Gå til innhold

Skallfasetter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bruk av eller kunnskap om dette for å fjerne mellomrom. Har fem mellomrom mellom de forreste tennene, og vurderer å skjule de på siden og redusere det mellom fortennene litt(et par mm).

(jeg er ikke en av de det er sjarmerende på, det kan være veldig pent på noen..)

- Festes disse kun ved bruk av lim?

- Kan de fjernes igjen?

- Slipper jeg noe nedsliping da det er god plass på sidene fra før av?

- Er monteringen smertefull?

- Og ser det naturlig ut synes dere?

Er forresten en mann..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp..

Skrevet

Noen som har erfaring med bruk av eller kunnskap om dette for å fjerne mellomrom. Har fem mellomrom mellom de forreste tennene, og vurderer å skjule de på siden og redusere det mellom fortennene litt(et par mm).

(jeg er ikke en av de det er sjarmerende på, det kan være veldig pent på noen..)

- Festes disse kun ved bruk av lim?

- Kan de fjernes igjen?

- Slipper jeg noe nedsliping da det er god plass på sidene fra før av?

- Er monteringen smertefull?

- Og ser det naturlig ut synes dere?

Er forresten en mann..

Skallfasetter festes ved bruk av en sement som både limer og låser fasetten til tannen. Disse vil ikke vare evig, de vil løsne etter en tid. Når man skal ha skallfasetter må man slipe litt på tannen, men da bare i emaljen. Selve monteringen er ikke smertefull, og under behandling vil man selvsagt bedøves om man ønsker det.

Det er viktig å huske på at alle inngrep på en tann vil svekke den, og en vil øke sjansen for at noe går galt med tannen senere.

Hvis det "bare" er mellomrommene som er sjenerende, og du ikke har noe annet (for eks. misfarging) som plager deg, vil jeg anbefale at du forteller dette til tannlegen din. Det kan være at det går an å legge kompositt (fyllingsmateriale i plast) på tennene i mellomrommene, slik at du får det utseendet du ønsker, uten å gå til det steget å legge på fasetter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...