Gå til innhold

Hvordan pante mye brus?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med å pante mye?

Har nå to stapp fulle søppelsekker med 1,5litere, og noen få 1/2 litere.. Jeg har skjønt det slik at de som jobber i butikk HATER når folk skal pante mye, fordi pantemaskinen går full..

vil gjerne pante all panten min uten å være så mye til bry for de ansatte, og syntes også det er litt flaut å pante så mye.

Vurderer å si ifra til en ansatt at jeg har med så mye, også spørre om vi kunne putte brusen i kasser på bakrommet i stedet for å telle dem. Er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

enten så shiter du i det, og bare panter alt på en gang.

eller så kan du jo gjøre det litt ekstra vanskelig og tidskrevende for deg selv å pante et par poser i hver butikk til det ikke er mere flasker!

• Liker 1
Skrevet

Veldig greit med halvliterbokser sånn sett.

• Liker 1
Skrevet

Ja, og velger du en litt større matvareforretning er det null problem!

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan jo gjere det på føremiddagen ein dag, og så gi dei tilsette eit lite hint først, slik at dei kan følge med. Du kan også "kjøpe" tomkasser (betale panten for dei), slik at du kan sette flaskene rett i kasser og så pante kassene. Det sparer dei i butikken for masse arbeid.

• Liker 1
Skrevet

Ta nå bare med deg sekkene og pant. Går maskinen full kommer de og ordner opp når de har tid, det verste som kan skje er at du må stå og vente en stund. Det er faktisk en del av jobben deres, så det trenger du ikke å skjemmes over. Dessuten er da to sekker ingenting, har vært der med opptil 5-6 sekker i slengen når vi har samlet inn for idrettslag, da kan vi begynne å tenke på å være litt flau.

• Liker 6
Skrevet

Det er vel ikke brusen du skal pante, TS? :gjeiper:

Jeg synes det er flauere hvis det kommer andre kunder og venter på at jeg skal bli ferdig. Derfor pleier jeg å velge butikker som har to automater, sånn at jeg ikke står der og lager lang kø. Selvfølgelig kan jeg avbryte og la andre slippe til innimellom hvis de bare har en bærepose med tomflasker, men det er også litt flaut å komme i kassa med ti pantelapper fordi man har gjort det. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Pant en sekk en dag, og den andre en annen dag. :)

Har jobbet i butikk og vært borti sånne folk som deg før. ;)

Kommer du på formiddagen, sier ifra og panter i rolig tempo går alt bra. :) Alternativet er at butikkmedarbeideren teller opp flaskene for hånd og skriver det opp på en annen type pantelapp. Men det blir bare vanskeligere ettersom alt pakket ned i sekker uten noe system.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg synes det er flauere hvis det kommer andre kunder og venter på at jeg skal bli ferdig. Derfor pleier jeg å velge butikker som har to automater, sånn at jeg ikke står der og lager lang kø. Selvfølgelig kan jeg avbryte og la andre slippe til innimellom hvis de bare har en bærepose med tomflasker, men det er også litt flaut å komme i kassa med ti pantelapper fordi man har gjort det. :fnise:

eeh? jo?

selvfølgelig er det brusen hun skal pante.... hun har jo drukket opp flaska! :roll:

erru ikke heeelt med eller?

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal vente i feks fem måneder for så å pante alt av tomgods på én gang. Men vi finner jo oss bare i det, som butikk er en jo pliktig til å ta i mot tomgods, så det skal jo ikke være noe problem. Det eneste tipset jeg kan gi er at folk flest leverer inn pant i helger, og at det gjerne er lørdag formiddag du kan oppleve kø foran pantemaskinen.

Men to sekker er ikke så veldig mye, så det går nok greit. Det spørs jo på kapasiteten til den enkelte butikk hvor fort unna det går, men vil tro de fleste butikkansatte har opplevd langt verre.

Du kan jo også tilby deg å putte panten i kasser, men da spørs det litt på butikken og hvilke rutiner/hvor mye plass de har. Jeg synes det går raskere å bare telle det gjennom maskinen istedet for å telle manuelt. Det blir også litt styrete å hente frem alle kassene, da vi ikke får ha kunder på panterommet.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg ser ikke problemet i at du kommer med 2 sekker med panteflasker :) For din egen del så anbefaler jeg at du ikke tar det på en lørdag, da panter folk flest mest.

Å si ifra til betjeningen skal du ikke trenge å tenke på når det er såpass lite du skal pante (ja, jeg har sett LANGT verre), tenk heller på det når du har 5 sekker eller mer.

Forresten så er det helt unødvendig å tenke på å stable alle flaskene i kasser. Alle myke flasker og bokser presses gjennom maskinen, og alle store brusflasker stables som regel på brett. Bare ølflasker og små flasker stables i kasser hos oss, og det er langt ifra det nyeste systemet vi har ;)

Og vet du noe? Hvis betjeningen blir sur for at du kommer og panter, så synes jeg du skal klage til sjefen deres. Det er virkelig ikke riktig oppførsel overfor kunder. :)

• Liker 4
Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal vente i feks fem måneder for så å pante alt av tomgods på én gang. Men vi finner jo oss bare i det, som butikk er en jo pliktig til å ta i mot tomgods, så det skal jo ikke være noe problem. Det eneste tipset jeg kan gi er at folk flest leverer inn pant i helger, og at det gjerne er lørdag formiddag du kan oppleve kø foran pantemaskinen.

Men to sekker er ikke så veldig mye, så det går nok greit. Det spørs jo på kapasiteten til den enkelte butikk hvor fort unna det går, men vil tro de fleste butikkansatte har opplevd langt verre.

Du kan jo også tilby deg å putte panten i kasser, men da spørs det litt på butikken og hvilke rutiner/hvor mye plass de har. Jeg synes det går raskere å bare telle det gjennom maskinen istedet for å telle manuelt. Det blir også litt styrete å hente frem alle kassene, da vi ikke får ha kunder på panterommet.

nå gjelder kanskje ikke dette ts, siden h*n skal pante brusflasker, men da jeg bodde med 2 venninner da jeg var 19, så kom vi ofte med 2-3 søplesekker med tomflasker på butikken, uten at det gikk 5-6 mnd med oppsamling først :sjenert: ...heller hver mandag..

• Liker 1
Skrevet

At de i butikken kanskje ikke liker det, skal du ikke bry deg om. Det er faktisk jobben deres, og de får betalt for å gjøre det.

Jeg kan skjønne at det ikke er kjempe digg for dem at noen panter kjempe mye på en gang, men at folk panter er bare positivt. Hvis ikke kan du jo dele alle flaskene opp i bære poser og ta med tre poser om gangen.

• Liker 1
Skrevet

Du kan så klart pante så mye du vil om gangen, men det er kanskje greit å gjøre det andre tidspunkter enn midt i rushen eller rett før stengetid :)

Dette både for din del, andre kunders del og de ansattes del.

Har du en million flasker, å maskinen blir full, det er lange køer og alt på gang.. så ja du skjønner tegninga :gjeiper:

En annen ting med å ha maaaaaange flasker er kanskje å la andre med bare en pose flasker slippe til innimellom. Dette for å være snill mot andre så de slipper å vente så lenge. Ikke noe man må så klart.

Apropo panting, når jeg jobbet på Prix syntest jeg det var heelt greit å rydde pantebordet, med unntak av når flaskene var innsmurt i ymse ugjennkjennlige ting, brukt som askebeger etc.

Så for å være snill, vær så snill ikke gjør det :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samlet opp fordi jeg sparer. Jeg er ikke så flink til å spare og har lite å rutte med pr mnd, men å la vær å pante er ikke noe stress. Så hadde jeg pantet en gang i uken ville jeg kjøpt meg en sjokolade, nå får jeg heller et par hundre som jeg kan legge bort.

Takk for svar :)

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

hahaaa, om du har samlet, så har du jo bedt om denne flaue greia du må igjennom selv da :tunge1:

Skrevet

hahaaa, om du har samlet, så har du jo bedt om denne flaue greia du må igjennom selv da :tunge1:

Hvorfor svarer du når du ikke har noe fornuftig å komme med?

Jeg syntes det er bra at jeg har funnet en måte hvor jeg klarer å spare på! Og uansett om jeg har bedt om det eller ikke, så er det fortsatt like flaut og vil fortsatt ikke være til bry. Enten så måtte jeg gjort det slik, eller så får jeg ikke spart noe. Det er ikke nødvendig å gjøre narr av meg.

• Liker 5
Gjest Wei Wei
Skrevet

eeh? jo?

selvfølgelig er det brusen hun skal pante.... hun har jo drukket opp flaska! :roll:

erru ikke heeelt med eller?

:fnise:

Den første kommentaren var jo saklig. Det er kanskje du som ikke legger merke til hva som står i overskriften til tråden, mens mange andre gjør det.

Skrevet

5mnd ? Det høres heller ut som en ukes tid. Og hvorfor pokker kan man ikke pante champagneflasker ?

Jeg ville ikke brydd meg om å pante et par sekker tomgods. Jeg er mer bekymret for søppeltømmeren her. Glassinnsamlingen er konstant full av champagneflasker, lurer på hva han tror . Noen tips ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...