Gå til innhold

Tone Damli og Aksel Hennie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler trådstarter for denne tråden er ganske overflatisk og fake.

Jeg mener, jeg vet jo ikke altså, jeg kjenner henne jo ikke, men jeg føler det i hvert fall sånn, slik hun fremstår liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I kjendisbransjen er det om å gjøre å bli lagt merke til! Det er sånn de tjener pengene sine. Jeg tror ikke vi hadde likt dem bedre om det var et par som gikk i ett med veggen.

Jeg har respekt for begge to. Aksel spillte bra i Hodejegerne og Max Manus. Filmbransjen i Norge har forbedret seg i løpet av det siste tiåret, noe vi blant andre kan takke Aksel Hennie for.

Tone er et rivjern som kjempet seg opp og frem i ung alder. Det har også sine fordeler å være pen.

Hvorfor surmule over at folk lykkes? Hvorfor ikke glede seg over at folk får ting til i Norge også? :)

Endret av Lipstick
  • Liker 3
Skrevet

Janteloven står tydeligvis værfast.

• Liker 3
Skrevet

Mhm!

• Liker 1
Skrevet

Overrasket over at det tok så mange innlegg før janteloven ble nevnt. Den er alltid beleilig å bruke for folk som ikke liker kritikk.

• Liker 9
Skrevet

Overrasket over at det tok så mange innlegg før janteloven ble nevnt. Den er alltid beleilig å bruke for folk som ikke liker kritikk.

Det er også veldig typisk norsk å slenge med leppa så snart noen får i overkant mye oppmerksomhet.

Jeg synes det er underlig at vi som er så fantastisk stolte over idrettsheltene våre, har en helt motsatt mentalitet over for norske skuespillere og musikere som lykkes.

• Liker 3
Skrevet

De stiller opp sammen. De er jo samboere så det faller seg vel naturlig eller? Skjønner ikke greia. Er de værre enn andre kjendiser kanskje?

• Liker 2
Skrevet

Det er også veldig typisk norsk å slenge med leppa så snart noen får i overkant mye oppmerksomhet.

Er det? Tror strengt tatt det er sånn overalt i verden jeg, selv om vi liker å tro at alt er bedre alle andre steder enn her i nisselandet. Janteloven passer antageligvis like godt inn i Australia og Uruguay som her.

Jeg tror helt sikkert noen slenger med leppa i misunnelse, men noen ganger er kritikk kritikk og ikke misunnelse eller jantelov. Det må ikke bli sånn at det bare er lov til å være enig, selv om kritikk selvfølgelig alltid skal være saklig. Og der har begge sider noe å lære.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns Tone er utrolig sexy, så mange bilder av henne gjør ikke meg noe, akkurat! Og vil hun ha med kjæresten som hun tydeligvis er forelska i er det jo bare hyggelig!

Han var vel bare mer reservert/sjenert før, hun fikk ham litt ut av skallet sitt! :-)

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Som Dag Sørås sa i et program på nrk "Da plumbo kalte han for møkkamann, så twittret Tone at hun ville spy. Da hun var med i skal vi danse kalte hun dansepartneren sin for pakkis, men da klarte hun å holde på maten" :skratte:

Ellers har jeg ingen mening om dem. Leser av og til om dem i se og hør. Tone har en fin sang i ny og ned, mens Aksel har jeg ikke sett en eneste film av engang :gjeiper:

Jeg gir blanke i begge og hadde nok ikke kjent dem igjen hvis jeg såg dem på gaten.

Skrevet

Er det? Tror strengt tatt det er sånn overalt i verden jeg, selv om vi liker å tro at alt er bedre alle andre steder enn her i nisselandet. Janteloven passer antageligvis like godt inn i Australia og Uruguay som her.

Godt mulig folk er like kvasse og misfornøyde med kjendiser i andre land, men jeg opplever det i alle fall langt tydeligere i Norge enn i Storbritannia hvor jeg bor nå.

Jeg tror helt sikkert noen slenger med leppa i misunnelse, men noen ganger er kritikk kritikk og ikke misunnelse eller jantelov. Det må ikke bli sånn at det bare er lov til å være enig, selv om kritikk selvfølgelig alltid skal være saklig. Og der har begge sider noe å lære.

Klart vi kan være uenige. Ytringslov er bra. Men hva er det egentlig folk i denne tråden kritiserer Tone og Aksel for? At de er for mye i media? At de virker lykkelige? Falske? Unaturlige? Dere liker dem bare ikke? Jeg er sikker treig, men jeg skjønner ikke problemet :)

Hvis dere misliker paret så sterkt går det an å skifte kanal eller bla fordi sidene om dem i Se og Hør. Poff. Problemet borte.

• Liker 1
Skrevet

Personlig er ikke jeg særlig opptatt av kjendisers liv og jeg leser overhodet ikke ukeblader med særegent fokus på kjendiser.

Allikevel føler jeg for å ta til orde i denne diskusjonen, fordi selve fokuset menigmann har mot kjendiser er et interessant fenomen.

I førsteinnlegget som ts skriver pekes det på at man vil skape en diskusjon om offentlig fremstilling av seg selv. Deretter pekes det spesifikt på paret Tone Damli og Aksel Hennie. Jeg tenker som så videre ; hvorfor akkurat dette paret ??

Det fins mange andre kjendispar (som googlet) : Mia Hundvin/Terje Håkonsen, Lene Marlin/Kåre Conradi, Fredrik Skavlan/Maria Bonnevie, Peter Pilgaard/Maria Haugersveen, Anne Rimmen/Ailo Gaup, Jan Thomas/Philip Husby, Mads Ousdal/Pia Tjelta, Petter Stordalen og kona Gunhild bl.a. Hvorfor diskuteres ikke disse spesifikt når det er snakk om offentlig fremstilling ?

Er ingen av disse "hot" nok ??

Jeg har merket meg her på forumet (som også er et kvinneforum) at Tone har fått mye tyn for uttalelser og musikkvideo. Kan ikke erindre f.eks at hverken Linni Meister eller Lene Alexandra Øien har fått det samme.

Tone er ung og vakker, har fått mye spalte- og bildeplass i ukebladene. De som har fulgt henne tett har sett hvordan hun har endret stil og blitt mer voksen etter Idol-tida, kanskje også mer vakker ?? Jeg tror nettopp at utseendet hennes gjør henne til et yndet foto-objekt og derfor blir hun nettopp avbildet ofte. Hva hun sier og gjør, og hvilke holdninger hun har blir således tillagt stor vekt også. Jeg tror det er mange som kanskje er misunnelig på Tone fordi hun får mye oppmerksomhet, og det er kameraene som gir henne oppmerksomhet.

Selv om man er et yndet fotoobjekt og en "offentlig" person, så er man ikke nødvendigvis en rollemodell for andre. Blir man det automatisk av å være en "offentlig" person ?? Ja, greit nok, man skal sikkert da passe på mer hva man gjør og sier......eller ; passe munnen sin.....(joda for det passer så godt inn i et særnorsk mønster).

Så er det dette med "rampelyset" da, det å være på tilstelninger og fester og God knows what.....noen takler det klart bedre enn andre. I disse dager pågår jo nettopp en forundring og spørsmålsstilling om Petter Northugs oppførsel spesielt rundt media. Gutten ser ut til å like idretten sin mer enn media og styr rundt det. Hvorfor diskuterer ingen det her på forumet ???

Petter er en rak motsetning av de som ønsker å være i søkelyset.

Han lar heller produktet (Petter=langrenn) tale for seg.

Så til Aksel, en av skuespillerne her i Norge som har deltatt i å heve nivået på norsk film de siste årene. Han gikk hen og forelsket seg i Tone, og det synes jeg var flott jeg. Antar at han er en kul og grei kar og som har egne meninger, har mot, og god yrkesforståelse.

Min nettoforståelse av Tone og Aksel som par er at de ønsker å holde på med det de gjør, og vil absolutt gjøre det beste ut av det. De lever i underholdningsbransjen og lever av å selge et produkt (seg selv). De skyr ikke media, men stiller opp der de blir sett eller spurt om det. Det kan være et strategisk valg som kan være bra i salgsøyemed.

I musikk/film/idrett har man en kort periode i livet når man er på topp, og man ønsker å tilfredsstille sine mål i denne perioden. Med eller uten media. Jeg vurderer heller disse menneskene (i underholdningsbransjen/idrett f.eks) utfra deres prestasjoner i yrkesøyemed, og ikke som privatpersoner. Så lenge jeg ikke kjenner de privat så vil jeg ikke ha noen oppfatning om de. Samtidig respekterer jeg privatlivets fred, og vil at disse menneskene skal få ha et mest mulig privat og vanlig liv utenom det "offentlige".

Vi må nok uansett leve med at noen kjendiser kan være mer kontroversielle enn andre, men at man til stadighet diskuterer her inne et spesifikt kjendispar synes jeg er både søkt og spekulativt. I bunn og grunn tyder dette på en form for misunnelse fordi de er såpass i søkelyset igjen p.g.a en form for suksess, kontrovers, utseende, og kanskje litt ungdommelig mot for å strebe mot et mål.

Nettopp det at så mange skal ha en oppfatning av en kjent person, er merkelig, dersom man ikke kjenner vedkommende privat. At folk er så opptatt av kjendiser er også et merkelig fenomen. Se & hør m.fl. vet hva som selger til det norske folk, og jaggu biter folk flest på også.

Ærlig talt så gir jeg blaffen i hvordan folk blir fremstilt i media når jeg ikke kjenner de overhodet. Jeg er mer opptatt av hva de gjør og hva de skaper. Har selv kjent noen kjendiser og vet litt om hvordan relasjonen kjendis vs. presse fungerer. Nettopp da kan man ha en egen formening om hvordan personen blir fremstilt i media, og hvordan man ønsker å fremstille seg.

Jeg tror det er bedre å ha en ydmyk holdning overfor et menneske man bare "kjenner" gjennom media. Sluker man alt av nyheter rått ? Hva er sant og usant. Med dagens kommunikasjon mot media (ref. Twitter eksempelvis) kan vi ofte få spontane kommentarer fra kjendiser som blir tillagt mye vekt. Her spiller bl.a følelser, innfall og affekt en betydelig rolle. Tar man særlig hensyn til det ??

Dette ble nesten en avhandling fra min side (temaetkjendis/media tipper jeg forresten noen har gjort en studie på....), men jeg velger å tro at kjendisparet Damli/Hennie er det noen som rett og slett aldri blir mett på....og de er også mennesker som alle oss andre. Men som har fått merkelappen "kjendis" på seg...

• Liker 6
Gjest döderlein
Skrevet

Lar andre få velge hvem de vil være i et forhold med. Er verst for dem selv om dette kun er en fasade og falsk. Gir ikke meg selv den retten å dømme om andres følelser er ekte eller ikke.

Skrevet

Thumbs up hvis du ikke gadd å lese gjennom Cannavaros innlegg.

• Liker 18
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg gir blanke i kjendiser utenom kultdivaen Magda Olivero.

Skrevet

Synd for deg - det var et interessant innlegg :lur:

• Liker 4
Gjest Passing by
Skrevet

Thumbs up for de som gadd å lese Cannavaros reflekterte innlegg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg leser ofte bloggen til Tone, og tidligere skrev hun gjentatte ganger at folk måtte skape sin egen lykke, være positiv etc så gikk alt så veldig bra. Hvordan livet fortonet seg var helt opp til den enkelte.

Så plutselig døde broren til Aksel, og så var det slutt på snakket om å skape sin egen lykke. Plutselig var hun deprimert og slet med å stå opp om morgenene.

Naturlig nok. Men jeg syns tidligere innlegg vitner om en ungjente som har levd sitt unge liv på solsiden og er tilnærmet blottet for livserfaring fra andre steder enn framfor TV-kamera.

--

Ang. solbrille-imaget, så er det vel at både ham og henne sikter seg inn på USA. Norge er ikke stort nok lenger, så de vil over dammen å gjøre karriere der. Lykke til, sier nå jeg..

Aksel mangler utseendet og Tone mangler sangstemmen.

• Liker 5
Skrevet

Sjalusi har man nok over hele verden, men det typiske med janteloven, er ganske nordisk fenomen jo.

det er ikke typisk i australia å ikke skulle være bedre en andre, det er typisk i norge.

Det er ikke typisk i amsterdam å ikke skulle være stolt over sine gode prestasjoner og lett skryte av det, det er typisk i norge.

Det er fremdeles mye jantelov i norge, og det er bare å ta en prat med folk fra australia det, og spør om de er oppvokst i en kultur som mener de ikke skal tro de er noe spesiellt. Slik altfor mange nordmenn faktisk er.

'Cannavaro'; jeg kan ikke annet en å applaudere, glimrende innlegg, og jeg er forbaska enig i alt du skriver der. :tommel:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...