AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Vi er noen venninner som skal på tur nå til våren og trenger noen tips. Har lest litt her inne, og det virker ikke som de opplagte valgene, som Praha, Tallin, Riga osv. er spesiellt spennende reisemål. Det som er viktig for oss er at det er rimelig å dra dit, og "leve" der. At det er litt å finne på. Ting å se på osv. Litt shopping, og ålreit mat. Vi trenger ikke noe spa opplegg, og har ikke kjempestore krav til shopping mat osv, men vil gjerne ha litt av hvert. Det er heller ikke viktig for oss at det er ett pop sted og kan gjerne være en by som ikke er kjent. Noen som har noen forslag? 2
Gjest Badabing Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 (endret) Tirana, Istanbul, Brugge, Montenegro, St.Petersburg, Reykjavik. Endret 11. februar 2012 av Badabing
Vibi Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Reykjavik var ikke så veldig billig da jeg var der i 2007, men ting har vel endret seg drastisk der siden da. En fantastisk by uansett. Ellers syns jeg at Krakow og Praha er flotte byer for venninneturer. Riga er grått og kjedelig, og hvis dere ikke er så opptatte av spa har den byen heller lite å by på..
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Reykjavik er vel dyrt å dra til? Takk for fine svar så langt, skal sjekke ut disse stedene
GrænOrka Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Reykjavik har vært superbillig siden finanskrisen. Halvliter cola til 5-6 kr, 7-retters gourmet måltid på byen flotteste restaurant til 300 kr. Badeland til 16 kr. Og å reise dit er ikke dyrt hvis du bestiller i god tid. Nå kan du få tur/retur billetter i sommerens høysesong til 1700 kr. Men bestiller man sent, så kan det koste 3000 kr.
Henkie Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Støtter Budapest. Vært der flere ganger. Barcelona eller Roma er også en sikker vinner på jenteturer.
Betty84 Skrevet 14. februar 2012 #9 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Var i Praha med 3 venner ifjor. Betalte ca 4000 totalt for fly og 5*hotell. Mye flott å se på, billig mat og drikke, og et knallbra uteliv! Syntes jeg da... Endret 14. februar 2012 av Betty84
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Takk for svar Budapest ser ut som en by vi må vurdere! Høres ut som den har alt vi vil ha. Vi har vært innom tanken på Barcelona, Roma osv, men det er byer som gjerne er litt dyrere igjen. Praha er også i tankene.
Ethereal Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 (endret) Dublin. Hvorfor: - maten er rimelig. Å spise middag ute koster ca. 10 euro. - alkoholen er rimelig. En flaske vin kan koste så lite sm 3 euro på butikken. Ute er det litt dyrere, men likevel billigere enn i Norge. - mye fint å se på, og det er gåavstand til det meste. - billig å reise med Ryanair. Da jeg dro betalte vi ca. 150 kr tur retur. Dro fra Rygge. - Hotell er billig. Vi sov der i 4 døgn, og med frokost kom det på 900 kr pr person. Vi bodde veldig sentralt! Endret 18. februar 2012 av Ethereal
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Dublin. Hvorfor: - maten er rimelig. Å spise middag ute koster ca. 10 euro. - alkoholen er rimelig. En flaske vin kan koste så lite sm 3 euro på butikken. Ute er det litt dyrere, men likevel billigere enn i Norge. - mye fint å se på, og det er gåavstand til det meste. - billig å reise med Ryanair. Da jeg dro betalte vi ca. 150 kr tur retur. Dro fra Rygge. - Hotell er billig. Vi sov der i 4 døgn, og med frokost kom det på 900 kr pr person. Vi bodde veldig sentralt! Dublin er også aktuelt, men vi har vært der alle sammen, så vurderer ett ennet sted pga det. Men absolutt et sted vi vil tilbske til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå