finkel Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 (endret) Hei! Gikk og vandret mellom hyllene i butikken idag og oppdaget en høy, slank flaske jeg ikke hadde sett før: Fungi. Noen som bruker dette, evt til hva? Brukes det på lik måte som soyasaus? Tenker på at sopp har umami-smak, slik som soya. Er det verdt å prøve? Endret 11. februar 2012 av finkel
Gjest Herr Drue Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Sjæl, ass. Lurer på om detta er noe digg.
finkel Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2012 Sjæl, ass. Lurer på om detta er noe digg. Du gjør det, ja...?
Gjest Herr Drue Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Du gjør det, ja...? Ja. Har du forresten prøvd umami-paste?
Gjest navnelapp Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Eg har brukt fungi, og det er kjempegodt, men litt udrygt. Du brukar relativt fort opp den flaska. :-) Eg har brukt det som soyasaus, men gjerne i meir tradisjonelle norske rettar som viltgryte, marinadar til biff og i supper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå