Suzy Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har sett reklamen for Toro sin nye pizzabunn med ekstra fiber og det høres veldig bra ut. Men har denne kommet i alle butikker enda? Hvor har de den evt? Rimi, Mega, Rema???
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har ihvertfall sett den på Meny. Flott - takk
Gjest Cessie Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Joker har den, så da regner jeg med at Kiwi, Spar og Meny også har den.
Gjest Spinell Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Er dette en annen bunn enn den som kom i fjor en gang? Både Spar og Kiwi i mitt nærområde har hatt en fiberrik Toropose i så mange måneder at den inne kan ha vært på 1. februarslippet. Hvis det er den jeg tenker på, så finnes den i de fleste butikker. Og en ting til ang denne: vær forsiktig med væskemengden. Deigen blir alt for våt ogmklissete om man heller oppi alt som står på pakken. La det stå igjen litt og spe heller med det dersom det er nødvendig. Hvis det er en ny type må jeg ut og handle nå
Brunhilde Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Jeg lager forresten pizzabunn selv og erstatter ca 2/3 av hvetemelet med fibra eller fullkornshvete. Det blir veldig godt. 2
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2012 Jeg fant den på Meny - og på Mega hadde de den ikke (måtte gå innom for å sjekke da jeg først var ute ). Jeg vet ikke når den kom, men det er denne Spinell. Takk for tips om væske - haaater klissedeig Da skal den testes i kveld
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2012 Jeg lager forresten pizzabunn selv og erstatter ca 2/3 av hvetemelet med fibra eller fullkornshvete. Det blir veldig godt. Ja det gir sikkert like godt resultat, men jeg er litt lat
Gjest Spinell Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Da er det den samme som jeg har prøvd. Jeg er også litt lat Jeg synes den smaker bra og er fornøyd med den når jeg knapper ned med ca 1/2 dl på væskemengden.
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har igrunnen aldri hatt noe særlig tak på gjærbakst, så jeg liker at den er ferdigblandet for meg Og veldig glad for tips om væskemengden
Brunhilde Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 (endret) Ja det gir sikkert like godt resultat, men jeg er litt lat Det er lov å være lat! Jeg har igrunnen aldri hatt noe særlig tak på gjærbakst, så jeg liker at den er ferdigblandet for meg Og veldig glad for tips om væskemengden Jeg elsker å bake, spesielt gjærbakst. Derfor jeg sjelden kjøper ferdig - og fordi sånne ferdigblandinger fort blir for salte for meg. Jeg har, av en eller annen idiotisk grunn, vent meg til lite salt i maten, straffen er at jeg ender opp med å måtte lage det meste selv. Godt du fant den på Meny, da husket jeg ihvertfall rett. God pizza! (Heldiggris, men jeg har ikke ost og gidder ikke gå på butikken, så det blir ikke pizza på meg i kveld. Er nemlig litt lat, jeg også ) Endret 11. februar 2012 av Brunhilde
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2012 God pizza! (Heldiggris, men jeg har ikke ost og gidder ikke gå på butikken, så det blir ikke pizza på meg i kveld. Er nemlig litt lat, jeg også )
Suzy Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 11. februar 2012 Mega. Nix Der har jeg sjekket i dag. Forøvrig ble den god, men jeg var nok littebitt for gjerrig på vannet, for den ble tung å kjevle ut, så neste gang skal jeg ha i litt mer. Men den smakte godt
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 De har den ihvertfall på de fleste remabutikker
Scherbatsky Skrevet 18. februar 2012 #17 Skrevet 18. februar 2012 Det går seriøst like fort å lage den selv. Tar sånn ca 5 minutter.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #18 Skrevet 20. februar 2012 Mye sunnere, enklere og billigere å lage deig hjemme, da. :gjeiper: latskaap...
Suzy Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #19 Skrevet 21. februar 2012 Det går seriøst like fort å lage den selv. Tar sånn ca 5 minutter. Mye sunnere, enklere og billigere å lage deig hjemme, da. :gjeiper: latskaap... Tusen takk begge to for å gi meg svar på akkurat det jeg lurte på
Scherbatsky Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Poenget var da at du får kontrollert saltet bedre (meningen med fiber er vel at det skal være sunnere, og med saltmengden i halvfabrikata kan det oppveie hverandre) - og du kan ha i den mendgen fiber du selv ønsker. Billgere blir det også. Fullkorn hvete er jo et alternativ, mer fiber enn i vanlig hvetemel ihvertfall. Det, gjær, litt salt, vann og olje, poof, you're done.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå