AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Finnes det plastere som er spesielt for allergikere? Jeg tåler ikke plaster, jeg klør og får utslett.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Når jeg tenker meg om er det vel egentlig ikke vanlige plaster jeg tenker på, helst noe slags kompress med lim på (som store plaster med lim rundt hele), eller eventuelt noe slags tape for å feste kompress e.l.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Vanlige plaster finnes det, de kalles vel Sensitiv tror jeg, de er hvite. Plast m/lim til å ha over kompress finnes det flere typer av. Spør på apoteket hva de har.
Gjest Spinell Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Noen tåler silketeip bedre enn vanlig plaster, så det kan være verdt et forsøk. Det finnes dessuten plaster for sensitiv hud, av merket Micropore eller Scanpor, men de fungerer dessverre ikke for alle, de heller. Andre igjen anbefaler et silikonplaster som kalles Mepitac. Uansett bør man nok forsøke med en liten plasterlapp først. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tåler ikke silketape heller. Jeg kan spørre på apoteket, men av det jeg har sett i hyllene så er det ingenting spesielt for allergi. Ironisk nok er jeg selvskader, da er det ufattelig praktisk å ha plasterallergi.....
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tåler heller ikke silkeplaster. Men jeg tåler en rull som man fester over kompresser o.l. Den er helt tynn og gjennomsiktig, litt vanskelig å feste uten at den setter seg fast i seg selv siden den er så tynn. Den heter Opsite Flexfix De finnes i forskjellige str, jeg har en som er 10 cm bred og veldig lang. Man bare klipper den til som man vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå