Gå til innhold

tok innvendig UL i dag


Maiava88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uff, så dumt! du må jo ha hatt forhåpninger nå som gyn trodde du var gravid. dette var kjedelige nyheter... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jente på 25 år. Har hatt magesmerter over lengere tid, men i det siste har jeg vært kvalm og kjent murring/kramper i magen. Var til uindersøkelse og gyn så ingenting. Nå har jeg fått mens men veldig lite blødning, skifter fordi jeg må, ikke fordi jeg blør mye. Krampene sitter i nedre, høyre del av mageb

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sitter i samme situasjon, var på gyn undersøkelse for noen uker siden og gynekologen så en klump og rådet meg til å teste meg ( dette var 3 uker etter antatt EL) og 2 dager etter testet jeg positivt :) ringte så gyn som avtalt og ble rådet til å ta en ny UL i uke 7-8 så nå venter jeg bare på det! Har selv hatt en MA i uke 9 for ikke så lenge siden, den gangen tok jeg tidlig UL i uke 6 hvor vi kunne se hjerte banke, men det viste seg å ikke være noen garanti. Så jeg ville rådet deg til å ta en test og ta en UL i uke 8 for da kan man se fosteranlegg og se om det er noe vesentlig galt, noe det vanligvis ikke er;)

Lykke til og håper du får ett positivt resultat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal inn på ny ul den 23.. hva kan jeg forvente da? Hva var den klumpen på skjermen hvis det ikke var noe embryo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å skremme deg, kan være ett embryo. Jeg testet negativt dagen etter UL og så positivt siden etter;) hvis det er tidlig kan det ta tid før testen er positiv. Ville tatt alle forbehold om at du er gravid frem til 23 og satse på at det er ett embryo innen da vil man jo kunne se om det har utviklet seg og ett lite hjerte kan sannsynligvis ses:)

Ellers så kan man også måle hcg nivået i blodet for å se in det er til stedet og Evt stiger , bekrefte graviditet.

Det hender at ting ikke utvikler seg som det skal og blir synlig på UL som en klump, men kommer ikke lenger enn det og forsvinner da gjerne av seg selv i form av en blødning.

Holder fingrene krysset og satser på at alt går bra for deg nå og fram til den 23:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøve da jeg var på sykehuset.. Lurer på om jeg kan ringe for å høre om de har funnet noe hcg i blodet?

Jeg tenker å teste i morgentidlig også. Jobber natt så jeg må prøve å ikke tisse i natt :sjenert:

Åh dette er så frustrerende... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, testa negativt da jeg sto opp etter nattevakta. Men ikke med verdens beste urin. Glemte meg å gikk på do før jeg dro hjem.. Faaakk.. Tester igjen til uka, men jeg har lite håp gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis tickeren din stemmer, og du da hadde mens for 21 dager siden, så ville du vært 7/8 uker på vei nå. Da hadde du fått positiv test omtrent uansett. Beklager :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tickeren din stemmer, og du da hadde mens for 21 dager siden, så ville du vært 7/8 uker på vei nå. Da hadde du fått positiv test omtrent uansett. Beklager :troest:

Nåja, det hender jo at man har litt varierende sykluser..jeg ville også vært syv åtte uker da jeg omsider fikk positiv test, etter å ha testet negativ flere ganger. Men var bare litt over fire uker på vei. Man kunne se et fosteranlegg, men ikke noe mer enn det..en klump, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det hender jo at man har litt varierende sykluser..jeg ville også vært syv åtte uker da jeg omsider fikk positiv test, etter å ha testet negativ flere ganger. Men var bare litt over fire uker på vei. Man kunne se et fosteranlegg, men ikke noe mer enn det..en klump, rett og slett.

Det var derfor jeg presiserte at det var om hun hadde hatt mens. Selvfølgelig, har hun ikke hatt mens på 7 uker så skjønner jeg godt at hun tester og tester. Det hadde jeg også gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan være f.eks en polypp hun har sett også. Trenger ikke være et fosteranlegg selv om gyn ser en klump i livmora på UL. Ei venninne av meg hadde det og da spurte gyn om hun kunne være gravid.

Men håper du er gravid, da! :tommelsmil:

Jeg skal inn på ny ul den 23.. hva kan jeg forvente da? Hva var den klumpen på skjermen hvis det ikke var noe embryo?

Gynekolog vil nok være best skikket til å svare, men Alabama hadde jo ett eksempel litt tidligere i tråden, se øverste sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk :) Blir ei lang natt på jobb men :P Kanskje like så greit. Er så spent/nervøs at jeg ville nok ikke greid å sovne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...