Gå til innhold

Har du noen fobier?

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Selv har jeg fobi mot edderkopper, antikke møbler (!) og trange rom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fobi mot antikke møbler??? :klø:

Fobi??? Du mener ikke bare at du ikke liker antikke møbler, vel?

Skrevet

Edderkopper.

Jeg blir helt idiot når jeg møter en.

Glemte jo helt snørr.

Tåler dårlig å høre folk pusse nesa. For ikke å glemme snørrete småunger, da brekker jeg meg. Historier som har ordet snørr i seg fremkaller også brekninger (min datter elsker disse historiene, så jeg blir mye mobbet hjemme). Snufsing syns jeg også er helt pyton. Da tenker jeg kun inn, ut, inn, ut...

ÆSJ..... Nå ble jeg faktisk litt kvalm bare av å skrive det. Tror dette er min fobi nr. 1.

Gjest GreenSky
Skrevet
Fobi mot antikke møbler??? :klø:

Fobi??? Du mener ikke bare at du ikke liker antikke møbler, vel?

Jeg mener fobi, ja. :oops:

Skrevet

Edderkopper er min fobi...

Tørr ikke gå på do på hytta før samboern har fjernet alle edderkoppene...

Skrevet

Greeny - du og Billy Bob med andre ord - se HER :ler:

Jeg er livredd for edderkopper og ikke helt trygg på andre krypende ting heller...

Vet ikke om det er fobi akkurat, men føtter - voksne menneskers føtter - er det ekleste jeg vet :kvalm:

Skrevet

Har hatt et par klaustrofobiske anfall., og reagerer generelt ikke bra på store menneskemengder og høyder.

Edderkoppfobien klarer jeg ikke å kvitte meg med.

Irriterende og rart med fobier, egentlig. Irrasjonell frykt. Lurer på om kvinner har flere fobier enn menn? Det er liksom ikke så vanlig med edderkoppfobi hos menn.

Skrevet

Uten at jeg er sikker på om det kan kalles en fobi, er jeg veldig lite glad i slanger. Så ille at hvis noen nevner disse eklingene, bare må jeg trekke beina oppunder meg i stolen...

Gjest GreenSky
Skrevet

Irriterende og rart med fobier, egentlig. Irrasjonell frykt. Lurer på om kvinner har flere fobier enn menn? Det er liksom ikke så vanlig med edderkoppfobi hos menn.

Jo! Jeg har et par kamerater som er LIVREDDE for edderkopper. De er verre enn meg faktisk - og det skal litt til, altså. Jeg tror nok at menn har like mye fobier som oss - men de snakker ikke høyt om det.

Gjest GreenSky
Skrevet
Greeny - du og Billy Bob med andre ord - se HER :ler:

Jøss...! :sjokkert: Har aldri hørt om noen andre med samme fobi før. Det var jo bra da - at jeg ikke er alene om å være sær! :wink:

Skrevet

GreenSky; av ren nysgjerrighet, hvordan arter en fobi mot møbler seg? Føler du deg uvel når du er rundt antikke møbler? Er det fordi andre har brukt dem?

Selv har jeg fryktelig flyskrekk og er livredd hai og edderkopper. Blir kvalm bare jeg ser bilder av hai og besvimer nesten hvis de viser haier "in action" på TV. Og når jeg svømmer i saltvann er jeg sikker på at jeg ser haier overalt. Også i Oslofjorden.

Edderkopper er helt greie så lenge jeg slipper å være i samme rom som dem.

Skrevet

Fobi har jeg mot edderkopper og flyvende stikke/bite/brennedyr som er større en mygg!

Får totalt noia av alt overnevnte! :ler:

Skrevet

Hadde helt fobi mot edderkopper før, det har jeg delvi nå også. Mest de(kan vel kanskje ikke kalle de edderkopper) men "vevkjærringer", de med knappnålshode og lange tynne føtter :sprettoy:

Men jeg er delvis blitt kurert. Bodde i et elgammelt hus sammen med edderkopper(digre), mus, stokkmaur og ormer *grøss og gru*.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men jeg er delvis blitt kurert. Bodde i et elgammelt hus sammen med edderkopper(digre), mus, stokkmaur og ormer *grøss og gru*.

Håper husleien var lav! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er fobier, men jeg har høydeskrekk (blir svimmel) og vannskrekk (holdt på å drukne en gang...).

Gjest GreenSky
Skrevet
GreenSky; av ren nysgjerrighet, hvordan arter en fobi mot møbler seg? Føler du deg uvel når du er rundt antikke møbler? Er det fordi andre har brukt dem?

Tja, jeg opplever vel det sånn som andre opplever andre fobier... :wink:

Jeg har faktisk blitt flinkere til å takle den fobien med årene, men den er der. Jeg synes antikke møbler er kjempeekle, og jeg er redd for å ta på dem. Hvis jeg "må" ta på dem bruker jeg helst hansker, eller stikker hånda inn i genser-ermet. Jeg kan absolutt ikke sitte i en antikk stol, eller ha et antikk-møbel. Og jo, jeg det hender ofte at jeg også blir uvel blandt antikke møbler. Selv om jeg altså har blitt flinkere til å "omgås" med antikke møbler med årene.

Hm ja, jeg vet det høres sikkelig rart ut!!! :oops:

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg vet ikke om dette er fobier' date=' men jeg har høydeskrekk (blir svimmel) og vannskrekk (holdt på å drukne en gang...).[/quote']

Jeg har også vannskrekk av samme grunn som deg. Men vil ikke kalle det en fobi, siden vannskrekken er ganske rasjonell pga. opplevelsen jeg hadde.

Skrevet
Jeg har faktisk blitt flinkere til å takle den fobien med årene, men den er der. Jeg synes antikke møbler er kjempeekle, og jeg er redd for å ta på dem. Hvis jeg "må" ta på dem bruker jeg helst hansker, eller stikker hånda inn i genser-ermet. Jeg kan absolutt ikke sitte i en antikk stol, eller ha et antikk-møbel. Og jo, jeg det hender ofte at jeg også blir uvel blandt antikke møbler. Selv om jeg altså har blitt flinkere til å "omgås" med antikke møbler med årene.

Hm ja, jeg vet det høres sikkelig rart ut!!! :oops:

Fobier er jo ikke alltid velbegrunnede, det er jo derfor det er fobier, så ingenting å være flau over. Det er jo ikke så veldig logisk å være livredd for hai i Oslofjorden heller, slik jeg er.

Men takk for oppklaringen! Jeg bare lurte på om du syns de var ekle fordi de var gamle/brukt/møkkete eller om du trodde de kunne angripe deg :blunke:

Gjelder det brukte møbler generellt, eller må de være skikkelig gamle?

(Jeg spør ikke for å være frekk altså, jeg er som sagt bare nysgjerrig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...