Gå til innhold

Ungdom som spiller mye

Fremhevede innlegg

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Min mor sa alltid at man fikk firkantete øyne av for mye dataspilling. Om din sønn har fått dette er det et godt tegn på at dataforbruket har gått for langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket spill er det han spiller?

Er det World of Warcraft så har jeg en ide:)

1 finn ut accountnavnet og passordet

2. Logg deg inn og click på topicen som heter Parental section/guidance

3: Sett opp hvor mange timer gutten din kan spille før han må gå ut av WOW og bli automatisk logget ut!

Gjest Meta Lica
Skrevet

Anciol: Tusen takk for tips, WOW er et av de spillene han spiller mest!

Sønnen min har inntil i fjor sommer spilt fotball, men etter lang tids diskusjon med oss foreldre, valgte han dessverre å slutte. Joda, han lovte at han både skulle jogge og løfte vekter, men den gang ei. Det eneste han liker og som han (nesten alltid i alle fall) blir med på; er ski og fjellturer. Vi har i alle år stått på sidelinjen å heiet, han har blitt kjørt til kamper og fulgt opp på alle mulige måter, men dessverre mistet han interessen for fotball. Hvilket vi må respektere i så måte, men ser at aktivitetsnivået har dalt veldig, mens spillingen har økt betraktelig.

Timer på internett i ukedager og helg tar bort en del av problemet, men tror jeg (enda en gang) må ta en mer alvorlig prat om spilling. Tror kanskje han får selv komme med forslag for antall timer, og så får vi se.

Har hatt slik samtale før, og med det resultat at sønnen min ble mer sosial, så sunnere ut og ble mye blidere og gladere....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...