casting Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Har du en god oppskrift på middagsrett til vegetarianere? Selv serverer jeg gjerne skalldyr, fisk eller vilt til gjester, men denne gangen får jeg besøk av en veggis. Vil gjerne ha tips til "gjestemat", altså ikke grønnsakssuppe eller linsesuppe. Så, hva serverer man? Også: hvilke norske oster inneholder ikke løpe?
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Finnes så mye å velge i.. Hva ville du valgt om hun spiste alt, og hva vil du helst ha som tilbehør? Kommer det flere enn henne? Norbo inneholder ikke animalsk løpe. Har hørt at Synnøve Finden også bruker mikrobiell løpe, men vet ikke med sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Moussaka med gresk salat, ferskt landbrød og tzatziki til.
Gjest gurimalla Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Grønnsakspai, pasta, feks vegetarlasagne.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Curry. Da kan du lage både en vegetarisk variant og en med kjøtt om du vil, samt naanbrød, basmatiris (gjerne en pilaff-variant med litt krydder i), diverse raïta, chutneyer etc. Eller cannelloni med spinat og ricotta inni rullene, tomatsaus over og under og bøffelmozzarella på toppen, med skikkelig godt brød til, og en lett italiensk rødvin eller rosé.
frk.Sjovn Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Pia er et supert alternativ! Eller wraps med masse rå grønnsaker og dressingen eller så er det enkelt som brokkoligrateng, pannekaker eller linseburgere^^ mye godt å velge mellom!
casting Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar! Canneloni var et godt alternativ, det er jeg til og med god på å lage... kom bare helt bort for meg i farten Men inneholder mozzarella animalsk løpe? Helst ville jeg servert kamskjell eller østers til forrett, og så kanskje coq au vin eller en lammegryte til hovedrett...det blir jo litt vanskelig. Det er ikke en formell middag, men gjester jeg skjelden ser, og jeg vil jo gjøre litt stas på dem! Skal se etter Nordbo-ost, takk for tipset Kom gjerne med flere alternativer!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 http://www.bbcgoodfood.com/search.do?keywords=vegetarian&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem=&filterItem= Her finner du hundrevis av gode vegetar oppskrifter.
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Her kan du kanskje få tips til forrett: http://vegetarbloggen.com/2012/01/30/11-retters-festmiddag/ Hvis du har tenkt litt på gryte, synes i alle fall jeg at en indisk gryte med hjemmelaget naanbrød og raita er veldig godt. Sist jeg hadde gjester hadde vi gobi manchurian til forrett, dum aloo og daal til hovedrett, sammen med raita, indisk ris, hjemmebakt naan og samosa med ost, tomat og grønnsaker. Det var temmelig uformelt da, men det falt i smak hos kjøtteterne også. Ellers har jeg laget tapas. Da har jeg laget litt div vegetarmat, så blir det spennende for de som sverger til kjøtt også. Har laget feks bruschetta med tomatsalat og mozzarella, samosa, falafel, hummus, fylt paprika, små spinatpaier etc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar! Canneloni var et godt alternativ, det er jeg til og med god på å lage... kom bare helt bort for meg i farten Men inneholder mozzarella animalsk løpe? Sånn av en eller grunn hadde jeg før meg at den ikke gjorde det, men mulig det er feil. Kanskje vegetarianere kan bekrefte eller avkrefte. Det går jo også an å lage en forrett til cannelloni - feks en purésuppe, en salat eller kanskje bruschetta (med noe annet enn tomattopping). Og så ha en ekstra forseggjort dessert, gjerne med litt italiensk vri. Kan bli en fin middag, det!
Sinner Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Her finner du mye. vegetarisk og vegansk mat Endret 10. februar 2012 av Sinner
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Hvis jeg hadde vært gjest, ville jeg virkelig likt at verten hadde spurt om jeg hadde noen ønsker Ville sagt noe som "hei, du, jeg sit ter og planlegger middagen vår, er det noe du er fysen på?" for da svarer jo folk ganske generelle ting, som "tja, hjemmelaga pizza kanskje?", og da er det bare å smelle på med en knallgod vegetarpizza, og så er du der Jeg er forresten storfan av disse rettene fra veganmisjonens blogg: -Veggiskjøttboller -Rødbetburger -Hjemmelaga tomatsuppe, prøv å bytte ut vann med kokosmelk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå