AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Bilen min punkterte denne uka og jeg ringte falcken som jeg har veihjelp med. Mannen spurte om jeg ville bli tauet til verkstedet eller om han bare skulle ta på reservedekket, slik at jeg kunne kjøre dit når jeg hadde tid. Jeg spurte om det var noen forkjell på disse to forslagene økonomisk, men han svarte nei, var liksom likegyldig. Nå etterpå, kom det en regning i posten hvor jeg må betale x antall kroner for at han satt på et reservedekk. Dette går nemlig ikke gjennom som veihjelp, men reperasjon. Veihjelp hadde vært hvis bilen ble tauet til verksted. Denne falck-mannen ga ikke noe beskjed om at det var en veihjelp-løsning som er gratis og en reperasjon(som å bytte til reservedekket) som kostet penger. Her har tydligvis denne ansatte gjort en feil og ikke gitt riktig informasjon da jeg spurte flere ganger og han sjekket i papirene sine om dette da jeg spurte om det var noe forskjell. Noen som har vært borti noe liknenes? Jeg håper inderlig ikke at jeg må betale, i og med at jeg har blitt fortalt feil informasjon da jeg spurte, og han var likegyldig om han skulle taue eller bytte dekk.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Ts her, legger også til at jeg seeeelvfølgelig aldri hadde valgt å få byttet til reservedekket hvis jeg hadde visst/fått beskjed fra falck om at det kostet penger istedenfor gratis veihjelp. Han sa det var akkurat det samme om han byttet dekk som om å taue.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Jeg trodde veihjelp også hadde en egenandel på 500 kr. Sikker på at borttauing hadde vært gratis altså?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Jeg trodde veihjelp også hadde en egenandel på 500 kr. Sikker på at borttauing hadde vært gratis altså? Ja, falck sa at jeg hadde en egenandel på 0 kr, så tenkte at jeg kom til å få regning i posten på de 5000. Nå har jeg fått regning på 2000 kr for at de skiftet dekk.. Men hvis jeg hadde valgt tauing hadde jeg sluppet denne store regningen, fordi de sier at hjulskift går under reperasjon. Falck sa at tauing og hjulskift var akkuratt det samme og var likestilt over disse to alternativene. Tydligvis ikke, da jeg kunne sluppet 2000 kr hvis jeg hadde valgt tauing. Dette mener jeg falck burde gitt beskjed om til meg da jeg spurte gjentatte ganger
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Ja, falck sa at jeg hadde en egenandel på 0 kr, så tenkte at jeg kom til å få regning i posten på de 5000. Nå har jeg fått regning på 2000 kr for at de skiftet dekk.. Men hvis jeg hadde valgt tauing hadde jeg sluppet denne store regningen, fordi de sier at hjulskift går under reperasjon. Falck sa at tauing og hjulskift var akkuratt det samme og var likestilt over disse to alternativene. Tydligvis ikke, da jeg kunne sluppet 2000 kr hvis jeg hadde valgt tauing. Dette mener jeg falck burde gitt beskjed om til meg da jeg spurte gjentatte ganger EDIT: 500 kr i egenandel på vei hjelp.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 her har tydligvis falck gitt deg feil info mener jeg...
TheHairyToothfairy Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Du har jo fått feil info, ikke søren om du skal godta det.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Bevis det. Jeg hadde fått et gavekort pålydende kr 500. Da jeg skulle bestille tjeneste til å bruke på gavekortet sa jeg at jeg ville ha en tjeneste som passet til gavekortet. Hvordan oppfatter dere KG-damer dette? Min mening var å få en tjeneste verdt kr 500. Da jeg skulle betale med gavekortet fikk jeg beskjed om en egenandel på kr 500. Jeg så på vedkommende og sa at da jeg bestilte timen så ba jeg om en tjeneste som passet til gavekortet. Så jeg skal ikke betale noe. Jeg slapp unna der og da. I ettertid har jeg fått tilsendt regning og har forsøkt å argumentere og blir sett på som mindre begavet fra stedet som selger tjenesten fordi jeg trodde at denne tjenesten kostet bare kr 500. Jeg vet hva jeg sa, jeg vet hva kassadamen sa - jeg kommer ikke en meter fordi jeg ikke kan bevise det.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Det er vel slik at han ikke skjønte hva du mente eller så spredte han feil informasjon bevisst eller ubevisst. Men det er vel kanskje vanskelig å bevise?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 Det er vel slik at han ikke skjønte hva du mente eller så spredte han feil informasjon bevisst eller ubevisst. Men det er vel kanskje vanskelig å bevise? Jeg spurte gjentatte ganger og sa hvilket forsikringsselskap jeg tilhørte. Han burde vel sagt: "Veihjelp vil kun si tauing, ikke hjulskift". Hadde han forklart at hjulskift kostet 2000 kr, hadde jeg selvfølgelig valgt tauing!? Jeg er jo ikke dum heller... Når jeg spurte så var han helt likestilt og bare svarte "vet ikke, det er det samme".
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 Dette står på forsikringsselskapets nettside: Bilforsikringen erstatter utgifter til veihjelp som berging, tauing ved skade eller upåregnelig driftsstopp. Altså, burde ikke falck gitt beskjed om at det var en vesentlig forskjell på tauing eller å bytte til reservedekket for meg?
Sola^ Skrevet 12. februar 2012 #13 Skrevet 12. februar 2012 Oisann...2000kr for å få skifta eit dekk. Har du fundert på å lære deg å skifte dekk sjølv? Hadde sikkert tatt deg kortere tid også enn å vente på falck.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #14 Skrevet 12. februar 2012 Oisann...2000kr for å få skifta eit dekk. Har du fundert på å lære deg å skifte dekk sjølv? Hadde sikkert tatt deg kortere tid også enn å vente på falck. Bilen var punktert og sto i en oppoverbakke med løs grus. Ikke den første plassen jeg vil lære meg å skifte dekk. Og det har ingenting med tid å gjøre. Jeg fikk valget mellom at de kunne skifte til reservedekket eller å taue bilen. Da fant jeg det var bedre at de skiftet dekket, siden Falck var likegyldige til hva som var best og begge deler er veihjelp. Ifølge forsikringsselskapet er ikke hjulskift veihjelp. Men falck sa begge alternativene var det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå