Gå til innhold

Minipillen Carzette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i dag tatt min første minipille, etter et opphold på 1,5 år.

Gikk tidligere på Mercillion (?) Men først nå, etter flere år med 3 ulike p-piller ble jeg testet for Leiden mutasjon. Prøven var positiv, og jeg skulle aldri i utgangspunktet ha gått på vanlige piller.

Men ihvertfall, hvis du fikk bivirkninger av Carzette, når begynte de? Jeg opplevde ikke bivirkninger med vanlige p-piller, bortsett fra større pupper som har forsvunnet :) Merket også ved p-pille slutt at det var vanskelig å gå ned i vekt, er de ikke vanligvis omvendt?

Håper selvsagt på ingen bivirkninger denne gangen, men har lest mye negativt om minipillen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet (endret)

Mine bivirkninger var litt kviser og humørsvinginger de tre første månedene, samt blødning ca en uke etter oppstart hvis jeg ikke begynner på første mensdag. Ellers er mensen noe som kommer bare et par ganger i året eller så. Så jeg er fornøyd :)

Edit: Så først nå at du lurte på når, og ikke om. Jeg vet egentlig ikke, men jeg tror det var en eller annen gang i løpet av de to første ukene.

Endret av Allergikeren
Skrevet

Jeg har i dag tatt min første minipille, etter et opphold på 1,5 år.

Gikk tidligere på Mercillion (?) Men først nå, etter flere år med 3 ulike p-piller ble jeg testet for Leiden mutasjon. Prøven var positiv, og jeg skulle aldri i utgangspunktet ha gått på vanlige piller.

Men ihvertfall, hvis du fikk bivirkninger av Carzette, når begynte de? Jeg opplevde ikke bivirkninger med vanlige p-piller, bortsett fra større pupper som har forsvunnet :) Merket også ved p-pille slutt at det var vanskelig å gå ned i vekt, er de ikke vanligvis omvendt?

Håper selvsagt på ingen bivirkninger denne gangen, men har lest mye negativt om minipillen.

Skrevet

Jeg merka ingenting før etter det 3dje brettet, da begynte jeg å spotblø hver eneste dag....

Skrevet

Jeg har brukt de i 3 år nå og den eneste bivirkningen jeg har hatt er at jeg ikke har hatt menstruasjon siden jeg starta på de... Og klager ikke på det akkurat.

Gjest Levitate
Skrevet

Jeg fikk ingen bivirkninger, annet enn småblødninger. Småblør hele det første brettet hver gang jeg får ny pakke, men ellers ingen bivirkninger. :)

Skrevet

Har godt opp noen kilo i vekt (føler at dette er relatert til p-piller, da jeg alltid plutselig har blitt slankere når jeg har sluttet på dem!).

Ellers ingenting. :) Bedre mens enn uten.

Skrevet

Første uka fikk jeg vanlig mensen som varte en ukes tid. Etter det var det ikke en eneste bloddråpe på et halvt år. For 1-2 uker siden begynte jeg å småblø, og det har vært litt av og på siden da. Aner ikke hvor lenge det kommer til å vare. Håper det gir seg fort!

Etter jeg begynte på cerazette har jeg ikke fått migrene like ofte som før.

Skrevet

Jeg er på tredje brett nå og har ikke merket noen bivirkninger, utenom at jeg blødde i 2 uka på det første brettet. Bortsett fra det så er jeg kjempefonøyd, foreløpig iallfall :jepp:

Skrevet

Småblødning de første mnd, for så ett opphold med blødninger til å etter å ha gått på de i tot 9 mnd blø hver 4. dag=full mensen. Dette fortsatte i over ett år, da fikk jeg meg spiral!

Skrevet

Jeg ble utrolig sint av de. Jeg går enda på de, har kommet på det tredje brettet nå. Jeg er ikke en spesielt agressiv person. Men i løpet av måndene nå, så har jeg brølt til medelever på skolen (!) opptil flere ganger vist de gjør noe irriterende.

Kjæresten begynner å bli oppgitt også nå, så tror nok at jeg må slutte snart..

Skrevet

Begynte for alvor ca et år etter at jeg begynte på de. Blødde omtrent konstant og hadde NULL sexlyst (også de dagene da jeg ikke blødde).

Skrevet

Takk for svar :)

Skjønner at hvite bukser er utelukket uten truseinnlegg.

Har kun gått på de en uke, så har ikke merket noen bivirkninger enda.

Skrevet

Takk for svar :)

Skjønner at hvite bukser er utelukket uten truseinnlegg.

Har kun gått på de en uke, så har ikke merket noen bivirkninger enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...