Gå til innhold

P-pille jungelen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at legen sikkert kan anbefale, men hver gang jeg har begynt på en ny p-pille har kroppen min reagert med at jeg har lagt på meg kraftig og fått kviser :haar:

Har derfor vært uten p-piller lenge, men kjenner nå at det er på tide å begynne igjen.

Hvilke p-piller bruker dere? Hvilke bivirkninger har du hatt?

Finnes det en p-pille som ikke har vektøkning og kviser som bivirkning? Er minipille et alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har hørt at yasmin skal være best mot kviser :) Ei venninne som slet med kviser begynte på denne og den bedret huden hennes veldig.

Begynte først med et merke jeg ikke husker navnet på. Men den gikk ut av produksjon. Hadde ingen bivirkninger av denne bortsett fra at menssmertene forsvant og hadde så og si ikke mensen.

Så begynte jeg med yasmin. Denne reagerte jeg på, fikk menssmerter og temperament.

Så gikk jeg over til Microgynom/Oralcon (Akkurat samme pille, bare to forskjellige produsenter) og denne har de samme bivirkningene som det første merket jeg brukte. Altså så vidt blødninger og null menssmerter. Valgte også denne da dette er den billigste typen på markedet.

Du må bare prøve å feile til du finner en som passer deg siden dette er svært individuelt. Det som fungerer for noen, fungerer ikke for andre :)

Endret av AloeVera
Skrevet

Jeg har pløyet meg gjennom den jungelen, og fant ut at den pillen som passet best for meg var Microgynon.

Null bivirkninger.

Skrevet

Har hørt at yasmin skal være best mot kviser :) Ei venninne som slet med kviser begynte på denne og den bedret huden hennes veldig.

Begynte først med et merke jeg ikke husker navnet på. Men den gikk ut av produksjon. Hadde ingen bivirkninger av denne bortsett fra at menssmertene forsvant og hadde så og si ikke mensen.

Så begynte jeg med yasmin. Denne reagerte jeg på, fikk menssmerter og temperament.

Så gikk jeg over til Microgynom/Oralcon (Akkurat samme pille, bare to forskjellige produsenter) og denne har de samme bivirkningene som det første merket jeg brukte. Altså så vidt blødninger og null menssmerter. Valgte også denne da dette er den billigste typen på markedet.

Du må bare prøve å feile til du finner en som passer deg siden dette er svært individuelt. Det som fungerer for noen, fungerer ikke for andre :)

Dette har jeg også hørt! :) Sist jeg fikk ny pille, fikk jeg yasminelle fordi jeg røyket. Trodde egentlig den skulle gjøre det samme, men den var motsatt. Men kanskje det ikke er helt det samme likevel?

Huff, er så lei av å prøve og feile. Hater kviser og vektøkning!

Trivdes egentlig godt på Loette, men den er vel gått ut av produksjon?

-TS

Skrevet

Dette har jeg også hørt! :) Sist jeg fikk ny pille, fikk jeg yasminelle fordi jeg røyket. Trodde egentlig den skulle gjøre det samme, men den var motsatt. Men kanskje det ikke er helt det samme likevel?

Huff, er så lei av å prøve og feile. Hater kviser og vektøkning!

Trivdes egentlig godt på Loette, men den er vel gått ut av produksjon?

-TS

Loette 28 har ikke gått ut av produksjon.

Skrevet

Har gått på Loette, da ble jeg kvalm og dårlig..

Så gikk jeg på Cerazette, da mistet jeg mensen helt, mange syns det er positivt, men jeg fikk nesten angst for å være gravid hver måned, så det funket ikke for meg.

Nå går jeg på Diane, med håp om at det hjelper for uren hud.

Skrevet

syns cerazett funker veldig bra for meg ihvertfall =) sjelden jeg blør noe lenger..mange som har problemer med spotting - noe jeg hadde i begynnelsen...men ikke nå=)

Skrevet

Jeg savner Trionetta. Det var de p-pillene jeg fikk første gang, og jeg hadde null bivirkninger. Så gikk de selvfølgelig ut av markedet.

Så fikk jeg Jasminelle, de fikk jeg humørsvingninger og kviser av, gikk over til Jasmin, som hadde samme effekt, så fikk jeg micromynon, som jeg fikk humørsvingninger av...og nå har jeg fått Cerazette, som jeg ennå ikke har begynt på, så jeg vet ikke hvordan de funker enda. Håper og tror de vil være bedre.

Du må nesten bare prøve deg fram, alle er forskjellige, og det som ikke funker for meg, kan funke for deg :)

Skrevet

Går på Loette. HAr aldri merket noen bivirkninger, bortsett fra humørsvingninger, men det gikk over etter noen mnd. :)

• 2 måneder senere...
Gjest Shampooooo
Skrevet

Gikk på diane og Begynte å reagere på de, kastet opp hvergang. Hadde ikke kviser da jeg begynte på de men fikk masse da jeg slutta. Så jeg vet ikke helt hva det kan komme av?? Nå skal jeg begynne på oralcon og håper de er bra for meg:)

Skrevet

hvor lenge har du gått på de andre p pillene? får både jeg og to av mine veninner fikk kviseutbrudd den første måneden, men det gikk over. Vektøkning har jeg fått på alle p pillene jeg har prøvd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...