Gå til innhold

Hvordan klage på bråkete naboer


Stimla

Anbefalte innlegg

Vi bor over en utenlandsk familie (pakistansk tror jeg) som er så ekstremt høylytte og de krangler både titt og stadig. Det er foreldre til to barn på ca 4 og 1,5 år som skriker til hverandre hver kveld og noen ganger ellers også og det er så utrolig slitsomt! Hvordan klager man på sånne saker, synes det er skummelt når han mannen plutselig står i døra (sin egen altså) og kjefter på kjerringa når vi går fordi, så jeg tør ikke å si ifra til de personlig. Noen som har forslag til hvordan man kan angripe saken? Tenker på de stakkars barna også, huff så mye krangling de blir vitne til:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de ofte er mer høylytte, kanskje de egentlig ikke krangler men bare snakker høyt?.. Hva vet jeg, men noen ganger er det skriking og da vil jeg tro de krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gorgonzola

Slutt å tro, spekulere og fordømme fordi de er utlendinger.

Hvis de har et lydnivå som gjør det slitsomt for deg så rusler du over til dem, ringer på og forteller dem i klartekst - dog innenfor folkeskikkens rammer - at du blir forstyrret av lydnivået deres og ber dem dempe seg i den hensikt at de må ta hensyn til sine naboer. Finito!

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange folkeslag som ikke har dette med innestemme og utestemme..etter å ha vært i hjemlandet til gubben var jeg utslitt de første fem-seks dagene. For meg blir det ROPING, mens der er det helt normalt å føre en samtale ufattelig høylydt..i tillegg ser de gjerne sure ut, selv om de ikke er det, mens de prater.

Som noen her sa; ring på, og si at du hører de veldig godt opp til deg, og spør om de kanskje kunne prøvd å dempe seg. På en høflig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...