hva han vil...

Jeg begynner å tro at han faktisk er interessert nå. På mer enn bare venne-plan. Han snakker oftere om "oss". Men jeg klarer ikke helt legge fra meg usikkerheten og det dårlige selvbildet og ikke tenke "hva er det han ser i meg"

Skrevet

Det har gått en liten stund sist og vi har pratet sammen en del, og jeg føler at noe av usikkerheten min er blitt borte, men er blitt erstattet med andre ting jeg er usikker på nå i stedet.

Er så trøtt nå så mulig det blir litt rot i tankene.

Han vil ha deg som del i sitt lille moderne mini harem. Det vil si han har flere pulevenniner/elskerinner/eventuelt "kjærester" som han kanskje ser en gang i uken eller annen hver uke eller kanskje to ganger i uken hver.

Dette vet jeg at han ikke har.

Dette vil si at han ikke føler nok for deg til at han vil bli kjæresten din. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke føler NOE. Jeg kan selv lett få en slags middels forelskelse/crush i en jente jeg har sex med og liker godt samtidig som det av ymse grunner er helt uaktuelt for meg å bli kjæreste med henne. En slik mellom forelskelse er for meg for svak for å bli kjæreste, men den er delig å føle på for det. Det jeg tror mange kvinner har vanskelig for å forstå er at mange menn LETT kan ha flere sånne kvasikjæresterelasjoner og ha kvasikjærestefølelser samtidig i tillegg til et par damer hvor sexen er rent fysisk.

Dette mistenker jeg men ikke det at han har noen andre som han holder på med, for det har han ikke, så det kan vi utelukke helt.

Forskjellen på han typen du har møtt og meg er at jeg vet at hvis jeg viser noen som helst tegn til å ha utviklet noe som ligner på forelskelse eller oppfører meg på en måte som impliserer at vi dater mere seriøst (tar henne ut på middag, tar henne med å møter vennene mine, snakkes for ofte etc.) så øker sjasnen for at hun faller for meg og at hun faller hardt for meg og det vil jeg for en hver pris unngå så det gjør jeg i så liten grad som overhodet mulig. Jeg vil heller miste en elskerinne enn å forlede henne. For meg virker det som om han du har møtt nettopp bruker det å snakke om følelser, som kan være reele om enn for svake, som en måte å holde på deg på fordi han mangler tillitt til sin egen evne til å holde på elskerinner så lenge han ikke også sørger for at de blir forelsket.

Det samme gjør jeg, men det er merkelig om han ikke vil ha meg 200% men ønsker at jeg skal være på knærne etter han. Det må jo være slitsmt for han. Men han har ingen andre 'elskerinner'.

Oddsen for at du kan få ham på kroken under noen som helst omtsendigheter er minimal. Oddsen for at han vil være trofast i et forhold eller at han kan få et forhold til å fungere tror jeg også er minimal.

Når han går inn i et forhold så gir han 100% og han er ikke av den utro typen.

Det eneste du kan gjøre er å utsete å ligge med ham om du enda ikke har gjort det og stille krav om at før dere gjør det så må han slutte å ha sex med andre damer og gjøre det klart at det eneste du er interesert i er et monogamt forhold. I forbindelse med at du krever eksklusiv dating så gjør det også klart at da vil du poste på facebooken hans.

Han har ingen andre som han holder på med. Og han har sagt at han er ikke ute etter kun sex med meg. Ja det høres naivt ut nå som jeg skriver det, men actions speaks louder than words: Når vi er sammen så utgjør sex kanskje 2% av alt. De resterende 98% er noe helt annet. Vi bare nyter hverandres nærvær (høres cheesy ut). Jeg vet han føler noe for meg, og ha vet jeg føler noe også.

Fordi han ikke verner ddeg som best han kan fra å bli såret, men faktisk maksimerer sjansen for at du blir det gjennom snakket om forelskelsen og å snakke med deg hele tiden, tror jeg han er typen som vil si det aller meste så lenge det er nødvendig for å tjene hans interesser. Altså han vil lyve om det er nødvendig for å få deg til sengs.

Igjen, hadde det kun vært om sex hadde jeg skjønt det for lenge siden. Dette handler ikke om det.

I gamle dager ville han ha vært i et forhold allerede eller vært villig til å gå inn i et nå. Grunnen til at han ikke er det i dag er at det er så mange damer som er villige til å ha tilfeldig sex, være pulevennine og som tror det er en god strategi for å få en mann som kjæreste å gå til sengs med ham fort. I en slik situasjon vil de mennene som kan (de mest attraktive) svært ofte velge å være single mye lengre enn de ellers ville, kanskje for hele livet, fordi de jo kan få så mye sex og "nærhet" de vil, men med flere damer på en gang noe som menn elsker på en måte kvinner nok aldri vil kunne forstå. Det er derfor jeg fortsatt er singel og planlegger å være det enda noen år. Det samme var/er anntageligvis tilfeller for han ene i tråden her som sa han hadde holdt på likt som fyren du har møtt. Slik sørger kvinner selv for at de mennene de helst vil ha ikke vil bli kjærester med noen i det hele tatt/svært sjelden/svært sent og når de først blir det har de vanskelig for å bli i forhold fordi det er så fristende å være singel og fri til å ha et "miniharem" med gjevne utskiftelser.

Det som bekymrer meg derimot er at jeg kan ha tatt feil av hvor mange han har å velge mellom, og at han tok på en måte det "første og beste" som kom hans vei (meg). Det gjør meg litt usikker på om han er klar over dette selv? Og om dette er tilfelle, så betyr det at han kan innbille seg selv til å tro at det er meg han vil ha - til noe bedre kommer opp, og han innser at jeg kanskje ikke er det likevel.

Jeg vet ikke om jeg burde tenke slik, eller om det kun er usikkerheten min som snakker.

Skrevet

Det er ikke noe problem å ta det "første og beste" så lenge h*n er "bra nok".

Skrevet

Det er ikke noe problem å ta det "første og beste" så lenge h*n er "bra nok".

"Bra nok" til noe annet dukker opp?

Skrevet

"Bra nok" til noe annet dukker opp?

Dette er alltid den store risikoen for alle som går inn i et parforhold. Spesielt over tid.

Og den er umulig å helgardere seg imot dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...