AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Har kjøpt en posemiks for ovnsgratinert kylling, og det er jo tørrvare, så det er kanskje ikke så farlig. Men det står "best før utg. av september 2011". Har butikkene lov til å selge dette? Og kan det spises?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Butikker har ikke lov til og selge noe som har gått ut på dato. Du kan få varen gratis eller får igjen pengene mot kvitering. Gamle varer (selv tørrvarer) kan inneholde bakterier, mugg, sopp og u name it. som vi ikke kan se. Man kan bli syk av gamle ingredienser.
Gjest Cessie Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Vi selger "best før"-varer til halv pris lenge etter datoen. Det er ikke farlig å spise dem, men smaken kan være forandret (mindre kryddersmak, for eksempel). Jeg hadde ikke nølt med å bruke varen TS har kjøpt. Det er forskjell på "best før" og "siste forbruksdag" (men jeg tar som regel ikke "siste forbruksdag" så nøye heller...). 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Vi selger "best før"-varer til halv pris lenge etter datoen. Det er ikke farlig å spise dem, men smaken kan være forandret (mindre kryddersmak, for eksempel). Jeg hadde ikke nølt med å bruke varen TS har kjøpt. Det er forskjell på "best før" og "siste forbruksdag" (men jeg tar som regel ikke "siste forbruksdag" så nøye heller...). Jeg kjøpte denne posen for et par dager siden, og da for full pris. Har ikke tatt vare på kvitteringen, men tenkte jeg skulle opplyse om det neste gang jeg er i den buikken. Koster ikke mye uansett.. Men jeg er veldig i tvil på om jeg skal spise dette nå.. ts
Brunhilde Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Jeg brukte en sånn pappboks med knuste tomater i dag. Den var merket best for sep 2011 og smakte helt utmerket.
venus_ Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Det er bare en krydderpose så det går nok helt fint. Det eneste er at den kan ha tapt seg litt i smak.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Det er stor forskjell på "Best før" og "Sitse forbruksdato". "Best før" er akkurat det; varen er best før nevnte dato, men under ingen omstendigheter hverken farlig eller uspiselig etter denne datoen. Aroma og smak kan forringes noe ettersom tiden går. Endret 8. februar 2012 av Lille-pus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå