Ana Skrevet 6. januar 2004 #1 Skrevet 6. januar 2004 Kom plutselig til å tenke på en gang i tredje klasse, vi hadde noe slags internasjonal uke og skulle blant annet lage mat. Husker vi lagde noe som jeg syntes var så utrolig godt, og kan kjenne den gode smaken av det fremdeles. Er langtifra sikkert at jeg ville syntes det var like godt i dag, for det var en veldig enkel oppskrift, men jeg har veldig lyst til å smake det igjen likevel. Hadde oppskriften en gang, men kan ikke finne den igjen. Det ble kalt for risotto, men jeg vet ikke om det var ordentlig risotto...Vet at den inneholdt løk, kjøttdeig, tomatpure og ris...husker ikke om det var noe mer. Er det noen som kan hjelpe meg å få en slags risotto ut av dette?!
Linsi Skrevet 6. januar 2004 #2 Skrevet 6. januar 2004 Prøv å søk på risotto på www.matoppskrifter.no Da får du opp en del, kanskje noen av de ligner?
Ana Skrevet 6. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2004 Takk for svar, men linken virker ikke!
Linsi Skrevet 6. januar 2004 #4 Skrevet 6. januar 2004 http://www.matoppskrift.no/ Oops, nå er alt greit. Skrev litt feil.
Gjest Gjest_Kamilla_* Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Kom plutselig til å tenke på en gang i tredje klasse, vi hadde noe slags internasjonal uke og skulle blant annet lage mat. Husker vi lagde noe som jeg syntes var så utrolig godt, og kan kjenne den gode smaken av det fremdeles. Er langtifra sikkert at jeg ville syntes det var like godt i dag, for det var en veldig enkel oppskrift, men jeg har veldig lyst til å smake det igjen likevel. Hadde oppskriften en gang, men kan ikke finne den igjen. Det ble kalt for risotto, men jeg vet ikke om det var ordentlig risotto...Vet at den inneholdt løk, kjøttdeig, tomatpure og ris...husker ikke om det var noe mer. Er det noen som kan hjelpe meg å få en slags risotto ut av dette?! Hei! Vi lagde også noe sånn i heimkunnskap på barneskulen, og jeg har gått å drømt om dette og tenkte jeg skulle lage det til middag i dag Var også litt usikker på ingrediensene, men husker noe ekstra utenom det du allerede har listet opp: Paprika!
Gjest mr mr Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Det ble kalt for risotto, men jeg vet ikke om det var ordentlig risotto...Vet at den inneholdt løk, kjøttdeig, tomatpure og ris...husker ikke om det var noe mer. Er det noen som kan hjelpe meg å få en slags risotto ut av dette?! Ikke risotto akkurat. Det kalles "ris i form" Stek 4-500gr kjøttdeig. Salt og pepre den. Hakk opp en løk og evt en paprika Ha i en boks tomatpurre Kok opp ris til 4 porsjoner Legg alt utenom risen i bunn av ildfast form. Legg et lag med ca 3cm ris oppå Legg et lag med ost oppå alt dette Stek i ovnen. 220grader i 20 min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå