Gå til innhold

Er dette normalt? (Fastlege)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fastlegen til samboeren min er mildt sagt dårlig.

For det første får man ekstremt lite tid inne hos ham. Han begynner å snakke før man har fått kommet innenfor døra, og innen 3 minutter har han kastet deg ut igjen. Samboeren min var der pga store smerter, og fikk beskjed om at ingenting var galt (Det var jo noe galt siden han hadde et rødt og væskende sår ved halebeinet). Noen timer senere ble han lagt inn på sykehus for operasjon av sakralcyste.

I tillegg kan man bare betale kontant, inne på kontoret til legen, og det er ikke mulig å få kvittering. Man gir pengene inne på hans kontor, og han putter pengene i en safe... Trodde man hadde rett på kvittering jeg?

I tillegg henviser han ALT videre til Volvat, som han har personlige interesser i, også til behandling som skal dekkes av det offentlige. Han har sagt til samboeren min at ting ikke dekkes av det offentlige og har så henvist til Volvat, selv om dette er helt feil...

Vet også at denne legen er veeeldig grei med reseptene, og han er godt kjent blant de narkomane for å være veldig villig til å skrive ut resepter mot en ekstra "avgift".

Kan leger holde på på denne måten eller? Syns det er veldig mye som skurrer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klage på en fastlege sendes, etter hva jeg forstår, til kommunehelsetjenesten, som forbereder saken videre for Fylkeslegen.

Skal man ha noen sak, må man selvsagt kunne dokumentere bedre enn å si "har hørt at han er slepphendt med reseptene". Det må kunne dokumenteres feilbehandling/grov feilvurdering etc (det nevner du jo). Økonomiske interesser, inhabilitet osv kan man også stille spørsmål ved i en klage.

• Liker 1
Skrevet

Du kan klage ham inn til Fylkesmannen i ditt fylke. Er du usikker på formalitetene kan du henvende deg til ditt nærmeste Pasient- og brukerombud for å få veiledning i prosessen.

• Liker 1
Skrevet

Er du misfornøyd med fastlegen så bytter du, gjøres kjapt og enkelt på helfo.no

Gjest BettyBoop
Skrevet

For det første får man ekstremt lite tid inne hos ham. Han begynner å snakke før man har fått kommet innenfor døra, og innen 3 minutter har han kastet deg ut igjen. Samboeren min var der pga store smerter, og fikk beskjed om at ingenting var galt (Det var jo noe galt siden han hadde et rødt og væskende sår ved halebeinet). Noen timer senere ble han lagt inn på sykehus for operasjon av sakralcyste.

I tillegg kan man bare betale kontant, inne på kontoret til legen, og det er ikke mulig å få kvittering. Man gir pengene inne på hans kontor, og han putter pengene i en safe... Trodde man hadde rett på kvittering jeg?

I tillegg henviser han ALT videre til Volvat, som han har personlige interesser i, også til behandling som skal dekkes av det offentlige. Han har sagt til samboeren min at ting ikke dekkes av det offentlige og har så henvist til Volvat, selv om dette er helt feil...

Vet også at denne legen er veeeldig grei med reseptene, og han er godt kjent blant de narkomane for å være veldig villig til å skrive ut resepter mot en ekstra "avgift".

Tror nok det er lurt å bytte fastlege jeg altså. Høres slett ikke bra ut det der.

På generelt grunnlag mener jeg at er man misfornøyd, bytt.

Skrevet

Men man bør også klage.

• Liker 5
Skrevet

Bytt, og klag. Men hvis din samboer bestemmer seg for å klage, bør det være kun på det han selv/dere helt konkret har opplevd. Ikke ting som "legen er kjent for..." hvis man ikke har opplevd det selv.

Lykke til, håper din samboer ble bra igjen raskt!

Skrevet

Slik du beskriver denne mannen måtte han bli lege. Sendes det klage til Fylkeslegen fordi en psykiatiker behandler pasientene på en måte som gjør at de begår selvmord tar det gjerne et par uker før det kommer svar om at det ikke blir noen tilsynssak, men er det snakk om "vanedannende" medisiner ligger legen tynt an.

Skrevet

Denne legen høres AKKURAT ut som min fars fastlege, nemlig helt stein hakke tuillat :( Den legen som jeg snakker om har en tilsynssak hengende over seg, men blir ikke suspandert enda han til og med har gått så langt som å skade mennesker! Ikke vær redd for å si fra du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...