AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #41 Skrevet 10. februar 2012 Det er også veldig typisk norsk å slenge med leppa så snart noen får i overkant mye oppmerksomhet. Haha, tror du det er "typisk norsk"? Har du vært i andre land, eller? Snakket med noen fra et annet land? Haha. Er det noe som er "typisk norsk" så er det det jævla maset om janteloven, som får meg til å spy. Helvetes Sandemose (selv om han vel ikke kunne ane hvordan dette ville bli misbrukt). Det går jo ikke an å kritisere noe før man får slengt i trynet det med den helvetes oppdiktede "loven". Og de som maser om janteloven kan slå seg skinnhellige på brystet og tro at de er "unorske" av den grunn. Tragikomisk!!! 11
Lipstick Skrevet 12. februar 2012 #42 Skrevet 12. februar 2012 Haha, tror du det er "typisk norsk"? Har du vært i andre land, eller? Snakket med noen fra et annet land? Haha. Ja, jeg bor i Storbritannia. Har DU vært i andre land? Bor DU med folk fra andre land enn i Norge? Har DU utenlandsk kjæreste? Leser DU utenlandske aviser og sladderblader ukentlig? Ser DU utenlandsk TV hver eneste dag? Studerer DU på et utenlandsk universitet? Såklart opplever jeg at kjendiser blir kritisert her også, men overhodet ikke i samme grad som i Norge. Jeg erfarer også mye mer positivitet rundt det å gjøre suksess og folk er vant til et klasseskillet som er mye tydelige her enn i Norge. På mange måter gjør dette at folk flest ikke forventer at ''kjendiser'' skal oppføre seg som alle andre - helt normalt at de er høge på pæra. Kanskje det bare er meg, men i Norge er det alltid et press om å være som folk flest. Vi er folkelige på godt og vondt. Sånn jeg opplever det er det en større tendens i Norge til å fnyse over mennesker som Tone Damli Åberge og Rimi-Hagen, som er litt annerledes.. I Storbritannia gjøres kjendiser også til latter, men mine britiske venner bruker ikke mye energi på å irritere seg over at kjendisene er arrogante. Det har de alltid vært og det vil de alltid være. Get over it.
Gjest Cuntzilla Skrevet 12. februar 2012 #43 Skrevet 12. februar 2012 Ja, jeg bor i Storbritannia. Har DU vært i andre land? Bor DU med folk fra andre land enn i Norge? Har DU utenlandsk kjæreste? Leser DU utenlandske aviser og sladderblader ukentlig? Ser DU utenlandsk TV hver eneste dag? Studerer DU på et utenlandsk universitet? Såklart opplever jeg at kjendiser blir kritisert her også, men overhodet ikke i samme grad som i Norge. Hvordan kan man bo i UK uten å få med seg at de har de drøyeste sladderblekkene i verden? Det er jo en ukultur uten sidestykke der når det gjelder hvordan man behandler og omtaler kjendiser, vi i Norge er respektfulle og snille som lam sammenlignet med Storbritannia. Siste jeg leste fra britisk kjendisverden var en rangering av de mest hatede kjendisene, kåret av folket selv. Det skulle tatt seg ut om Se&Hør smalt opp en topp 10-liste av hvem nordmenn hater mest i kjendisverdenen. Forøvrig tror jeg Tone hadde kommet høyt på en sånn liste, og det er ikke bare pga den gamle drøvtygde myten om janteloven. 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #44 Skrevet 12. februar 2012 Hvordan kan man bo i UK uten å få med seg at de har de drøyeste sladderblekkene i verden? [...] Undret jeg over også. Det har jo også vært så "stille" rundt britisk saldrepresse her i det seneste år... 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #45 Skrevet 13. februar 2012 Ja, jeg bor i Storbritannia. Har DU vært i andre land? Bor DU med folk fra andre land enn i Norge? Har DU utenlandsk kjæreste? Leser DU utenlandske aviser og sladderblader ukentlig? Ser DU utenlandsk TV hver eneste dag? Studerer DU på et utenlandsk universitet? Såklart opplever jeg at kjendiser blir kritisert her også, men overhodet ikke i samme grad som i Norge. Jeg erfarer også mye mer positivitet rundt det å gjøre suksess og folk er vant til et klasseskillet som er mye tydelige her enn i Norge. På mange måter gjør dette at folk flest ikke forventer at ''kjendiser'' skal oppføre seg som alle andre - helt normalt at de er høge på pæra. Kanskje det bare er meg, men i Norge er det alltid et press om å være som folk flest. Vi er folkelige på godt og vondt. Sånn jeg opplever det er det en større tendens i Norge til å fnyse over mennesker som Tone Damli Åberge og Rimi-Hagen, som er litt annerledes.. I Storbritannia gjøres kjendiser også til latter, men mine britiske venner bruker ikke mye energi på å irritere seg over at kjendisene er arrogante. Det har de alltid vært og det vil de alltid være. Get over it. Haha, det var meg du svarte der, og JA, jeg har boodd utenlands i ti år. Jeg bor ikke Norge nå heller. JA, jeg har bodd i UK, og i andre land og JA jeg har utenlandsk kjæreste og ser kun "utenlansk" tv (bortsett fra litt norsk nett-tv) :gjeiper: Og er fortsatt uenig med deg. Det er en generell uting å skulle rakke ned på folk hele tiden, men det er absolutt ikke noe særnorsk fenomen. Jeg synes ikke at alle mener at alle skal være like i Norge heller. Jeg synes det er absurd å si. Eller har det blitt sånn de siste ti årene uten at jeg har fått det med meg? Synes det er minst like mye dyrking av kjendiser og rikinger i Norge som i andre land. Og kanskje de vennene du har i UK bare er litt kulere mennesker enn de du hadde i Norge, hvis de brukte masse tid på å irritere seg over kjendiser? 3
Sukkerklumpen! Skrevet 13. februar 2012 #46 Skrevet 13. februar 2012 Jeg føler ingenting om Tone og Aksel som par, pga jeg ikke kjenner dem. Håper og tror de er lykkelige sammen og det fortjener de. Enig i denne! Skal ikke dømme folk før man blir kjent med dem. 2
Lipstick Skrevet 13. februar 2012 #47 Skrevet 13. februar 2012 Haha, det var meg du svarte der, og JA, jeg har boodd utenlands i ti år. Jeg bor ikke Norge nå heller. JA, jeg har bodd i UK, og i andre land og JA jeg har utenlandsk kjæreste og ser kun "utenlansk" tv (bortsett fra litt norsk nett-tv) :gjeiper: Og er fortsatt uenig med deg. Det er en generell uting å skulle rakke ned på folk hele tiden, men det er absolutt ikke noe særnorsk fenomen. Jeg synes ikke at alle mener at alle skal være like i Norge heller. Jeg synes det er absurd å si. Eller har det blitt sånn de siste ti årene uten at jeg har fått det med meg? Synes det er minst like mye dyrking av kjendiser og rikinger i Norge som i andre land. Og kanskje de vennene du har i UK bare er litt kulere mennesker enn de du hadde i Norge, hvis de brukte masse tid på å irritere seg over kjendiser? Greit. Min virkelighet er ganske annerledes. Miljøet mitt i Norge (familie, venner og tidligere kollegaer) rakket veldig ofte ned på norske kjendiser. Mamma kjøper se og hør hver uke og bare elsker kjenissladder. Pappa hatet, virkelig HATET, den og den og måtte slå over på en annen kanal når disse kom på TV. Kollegaer snakket ofte drit om forskjellige norske kjendiser, i likhet med mine norske venner. I rake motsetning er det ingen av mine britiske og andre internasjonale venner som bryr seg. Det hender vi i jentegjengen diskuterer hvem som er hot, vi kan diskutere hva folk har på seg, men det uten de samme negative vibber som jeg er vant med hjemmefra. En helt annen verden. Når det er sagt er det riktig at britiske sladderblader er brutale. Alt er lov. Saftig sladder selger best. Kan hende en del "vanlige" folk også legger seg opp i hva kjendiser gjør, jeg har bare ikke truffet dem enda. Jeg er oppvokst i en bitteliten bygd med 7000 mennesker, og bor nå i London hvor det er 7 millioner. Har kanskje litt å si det også
Gjest Bond Skrevet 13. februar 2012 #48 Skrevet 13. februar 2012 Tråden ryddet for krenkelser og spekulasjoner Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #49 Skrevet 13. februar 2012 Kjenner de ikke,men sånn som jeg får intrykk av de i media virker de litt fake og tilgjorte. Mister litt respekten for Aksel når han er med Tone. Bare mitt synspunkt,tror ikke det har så mye å si hva jeg mener 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #50 Skrevet 13. februar 2012 Det merkes at ff-tråden er borte for øyeblikket 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #51 Skrevet 13. februar 2012 men jeg trodde Aksel var en seriøs skuespiller som ikke ønsket et sånt image. Etter mokkamann er det åpenbart at Aksel Hennie er en vaskeekte fremtoningshore (Max Manus ville snudd seg i grava). Han sier alt og gjør alt som han tror speiler ham i et godt lys. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #52 Skrevet 16. februar 2012 Jeg synes man kan få kunne mene noe negativt om kjendiser uten at det betyr at man er misunnelig eller er tilhenger av janteloven. Mange kjendiser er kjedelige. Jeg synes f.eks. at Tone Damli er helt uinteressant og uten talent. Jeg synes også at Aksel Henie er en dårlig skuespiller. Jeg synes de er dårlige forbilder og kjedelige å se bilder av å lese om, og at de får mer oppmerksomhet enn de fortjener. Det betyr ikke at jeg er misunnelig eller vil rakke ned på alle som har suksess, men at jeg foretrekker kjendiser som gjør noe bra, noe ordentlig, som har talent, som har noe interessant å si. Det er mange kjendiser jeg ikke har noe vondt å si om. Skal man liksom bare jatte med og smile oppmuntrende til alle det skrives om i sladderpressen? For å ikke virke misunnelig eller lignende? Nå bruker ikke jeg mye tid på å tenke på eller lese om kjendiser, men synes det er dust hvis jeg skal bli kakket i hodet av et evinnelig jantelov-mas bare jeg f.eks. sier at Tones siste musikkvideo suger. Jeg unner alle suksess, men skulle ønske folket og media anerkjente virkelig talent mer, framfor folk som bare elsker å være i rampelyset. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå