Gå til innhold

skal ha 30 årslag...ca 10 damer

Fremhevede innlegg

Skrevet

JEg skal ha noe middagsgreier,buffet så man kan forsyne seg selv og kaker og snacks etterpå. Vil så gjerne ha noen ideer,og kanskje lage noe i forveien som jeg kan fryse...noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jeg komme som eneste mann? :sjenert:

Det som definerer en buffet for min del er skivet kjøtt av ymse slag og et utvalg fisk.

Dette er varer som nytes best ferskt, altså som ikke tåler å ligge i fryseren.

Forskjellig tilbehør som potet salat, annen salat, rømmedressinger osv kan lages dagen før og stå i kjøleskapet.

De fleste kaker tåler også å stå kaldt i noen dager...

Skrevet

Takk for svar:-) Ja,det hadde sikkert livet opp hvis du også kom:-))

Ja,tenker ha litt salater,både grønn,pasta,potetsalat...har lyst å ha kylling,men det er jo såååå vanskelig å skjere den i fine stykker...? FÅr ikke til det jeg:-) Kan jo også ha spekemat....hmmm,jeg får gå i tenkeboksen og skrive en laaang liste og lunke visakortet,så skal det nok gå:-))Har du tips til ei deilig kake da? Og tror du det holder med 3 kaker?

Skrevet

Pai? Pai er godt og er lett å variere. Noen salater som du sier selv, og hva med kyllingklubber eller kyllinglår i stedet for hel kylling? Da behøver du ikke tenke på å skjære opp!

Når det gjelder kaker så er marsipankake og oreokake en sikker vinner hvis du serverer meg.

Lykke til og god feiring :)

:heks:

Skrevet

Spekemat er suverent!

Oppskåret skinke og spekepølse holder seg i dagevis, men eggerøren må lages rett før selskapet.

Pai er også en slager, jeg stemmer for pai ;)

Skrevet

Pai er et kjempegodt forslag :) Kylling satay hadde kanksje vært noe? Typsik "jentemat" og ettersom de er tredd på spydd trenger du ikke tenke på oppdeling.. Jeg fikk noen kyllingkjøttboller på en fest og de var helt fantastikske (og kan sikkert lages på forhånd og evnt. fryses). Fikk en ca oppskrift: kyllingkjøttdeig, choritzopølse og parmesan. Skikkelige smaksbomber! Eller så kommer du langt med godt brød (foccacia f.eks) og aioli. :)

Skrevet

Takk for avar. SÅ godt ut med foccacia:-) Noen som har god oppskrift på pai? Har aldri laget det jeg......

Skrevet

Takk for avar. SÅ godt ut med foccacia:-) Noen som har god oppskrift på pai? Har aldri laget det jeg......

Denne paien med løk,bacon og blåmuggost fra Trines Matblogg syes jeg er kjempegod :) Det finnes forresten pakker med paideig som bare skal blandes med vann (finner den i hylla sammen med andre bakevarer) og den funker fint om du ikke gidder lage bunn fra bunnen av (lol) ;) Når jeg lager paideg selv bruker jeg alltid å dekke paideigen med bakepir og helle i tørre erter for at deigen skal holde seg på plass og ikke sige ned langs kantene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...