AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har vært utrolig trøtt de siste 2 ukene, jeg har ikke energi i det hele tatt, jeg kan sove i timevis og fortsatt være stuptrøtt. Pga dette kommer jeg meg ikke på skolen, jeg spiser kanskje 1 eller 2 maks ganger hver dag, eier ikke døgnrytme og har en helt vill hodepine. Noen som har hatt det likt? som vet hva jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har det ganske likt som deg. (bortsett fra at jeg spiser gjerne ingenting på dagen og endel på kvelden) Kommer meg ikke på skolen fordi jeg må sove, eller om jeg så kommer meg på skolen er det første jeg gjør når jeg kommer hjem å slokne. Er trøtt hele tiden, men på kvelden får jeg ikke til å sove, så døgnrytmen er ganske ødelagt. Veit dessverre ikke hva du kan gjøre, siden jeg sliter med det samme selv. Jeg var til legen og tok blodprøver, eneste jeg fikk ut av det var at jeg hadde litt lave vitamin D verdier, og ble henvist videre for å sjekke hodet. Ting som kan hjelpe er - å drikke mer vann, hjelper på hodet. Liker du ikke vann, drikk tynn saft. - Spiser du så lite hele tiden? Hvis du spiste mer før kan det være du blir slapp nå fordi du ikke får nok næring. - Prøv å legg deg en halvtime/time tidligere for hver dag så får du nok søvn tilslutt. Men det er jo lettere sagt en gjort Forresten du blir trøtt av og sove for mye også! Eventuelt kontakt lege, sjekk om du mangler noe, eller om du kan ha symptomer på annet. Lykke til
sophieee Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 har du hatt dårlig døgnrytme lenge ? jeg hadde dårlig døgnrytme i flere år, dette gjorde til at jeg sov 3/4 timer 2 elr 3 netter på rad, deretter kunne jeg sove imellom 10-14 timer fordi jeg var så utslitt. sov også etter skolen, og var slapp hele tiden. jeg var til legen min mange ganger, de trodde jeg hadde ME så ble sendt på undersøkelse men de fant ingenting. deretter ble jeg henvist til en søvnspesialist der fikk jeg "diagnosen" forskjøvet/forsinket søvnsyndrom. du kan lese litt om det på nettet og se om "symptomene" stemmer hos deg:) lite søvn = lite energi, lite matlyst, masse hodepine og gretten. idag er jeg mye bedre og kommer meg både på skole og jobb til rett tid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå