Gå til innhold

Har du noen fobier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg takler ikke blodårer. Er ikke redd for blod og gørr, men tanken på en blodprøve kan gjøre meg klam og uvel. Det er noe med den tynne huden på innsiden av albuen, og at en nål skal inn der og inn i den ekle åren...grøss. Av samme grunn gruer jeg innmari til å få sånn nål inni hånden hvis jeg havner på sykehus.

Skjelett og knokler er også fælt. Ingen får kakke meg på knærne, albuene osv. Da får jeg helt spader. Samme med tennene.

Jeg tror det bunner i at jeg egentlig synes mennesker er oppbygd av mange disgusting ting!

I tillegg har jeg en høydeskrekk som begynner å bli latterlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fryktelig redd slanger, samtidig som jeg syns de er veldig spennende og fascinerende :o

Jeg har litt vannskrekk og høydeskrekk.

Skrevet

Har fullstendig ANGST for å snakke fremfor store folkemengder, holde tale/foredrag o.l.

Sosialfobi. Helt pyton å dra på butikken for å handle, kan jo treffe noen der....

*Skrekk og gru, fikk helt vondt i magen nå jeg......*

:oops: :oops:

Skrevet

Føtter!! Er skikkelig kvalm nå etter div. beskrivelser av ekle føtter.

Ellers kan jeg ikke under noen omstendigheter ta i hvetemel.

Og Tannlegen har jeg ikke vært hos på 7 år. Prøvde og gå for 3 år siden, men da satt jeg på venterommet og hyperventilerte og grein, så da stakk jeg før det kom noen andre.

:D

Skrevet

oj! jeg glemte min verste fobi av dem alle: TANNLEGEN !!

Skrevet

Fyttigrisen!

Så ufyselig! Mitt verste mareritt er i tillegg til ovennevnte :

Tannleger

Edderkopper

Insekter / larver av alle slag

Huttetu :grine:

Skrevet

Jeg har to fobier:

1. Sprøyter- Besvimer ofte, og kan grue meg i ukevis hvis jeg vet at jeg må ta en

2. Tunneler- Får ordentlig klaustrofobi av lange tunneler. Grøss og gru hvis de er over 3 km :hår: Da sliter jeg.

Skrevet
*klemmer litt på Arwen som unnskyldning...* :klem:

stakk innom allikevel jeg :oops: takk for klemmen, hjalp litt. :D

Skrevet

-Muser/rotter

-Heiser

-Felles toalett

*grøsse*

Skrevet

Mus- og rottehaler.

Dyrene i seg selv er - tja, om ikke greie - så liker jeg pelsdotter, selv om jeg synes marsvin er myyyye triveligere. Men halene til mus og rotter... skjellete, vikler seg rundt.... brrr..... får ståpels bare av å skrive det...

Har høydeskrekk også, men det er en skrekk, ikke fobi. Og det kan være greit å skille mellom.

Skrevet
Jeg har fobi mot: dårlig mat.. Er datostemplingsslave.. Spiser IKKE mat som er gått en dag over dato.. :ler:

Jeg er og sånn. Jeg blir kvalm hvis jeg ser mat i kjøleskapet eller ellers som har gått ut på dato.

Så er det edderkopper. De er verdens ekleste kryp......

Liker overhodet ikke å være i et rom med lukkede dører. Tror ikke jeg har klaustrofobi, men jeg føler meg en smule fanget hvis døren/dørene er igjen.

Jeg er også mørkredd. Liker ikke å være i mørke rom. Jeg sover med soveromsdøren vår på gløtt sånn at jeg får litt lys fra stuen inn på rommet vårt. Har overnattet hos svigermor et par ganger sammen samtidig med svigerinnen min. Våknet opp senere på natten og da hadde hun slått av lyset i gangen og lukket baderomsdøren helt igjen. Det var bekmørkt og jeg fikk angst rett og slett. Jeg ble livredd!

Så stakkars samboeren min må pent finne seg i at jeg vil ha soveromsdøren åpen.

Og så liker jeg ikke å være alene om kvelden.

Og ja......sprøyter og. Gruer meg enormt hvis jeg vet jeg må ta en....

Ja, det var vel alt.....Og jeg er 26 år om noen dager.... :ler:

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg takler ikke blodårer. Er ikke redd for blod og gørr, men tanken på en blodprøve kan gjøre meg klam og uvel. Det er noe med den tynne huden på innsiden av albuen, og at en nål skal inn der og inn i den ekle åren...grøss. Av samme grunn gruer jeg innmari til å få sånn nål inni hånden hvis jeg havner på sykehus.

Hehe, jeg tar blodprøver nesten hver eneste uke, jeg. Både tar på andre, og får tatt på meg selv. Synes det er moro, faktisk. Bli bioingeniør du også, så kommer du garantert fort over den fobien. :P

Selv har jeg telefonskrekk, men den er ikke så alvorlig at jeg vil kalle det en fobi. Det er ikke noe problem å ringe folk jeg kjenner, men hvis jeg ikke vet hvem som kommer til å ta telefonen, og ikke er helt sikker på hva jeg skal si og sånn, da sliter jeg. Av den grunn ringer jeg alltid den automatiske billettbestillingen når jeg skal på kino... :roll:

Skrevet

Jeg har edderkoppfobi. Greier ikke å trø på dem med gummistøvler engang, får gåsehud! Og hvis andre plukker opp en edderkopp i hånden for å hive den ut, løper jeg langt bort - er livredd for at de skal kaste den på meg bare "for gøy"... :o

Sist jeg måtte forholde meg til en edderkopp var på badet, da satt det et eksemplar av arten under vinduslisten. I min desperasjon tok jeg dobørsten og fanget kreket, og kastet den i do og trakk fort i snora. FYSJ!!! :x

Skrevet

Hmf, spørs om folk med skrekk som nevnt øverst, takler å være bioingeniør jeg :lol:

Hadde et par jenter i klassen på helsesekretærlinja ( vi tar også blodprøver ) som var livredd for sprøyter, blod, prøvemateriale i det hele tatt ( selv sitt eget ) og de krympet seg hver gang vi snakket om det eller skulle ha lab.praksis.

Hvordan de klarte å gjennomføre, skjønner ikke jeg, men jeg tror ikke alle jobber med slikt nå ;-)

Men er enig i at det er litt morro med blodprøvetakning og analyser ( høres kanskje litt sært ut :ler: )

Skrevet

Jeg har høydeskrekk fra tredje etasje og oppover, men ikke i fly! :ler: Ellers holdt jeg på å drukne en gang, så jeg har det man kaller dybdeskrekk; jeg liker ikke å bade/svømme der jeg ikke kan sette ned beina og ha hodet over vann. Men dette er ingen fobi, men en reell redsel etter en skremmende opplevelse i barndommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...