Gå til innhold

Voksne menn som ikke burde hatt lappen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk som SKAL ligge oppi rumpa på bilen foran????

I dag kjørte jeg inn mot Oslo i 100-sona. Lå bak andre biler så var ikke i veien eller hindret noen. Men en kar lå klint oppi rumpa på bilen hele tiden. Han hadde en høy bil, men mesteparten av tiden kunne jeg ikke engang se lyktene på bilen hans. Til slutt ringte jeg politiet som stoppet han og forklarte dette med avstand til bilen foran. Har aldri ringt politiet for noe sånt før, men så har jeg heller aldri vært så redd for å bli påkjørt før. Tror det var en 5-6 ganger at jeg var helt sikker på at han skulle kræsje i meg. Politiet takket meg for å ringe, de er vel like lite interessert som meg i at folk kræsjer i hverandre :)

Voksne menn bak rattet er skumle...... Noen andre som har historier om voksne mannfolk bak rattet?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke voksne menn, men de du enda kan betegne som unger. De som nettopp har fått lappen, og tror de mestrer bilen uansett hva.

De som kjører i 100km/h i byggefelt, og regner det som selvsagt at ingen er ute og går, særlig ikke unger.

De som skrenser rundt svinger, fordi de ikke regner med å møte noen. Og de som legger seg helt oppi rumpa på den foran, som du beskriver.

Disse kaller ikke jeg menn, de er enda unger som egentlig ikke er voksne nok i hodet til å ferdes fritt med bil.

Skrevet

Mange i denne kategorien skulle bare levert fra seg lappen igjen.

Jeg har vært på nippet til å ringe flere gg, men neste gang jeg opplever at noen med vilje ligger oppi i revva på meg, uten at jeg har sjanse til å slippe noen forbi, ja da ringer jeg. Makan! Og det er som regel voksne menn, ja, og noen gg yngre menn.

Har mange historier.

Du gjorde helt riktig. Hva sa politiet? Jeg er vel litt redd for å ikke få støtte hvis jeg ringer og det er litt krøkkete å ringe når jeg kjører alene. Liker det ikke helt.

Skrevet

Hva med kvinner som gjør det samme? Har det noen betydning hva kjønn dimlingene innehar, så lenge de ikke tar rattet seriøst?

Er ikke så lenge siden en kvinne i 40årene gasset på for å komme foran bilen min, med det resultatet at hun fikk 2 tonn Bronco langt inn i passasjersiden sin. På spørsmål fra Politiet om hva vitsen var, så svarte hun at hun hadde det travelt. Det eneste hun hadde rukket var det røde lyset 40 meter foran oss.

• Liker 1
Skrevet

Kjønn har for meg ingenting med saken å gjøre, har sett både kvinner og menn idiotkjøre. Har noen "morsomme" opplevelser fra trafikken.

Jeg parkerte bilen og skulle til å gå ut da jeg så i sidespeilet at en bil var på vei inn på plassen ved siden av, så jeg ventet til den hadde parkert før jeg slo opp døra i vilden sky. Joda, bilen parkerer fint den, omtrent 2-3 cm fra speilet mitt, og det er umulig for meg å åpne døren på gløtt en gang. Jeg tuter litt med hornet og får øynekontakt med kjerringa som parkerte, og jeg løfter armene og ser ut som et spørsmålstegn. Hun ser litt på sin bil, så litt på min, ser opp på meg, og får et "ups jeg vet ikke hva jeg driver med" uttrykk i ansiktet, rister på skuldrene og GÅR sin vei. Jeg rygga forsiktig ut og ser at på hennes venstre side så er det MINST 1 meter mellom hennes bil og bilen ved siden av.

Dette var en annen dag, jeg hadde akkurat kjørt ut i rundkjøringa og var på vei rundt, med blinklys og hele skiten, da en bil kjører ut foran meg og tvinger meg til å bråbremse for ikke å kjøre rett i den bilen. Kjørte etter vedkommende og når de stoppet så parkerte jeg og kjefta de ræva full. Det var et par drittunger som "sorry, vi så deg ikke.."

• Liker 3
Skrevet

Blir sikkert noen artige reaksjoner på tittelen her. Men hvor mange ganger har jeg ikke lest og hørt sleivete kommentarer om kvinner bak rattet fra gapskrattende menn?

Skrevet

Folk altså.. Kjørte på en forkjørsvei her om dagen, det var masse trafikk. Tydeligvis ei berte som trodde det var vanlig høyreregel der og kjørte fram rett foran meg. Det var ikke akkurat en liten og rask bil hun hadde heller, så jeg måtte trå så hardt jeg kunne på bremsa :filer: Var ikke mange cm før vi hadde kjørt i hverandre. Møkkakjerring.

Skrevet

Finnes nok av voksne kvinner også som ikke burde hatt lappen, bare så det er sagt..

Skrevet

Er langt ifra kun menn som kjører slikt.

Skrevet

Dette var en annen dag, jeg hadde akkurat kjørt ut i rundkjøringa og var på vei rundt, med blinklys og hele skiten, da en bil kjører ut foran meg og tvinger meg til å bråbremse for ikke å kjøre rett i den bilen. Kjørte etter vedkommende og når de stoppet så parkerte jeg og kjefta de ræva full. Det var et par drittunger som "sorry, vi så deg ikke.."

Ok, de så deg ikke, men du synes ikke det er litt drøyt å kjøre etter dem for å lekse opp?

Skrevet

Han som leika seg på glatt vei, for så å meie ned meg som fotgjenger, for så igjen å bare stikke av, han burde aldri hatt lappen. Ikke at det hadde hjulpet noe egentlig, han ble fratatt lappen da han ble tatt. Men han kjørte da rundt allikevel.

Han var vel egentlig ikke akkurat voksen som så heler da dette hendte. Han var vel 19-20 år eller så.

• Liker 1
Skrevet

Blir generelt sett irritert over folk som ikke blinker, og jeg har kun hatt lappen et par uker. Er så mange ganger jeg sliter med å komme ut av et kryss, men det hadde gått helt fint om folk som skulle inn på min vei blinket ut.

Ellers så har jeg GPS i bilen, og blir irritert når folk legger seg rett bak uansett om jeg VET at jeg kjører i f.eks. 71 når fartsgrensen er 70. Men har jo fortsått det at folk flest lever på ytterste kanten om hva det er lov å kjøre i, og legger seg rett bak meg.

Skrevet

En historie jeg kommer på nå, er da jeg kjørte med baby i baksetet og en svær trailer låg konsekvent i revva på meg. Jeg følte at det var kun en liten meter mellom traileren og den lille babyen. Går kaldt nedover ryggen min bare jeg tenker på det.

Det var spinnglatt og ingen mulighet for å kjøre inn til siden.

Jeg holdt fartsgrensen, men han koste seg tydeligvis med å leke på veien.

Nei, heretter ringer jeg politiet heller en gang for mye. Håper folk mister lappen som leker med andres liv på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Du gjorde helt riktig. Hva sa politiet? Jeg er vel litt redd for å ikke få støtte hvis jeg ringer og det er litt krøkkete å ringe når jeg kjører alene. Liker det ikke helt.

Politiet takka flere ganger for at jeg ringte :) jeg ringte tilfeldigvis da jeg havna i en nesten stillestående kø, hadde aldri ringt i 100-sona. Og andre gang jeg snakka med de kjørte jeg inn til siden og stoppet.

Og til dere som sier at kvinner også kjører rart, ja men det var ikke det jeg snakka om her :) Men bare å komme med historier likevel altså..

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes folk generelt er dårlige til å overholde vikeplikten. 8 av 10 ganger så kjører de bare rett forbi og senker ikke farten engang.

Skrevet

Har ikke hatt lappen så altfor lenge enda, men har lagt merke til et par ting som forundrer meg litt når det kommer til vikepliktsbrudd.

Det er som oftest eldre menn, eller damer som i 30/40 årene som gjør denne feilen. I rundkjøringer da de er pliktige til å vike for meg, men allikevel bare kjører rett uti så det er like før jeg kræsjer i siden deres fordi jeg er langt over i deres "felt"...

Hvorfor dette gjelder akkurat disse gruppene er jeg derimot usikker på. Ikke virker det som de ser seg til siden før de gasser på heller.. Har forresten ikke skjedd med voksne menn, føler at de er emr oppmerksomme og oppegående.. Merkelig det der

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg elsker å terge gretne gamle gubber i trafikken :fnise: Som en fyr, som hadde vikeplikt for meg i et flettefelt, men ikke faen om han skulle slippe meg frem. Altså jeg lå allerede forran han og han hadde vikeplikt for meg. Men nei ikke pokker. Jeg sendte han et slengkyss og han ble ennå surere. Jeg kjører en eldre bil, så er ikke så redd for denne så jeg fortsatte å stå på min rett. Men nei han nekta plent og så bare surere og surere ut. Det endte med at han knuste sidespeilet sitt på min bil, mens jeg holdt på å le meg skakk :skratte: For et nepeskrell.

Endte med det samme en annen gang. Han hadde vikeplikt for meg men det er noe med mannfolk, som ikke vil ha kvinnfolk forran seg i køen. Sendte han mitt sedvanlige slengkyss og et stort og varmt smil. Haha det uttrykket hans :skratte: Han ble sprutrød i ansiktet.

Men jeg banner høyt hver gang late mannfolk gir faen i å blinke seg ut av rundkjøringene. For det er jo kjempegøy å stå å vente på å kjøre ut fordi de ikke gidder å blinke. Idioter.

Og disse butpluggene av noen sjåfører, er alltid mannfolk. Hva faen skal de oppi ræva på bilen forran å gjøre? Store biler kjører de også. Det er farlig! Har selv pusha politiet på en slik en og fikk kjempetakk av politiet for at jeg sa i fra.

En annen ting jeg har lagt merke til, er klysene i dyre biler på Oslos vestkant. De eier veien og gidder ikke stoppe for fotgjengere. Har sett mer enn en gang folk som har kasta seg til side fordi disse klysene ikke gidder å respektere andre folk. De synes vel gående er annenrangs mennesker eller noe sånt...

• Liker 1
Skrevet

Er langt ifra kun menn som kjører slikt.

Nei, men de er garantert i et stort flertall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...