Gå til innhold

Risotto...eller noe sånt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på en gang i tredje klasse, vi hadde noe slags internasjonal uke og skulle blant annet lage mat. Husker vi lagde noe som jeg syntes var så utrolig godt, og kan kjenne den gode smaken av det fremdeles. Er langtifra sikkert at jeg ville syntes det var like godt i dag, for det var en veldig enkel oppskrift, men jeg har veldig lyst til å smake det igjen likevel. Hadde oppskriften en gang, men kan ikke finne den igjen.

Det ble kalt for risotto, men jeg vet ikke om det var ordentlig risotto...Vet at den inneholdt løk, kjøttdeig, tomatpure og ris...husker ikke om det var noe mer. Er det noen som kan hjelpe meg å få en slags risotto ut av dette?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å søk på risotto på www.matoppskrifter.no Da får du opp en del, kanskje noen av de ligner?

Skrevet

Takk for svar, men linken virker ikke!

• 6 år senere...
Gjest Gjest_Kamilla_*
Skrevet
Kom plutselig til å tenke på en gang i tredje klasse, vi hadde noe slags internasjonal uke og skulle blant annet lage mat. Husker vi lagde noe som jeg syntes var så utrolig godt, og kan kjenne den gode smaken av det fremdeles. Er langtifra sikkert at jeg ville syntes det var like godt i dag, for det var en veldig enkel oppskrift, men jeg har veldig lyst til å smake det igjen likevel. Hadde oppskriften en gang, men kan ikke finne den igjen.

Det ble kalt for risotto, men jeg vet ikke om det var ordentlig risotto...Vet at den inneholdt løk, kjøttdeig, tomatpure og ris...husker ikke om det var noe mer. Er det noen som kan hjelpe meg å få en slags risotto ut av dette?!

Hei!

Vi lagde også noe sånn i heimkunnskap på barneskulen, og jeg har gått å drømt om dette og tenkte jeg skulle lage det til middag i dag :)

Var også litt usikker på ingrediensene, men husker noe ekstra utenom det du allerede har listet opp: Paprika!

Skrevet

Ikke risotto akkurat. Det kalles "ris i form"

Stek 4-500gr kjøttdeig. Salt og pepre den.

Hakk opp en løk og evt en paprika

Ha i en boks tomatpurre

Kok opp ris til 4 porsjoner

Legg alt utenom risen i bunn av ildfast form.

Legg et lag med ca 3cm ris oppå

Legg et lag med ost oppå alt dette

Stek i ovnen. 220grader i 20 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...