Gå til innhold

Kvier meg for å ringe..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde dere ringt legevakten og hørt når dere har fått "plutselig" (over et par dager) veldig vondt i høyre lungen (kjennes sånn ut i hvertfall)/området- bak på ryggen, samt siden og det kjennes ut som jeg har sting (sånn man får når man trener- vet ikke hva det egentlig heter ;-) ) Til morgenen i dag hadde jeg skikkelig pustenød- har aldri opplevd maken, klarte ikke stå oppreist pga smertene i siden- klarte så vidt å komme meg på jobb i dag; og hadde uansett ikke fått time hos fastlegen på dagen tror jeg...

Lå og slo rundt meg i natt, gikk løs på både det ene og andre i smerte i natt, husker ikke så mye av det i natt heldigvis men ble fortalt av kjæresten at jeg hadde stønna og hatt tydlig vondt i løpet av natten.

Spiste 2*paracet og 1*ibux (fikk resept på dette av legen for en stund siden mot muskelsmerter, dette er forresten helt annerledes smerter- jeg bare kjenner forskjell)

Så hadde dere ringt legevakten, eller ventet og satset på at det bare er noe muskulære problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart ringt legevakten og forklart situasjonen, da får du jo vite hva du burde gjøre videre, uansett om det er ufarlig eller ikke :)

• Liker 1
Skrevet

Ringt. Definitivt.

Tja, vet lissom ikke hvorfor jeg kvier meg heller egentlig :P Det er jo ikke værre enn at de sier jeg skal vente..

Tror paraceten og ibuxen liksom virker litt enda- blir jo sløvet av det -.-

er forresten litt svimmel eller "rar" i hodet også.. men da trenger jo ikke ha noen sammenheng.. føler liksom jeg "kjører båt" eller er litt bakfull- uten at jeg har gjort noen av delene på en stund...

Skal reise meg og kjenne litt på kroppen om noen minutter så får jeg se hvordan det føles..

Skrevet

Ring!! Og god bedring :)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Ring, og forlang å komme inn kjære deg.

(og jo du hadde fått time på dagen hos legen din, leger har altid ledige akutt timer, så lenge man ringer med en gang de åpner)

Skrevet

Ring!! Og god bedring :)

Takk, tar nok en telefon bare for å ha snakket med de etterpå- skal bare spise litt og sånn først for å se hvordan jeg føler meg da...

Tusen takk for at dere svarer meg :)

• Liker 1
Gjest gjest- silje
Skrevet

Slutt å dra det ut, pell deg til legen!

• 2 uker senere...
Skrevet

Åssen går det med deg? :)

Skrevet

Ts her! Det går bra! Vet ikke hva som skjedde, men har i hvertfall blitt mye bedre- hadde vel strekt noe eller spist nor jeg ikke tålte.. lå j sengen så å si hele helga og det hjalp :-) snakket ikke med legevakten da paracet/ibux virket ganske bra (og legevakten her er ikke så glad i henvendelser...)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Flott at du har det bra denne gangen, men skulle du få så vondt igjen neste gang, så bør du faktisk ringe legevakten. Det kunne vært noe helt annet, og da risikerer man i verste fall livet om man ikke får gjort noe med det tidlig.

Uansett hva legevakten liker, eller ikke liker så har det ingenting å si, det er jobben deres, og de har ansvar for de som ringer inn.

Skrevet

Godt du er i bedre form nå :)

Forøvrig er jeg enig med gjest-silje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...