Gå til innhold

Følger ikke folk med på skilt når de kjører?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er med stor interesse og en smule sjokk jeg har observert trafikken i gaten vår de siste to ukene. Gaten er stengt for gjennomkjøring pga veiarbeid, det er rett og slett et stort hull midt i veien, med sperringer rundt. Det er store skilt, helt tydelige, i begge ender av gaten som sier at gaten er stengt noen meter lenger fram. Likevel observerer jeg et sjokkerende antall biler som kommer kjørende, blir overrasket og må snu (vi er et av de siste husene før sperringen, så jeg vet at alle som kjører forbi huset mitt ikke skal noe annet sted). Jeg blir skremt over at et såpass betydelig antall bilister rett og slett ikke følger med på veiskilting når de kjører. Er dette vanlig? Hvis man ikke engang får med seg store røde og gule skilt i et vinterlandskap, hvordan i all verden klarer man å følge med på om noen skal krysse gaten ved forgjengerfelt, eller om en bil bråstopper rett foran deg? Jeg vil nesten gå så langt som å si at slike mennesker ikke burde hatt lappen en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skremmende! Ser det først etter at jeg tok lappen selv. Feks biler flere ganger kjørt ut på et STOPP skilt, altså ikke stoppet i det hele tatt, og her jeg bor er det bare slike skilt I FARLIGE kryss. Utrolig at det går bra, men leser om det i avisen de gangene det ikke gjør det.

Og når jeg sitter på med folk som hr hatt lappen i noen år, plutselig spør jeg "hva er fartsgrensen her da?" bare for å se om de så på skiltet. I de fleste tilfeller tipper folk, de har ikke sett det.

Right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...