Gjest sexysadie Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 http://microgravity.grc.nasa.gov/balloon/blob.htm Sjekk de bildene der, så ser dere hvordan vann ser ut i vektløs tilstand. Kunne en ha hatt en gullfisk svømmende inni der? Hva ville skjedd når den traff kanten? ville den bare bryte "overflaten" og dø? Eller ville den, kunne "svømme" inn i bobla igjen for å trekke luft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Godt spørsmål, men hvorfor vil du ha fisk i verdensrommet? Liker du ikke fisk? Flott lysvirkning i de vann-boblene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg skjønner at populærvitenskap er din nye greie for 2004, Deler av innlegget er slettet, unødvendig kommentar Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. januar 2004 #4 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg skjønner at populærvitenskap er din nye greie for 2004, Deler av innlegget er slettet, unødvendig kommentar Remyline Moderator Du er bare sur fordi du ikke fant dette ut selv. Lille pingle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. januar 2004 #5 Del Skrevet 6. januar 2004 Du er bare sur fordi du ikke fant dette ut selv. Lille pingle. BINGO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 6. januar 2004 #6 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg skjønner at populærvitenskap er din nye greie for 2004, Deler av innlegget er slettet, unødvendig kommentar Remyline Moderator Oi Oi er det BitchNight på moderatorrommet i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 6. januar 2004 #7 Del Skrevet 6. januar 2004 For å komma tilbake til spørsmålet: Kunne en ha hatt en gullfisk svømmende inni der? Hva ville skjedd når den traff kanten? ville den bare bryte "overflaten" og dø? Eller ville den' date=' kunne "svømme" inn i bobla igjen for å trekke luft?[/quote'] Først og fremst er eg nyfiken på kor godt ein fisk hadde greidd å tilpassa seg vektlaus tilstand - ville han greidd det? Funne ut korleis han skulle symja i det heile teke? (Forsåvidt tilsvarande funderingar når det gjeld andre dyr - kanskje særleg fuglar. Om enn ikkje i vassbobler...) Men altså, fisken ville nok greidd å røra seg og symja på eitt eller anna vis, og sidan det å bryta vassflata ikkje er utenkjeleg for fiskar, så ville nok det skje. Men det er jo ikkje noko tyngdekraft til å trekkja fisken "ned" igjen... Stakkars fisk. Men korleis ville vatnet oppført seg med ein fisk symjande inne der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. januar 2004 #8 Del Skrevet 6. januar 2004 Oi Oi er det BitchNight på moderatorrommet i kveld? niks Bitchen opererer visst inne på aktuellen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. januar 2004 #9 Del Skrevet 6. januar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. januar 2004 #10 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har alltid hatt lyst til å ta på vann i et vektløst rom. Kødder ikke. Se på de nederste bildene! Det skulle vært MEG! *Undersøker hvilken utanning jeg trenger* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå