Gå til innhold

Har du epilepsi?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du epilepsi? Når var første gang du oppdaget det? Hvordan ble det oppdaget? Hva skjedde, hvordan anfall fikk du osv...

Jeg har hatt ett par "anfall" jeg har vansker for og beskrive og har fremdeles ikke blitt utredet for epilepsi. (venter)

Det sisste jeg hadde:

Jeg våknet på gulvet på soverommet mitt.. og jeg har overhodet ingen ide om hva jeg gjorde FØR dette. Ingen hukomelse i det hele tatt.. også var jeg støl i hele kroppen i flere dager etterpå.. Er det sånn epipepsi er?? Bare kommer det uten noen form for advarsel?

Jeg har så mange spørsmål. jeg kan ikke noe om dette så værsåsnill og fortell dere som er litt kjent med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sykdommen, men kan en del om den. Jeg foreslår at du leter opp et epilepsiforbund. Der finner du informasjon om sykdommen og div. symptomer.

Det du beskriver kan minnes om epilepsi, men jeg er ikke lege, så jeg kan ikke stille noen diagnose. Det kan være farlig å ha det uten å vite det. Ikke fordi sykdommen er farlig, men fordi du kan skade deg når du får et anfall (du rister, og hodet slås mot gulvet/du sitter i bilen osv).

Skrevet

Jeg har epilepsi. Anfall kan man ha på flere forskjellige måter, bl.a. krampeanfall, jeg vet ikke om det er det du tror du har hatt?

Første gang jeg fikk epilepsianfall fikk jeg krampeanfall mens jeg sov (eller holdt på å sovne). Jeg husker ikke noe som helst av det sjøl, og heller ikke av den nærmeste timen eller to etter i hvert fall. Det kjentes ut etter anfallet som om jeg hadde brukt absolutt alt av muskler i kroppen, så jeg var helt stiv og støl, og hadde bitt meg i tunga.

Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre, ellers ville jeg også anbefalt deg å ta kontakt med fastlegen din, og få legen din til å henvise deg til nevrologisk undersøkelse/EEG på sykehuset.

Masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...