yes2yes Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg vil tro alle har hatt et øyeblikk hvor de kjenner gleden av å gjøre en spontan, god gjerning. Her kan du dele din erfaring, og skryt ivei om du vil. Uansett hvem eller hva du gjorde det for. Husker selv da jeg var yngre og på juleball. Stakkars norsk-læreren ble forlatt for å rydde alt som var av mat og møbler, for alle de andre ansatte hadde sneket seg hjem. Jeg og en venn stilte da opp på eget intiativ, og jobbet godt i rundt 45 minutter. Dere kan tro jeg gikk fornøyd hjem den kvelden. Blir alltid kjempe glad av å høre om menneskehetens små lyspunkter, så vær snill og del 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Det var en flott ting å gjøre! I høst var jeg nede i byen og gikk forbi en uteligger uten tenner som så utrolig kald, sliten og ensom ut. Han spurte om jeg hadde noen kronestykker til ham, men jeg hadde ikke noe på meg. (Bruker alltid kort.) Så jeg spurte om jeg ikke heller kunne gi ham noe som er helt gratis, en god og varm klem! Så der stod vi da, og mannen ble utrolig glad, han sa han ikke hadde fått noen god klem på mange år. Han så rent lykkelig ut da jeg gikk derfra, og smilte med hele ansiktet. Noen dager etter våknet jeg med en hals som kjentes ut som den snørte seg sammen, og formen ble bare verre og verre i dagene som fulgte. Jeg var i mitt livs dårligste form i mange dager. Jeg er ganske sikker på at han må ha smittet meg med noen baselusker jeg ikke var helt vant til, så jeg angret der og da. Men nå kan jeg ikke annet enn å smile av det hele. 2
yes2yes Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2012 Så fint av deg, har alltid syntes synd om mange uteliggere Onkel er brannmann, og jeg har aldri vært så stolt av ham som den gang han løp inn i eit brennende fjøs for å redde årets kull med grisunger 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Så fint av deg, har alltid syntes synd om mange uteliggere Onkel er brannmann, og jeg har aldri vært så stolt av ham som den gang han løp inn i eit brennende fjøs for å redde årets kull med grisunger Åh, for en herlig onkel du har! Har du flere gode historier på lager?
yes2yes Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2012 Joda, er litt over-interessert i gode gjerninger med edle hensikter Jeg husker at ho bestemor fortalte om ei gammel dame fra den lokale 'sy-klubben' med veldig dårlig råd. Ho hadde alltid fortalt om hvor mye ho ønsket å reise ihvertfall ein siste gong til hjembyen i Finland, og noen syntes tydeligvis det var kjempe festlig å lure ho med ein falsk reise-kupong i posten Når de andre damene fikk rede på fusket, bidro de alle med litt penger for å dekke reiseutgiftene, denne gangen på ordentlig 1 år senere døde denne fruen, men bestemor sier at i begravelsen var det ingen triste mimer, bare glede over at ho fikk oppfylt sitt siste ønske 2
Snøvott Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Det teller vel knapt som en god gjerning, men en ung dame falt på isen og mistet veske, papirlommetørkle osv. tidlig en morgen. Mange var nærmere enn jeg, men gikk bare forbi, så jeg plukka opp tingene og spurte om det gikk bra med henne. Har sjelden fått et varmere smil av en fremmed.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Jeg jobber i det norske helsevesenet, det får søren meg holde.
Fandenivoldsk Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 En bekjent av meg hadde en katt som ikke akkurat hadde det supert, og etter en fest der en person etter hva jeg fikk høre hadde slengt katta i veggen i fylla, fikk jeg nok og hentet rett og slett katten. (Det var greit for h*n som eide henne, altså) hun lever fremdeles et godt liv hos meg nå, 6 år senere 1
Gjest happy_me Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 (endret) jeg startet en sånn her tråd for et halvår sia eller noe sånn... Den heter En givende dag-tråden Endret 10. februar 2012 av happy_me
Snøvott Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 En bekjent av meg hadde en katt som ikke akkurat hadde det supert, og etter en fest der en person etter hva jeg fikk høre hadde slengt katta i veggen i fylla Du er takk og pris litt mindre temperamentsfull enn meg, ser det ut som. Jeg hadde gitt kattekasteren en god omgang med balltre og knyttnever, minst, før jeg hadde tatt meg av den stakkars katten.
Fandenivoldsk Skrevet 10. februar 2012 #11 Skrevet 10. februar 2012 Du er takk og pris litt mindre temperamentsfull enn meg, ser det ut som. Jeg hadde gitt kattekasteren en god omgang med balltre og knyttnever, minst, før jeg hadde tatt meg av den stakkars katten. Jeg skulle gjerne gjort det, men jeg var ikke på festen selv, så jeg vet til dags dato ikke hvem personen var. Hadde jeg gjort det, derimot.. *mumle*
Snøvott Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Hadde jeg gjort det, derimot.. *mumle* Finner du ut hvem det er, så deler jeg gjerne av både tid og balltre, altså. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Jeg gjør så mye rart.. Men en av de tinga jeg husker best er den gangen jeg kom kjørende i en tunnel, en ganske lang tunnel, og midt i veien løp det et pinnsvin. Frem og tilbake midt i veien, stakkars liten var så redd. Noen meter lenger bak så jeg en lomme, så jeg rygget ( takk gud for bygda med inteteksisterende rushtrafikk) tilbake dit og satte fra meg bilen. Så sprang jeg bort til pinnsvinet, plukket det opp, og småsprang rundt 2km til nærmeste åpning og slapp det løs. Det utakknemlige dyret bet hull i jakka mi og fresa hele veien, men da jeg slapp pinnsvinet løs så løp det et stkke før det snudde seg og så lenge på meg, så gikk det sin vei. Liker å tro at det var litt glad 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #14 Skrevet 10. februar 2012 Mange flotte gjerninger! Fortsett, jeg vil ha mer! Hehe Hilsen uteliggerklemmern!
Fandenivoldsk Skrevet 10. februar 2012 #15 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Kom på enda noe dyre-relatert. I femte klasse, når hele klassen var på vei fra gymsalen og tilbake til skolen, kom vi over en skadd måke. Endte med at vi ga blaffen i historietimen, og splitta oss opp så noen "passet på" måken mens andre fikk tak i veterinær. Til slutt ble måken tatt hånd om av en dame som bodde i et hus ved siden av, og vi kunne gå tilbake til skolen og en forfjamset historielærer. Husker historien kom i avisen, og vi ble ganske snurt da kun damen som tok hånd om måken ble nevnt, og ikke vi. Hehe. Endret 10. februar 2012 av Fnisu
Gjest MorAase Skrevet 10. februar 2012 #16 Skrevet 10. februar 2012 Gikk tilbake i butikken og insisterte på å betale de 52 kronene for lite jeg hadde blitt avkrevd. 1
Gjest henrix Skrevet 10. februar 2012 #17 Skrevet 10. februar 2012 jeg jobber på sykehjem, noe som kan være slitsomt og frustrerende i blandt, men om jeg er i dårlig humør, går jeg inn til en gammel dame (hun er sengeliggende) og prater med henne. Hun blir så førnøyd og jeg blir selv glad når jeg ser henne stråle opp! Da går jeg rundt med en god følelse og et smil om munnen!
fruBeist Skrevet 10. februar 2012 #18 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har et fadderbarn gjennom SOS Barnebyer i Zwasiland. Tror det begynner å bli på 5. eller 6. året nå.
yes2yes Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2012 Der ser man, det finnes gode håp for menneskeheten :D Denne er mer på spissen, men den gang kommunen hugget ned et stort bjørke-tre i skogen, kunne man se at naboungen på 5 år løp til stedet hver dag for å vanne et frø hun hadde sådd. Nydelige lille unge. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå