Gjest GreenSky Skrevet 7. januar 2004 #21 Skrevet 7. januar 2004 Men takk for oppklaringen! Jeg bare lurte på om du syns de var ekle fordi de var gamle/brukt/møkkete eller om du trodde de kunne angripe deg :blunke: Gjelder det brukte møbler generellt, eller må de være skikkelig gamle? (Jeg spør ikke for å være frekk altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig) Nei, jeg æ'kke så sprø at jeg tror møblene kan angripe meg, altså. Jeg er ikke så veldig glad i gamle møbler nei, men jeg har faktisk et gammelt bord og en gammel kommode kjøpt på loppemarked hjemme. Det er helt ok. Det eneste jeg ikke liker av gamle, brukte møbler, er madrasser, og sofaer. Vet liksom ikke helt hva som er i dem, om du skjønner. Bortsett fra mine egne eller venner/famile sine gamle madrasser/sofaer da, de er "godkjent". Men det vil jeg ikke kalle fobi, bare sært. :blunke:
Glitterchick Skrevet 7. januar 2004 #22 Skrevet 7. januar 2004 Nei, jeg æ'kke så sprø at jeg tror møblene kan angripe meg, altså. Det var da bra!
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #23 Skrevet 7. januar 2004 Jeg er ikke glad i gamle møbler heller. Kjempeekkelt hvis man tar i dem, og så er trekket helt seigt av gammelt støv og kliss.. Hvis jeg skulle hatt antikviteter hjemme, så hadde det blitt rundvask og rens først. Men slike møbler er vel gjerne slikt som ikke tåler å sittes på Jeg er redd for edderkopper. Hvis en edderkopp har ramlet ned i senga mi, må jeg skifte alt sengetøyet, fordi jeg vil ikke legge huden min på edderkoppsporene. De lager nok fotavtrykk også, med edderkoppsaker i. Så er jeg redd for dypt vann, det er nesten verre. Jeg blir helt svimmel og rar, og noen ganger har jeg mareritt om båter på havets bunn og det er kjempekjempeekkelt! Det vil kanskje forundre noen at jeg har sett Arachnophobia - så vel 25% av filmen, brukte en pute aktivt. Den var kjempeekkel da. Også så jeg Nemo-filmen før jul... dumme meg. Alle sa den var såå bra, og jeg ville også le og kose meg. Men 99% av filmen er jo under vann, så det var nok ikke så lurt. Jeg måtte holde for øynene en god del, når de var på kanten til dypet, dro ned i dypet osv.. jeg ble helt kvalm og svimmel der inne. Men så ganske mye når det var lyst og trivelig og ikke så dypt, og var egentlig litt imponert over hvor modig jeg tross alt var. Jeg blir nok aldri noen dykker..
*Shira* Skrevet 7. januar 2004 #24 Skrevet 7. januar 2004 Håper husleien var lav! Ja heldigvis. Vi bodde der kun i en kort periode, da vi bygget hus. Det var som å bo på huset på prærien.
Saeria Skrevet 7. januar 2004 #25 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har fobi mot: Edderkopper, åmer..spesielt når det er mange av dem på en plass og dårlig mat.. Er datostemplingsslave.. Spiser IKKE mat som er gått en dag over dato..
Arwen Skrevet 7. januar 2004 #27 Skrevet 7. januar 2004 Kan vel ikke kalles en fobi, men folk med tett nese som spiser banan friker meg ut :hår: er litt redd edderkopper og krypdyr av alle slag har som Suzy også angst for føtter (trodde jeg var den eneste) Det verste er føtter med neglakk (utenom fryktelig ustellte føtter da selvfølgelig), da legger man liksom så godt merke til de
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2004 #28 Skrevet 7. januar 2004 Jeg får litt panikk av små dyr som beveger seg fort :o Sånn som mus, salamander, rotter osv. Det er ikke noe problem om noen kommer og gir meg en tam rotte eller en stillesittende salamander, men jeg liker ikke at de løper Dessuten har jeg periodevis telefonskrekk og kan få panmikk om jeg blir tvunget til å være i en stor folkemengde lenge.
Suzy Skrevet 7. januar 2004 #29 Skrevet 7. januar 2004 har som Suzy også angst for føtter (trodde jeg var den eneste) Det verste er føtter med neglakk (utenom fryktelig ustellte føtter da selvfølgelig), da legger man liksom så godt merke til de Godt det ikke bare er meg... Lange negler med sopp og synlige blodårer på føttene gir meg helt hetta... *grøsse* :-?
Amarone Skrevet 7. januar 2004 #30 Skrevet 7. januar 2004 Edderkopper!!! Redd, redd, redd.... Har i alle år hatt trøbbel med å lese om Shelob i Ringenes Herre, og måtte gjemme hodet ned i genseren på kino nylig. Samboeren min fjerner alle edderkopper (heldigvis bor vi i et hus med uvanlig få), og når jeg besøker foreldrene mine, så unnslår jeg meg ikke for å vekke mamma og pappa midt på natten for å fjerne edderkopper selvom jeg er 25... :oops: Har også litt klaustrofobi, og på en måte høydeskrekk; dvs jeg får så lyst til å hoppe ned. Amarone
Saeria Skrevet 7. januar 2004 #31 Skrevet 7. januar 2004 Hva er åmer...? Fluelarver og andre ekle larvekryp som jeg desverre fant ut trivdes veldig godt i kattens våtfor.. Det var hundrevis av dem i skålen. Alt fra nyklekkede til store.. Skålen levde, og jeg kastet nesten opp. Maten var ikke gammel, men det var varmt og fluelarver trenger ikke mange timer på å vokse seg store og ekle. :o
Kelsey Skrevet 7. januar 2004 #32 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har flyskrekk (og høydeskrekk), så gruer meg til neste gang jeg skal ut å fly (skal til usa snart). Avgangen er verst, da er jeg helt anspent. Kan heller ikke sove på fly, for så fort jeg lukker øynene kan jeg høre/kjenne at noe er i ferd med å skje. Har også angst for neglefiler. Vet ikke om jeg kan kalle det en fobi, men får frysninger når jeg ser på en neglefil, må holde meg for øra hvis noen filer negler, og klarer ikke en gang å ta i en selv.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2004 #33 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har fobi mot: - høye uforberedte lyder - store ting som faller sammen (som f.x. når en bygning skal rives) - gamle, brukte møbler og klær som jeg ikke vet hvor stammer fra.. Clea
Arwen Skrevet 7. januar 2004 #34 Skrevet 7. januar 2004 Godt det ikke bare er meg... Lange negler med sopp og synlige blodårer på føttene gir meg helt hetta... *grøsse* :-? Nå brakk jeg meg faktisk
maiaa Skrevet 8. januar 2004 #36 Skrevet 8. januar 2004 Jeg har fobi mot FROSKER! Hvis jeg tilfeldigvis møter på en (spesielt hvis det er mørkt) fryser jeg til og begynner å gråte. :oops: Ellers misliker jeg STERKT føtter! Æsj... Jeg har faktisk bitt sjefen til samboeren min i armen, slik at det var merke etter bittet tre dager senere, bare fordi han skulle ta på foten min!
Suzy Skrevet 8. januar 2004 #37 Skrevet 8. januar 2004 Nå brakk jeg meg faktisk Bare for å grøsse deg ytterligere... Jobbet sammen med ei veldig trivelig og flott dame i 40-åra for noen år tilbake. Hun var allminnelig velstelt ogstilig, men på den første varme sommerdagen trodde jeg at jeg skulle besvime ved synet av henne. Ellers like pen og velstelt som før, men på føttene hadde hun åpne sandaler, laaange, gule soppinfiserte tånegler og tjukk hud!!... Herregud som jeg slet... Klarte ikke la være å se, samtididg som jeg var kvalm resten av dagen... Uhh... :-?
Arwen Skrevet 8. januar 2004 #38 Skrevet 8. januar 2004 Bare for å grøsse deg ytterligere... Jobbet sammen med ei veldig trivelig og flott dame i 40-åra for noen år tilbake. Hun var allminnelig velstelt ogstilig, men på den første varme sommerdagen trodde jeg at jeg skulle besvime ved synet av henne. Ellers like pen og velstelt som før, men på føttene hadde hun åpne sandaler, laaange, gule soppinfiserte tånegler og tjukk hud!!... Herregud som jeg slet... Klarte ikke la være å se, samtididg som jeg var kvalm resten av dagen... Uhh... :-? siste gangen jeg er inne på denne tråden
Reina Skrevet 8. januar 2004 #40 Skrevet 8. januar 2004 Jeg er dødsredd for å ta ordet i store forsamlinger. Det gir meg nervesammenbrudd. En annen ting er rot og uorden. Jeg blir kvalm når det er skittent rundt meg. Og så har vi edderkopper og slanger og sånt. Og enda en; døden.... *skjelver*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå