AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #21 Skrevet 11. februar 2012 Før dere takker ja bør dere låne katten en helg og se hvordan det går. Hvis de hater hverandre er det nok ikke så lurt. Det kan ta flere uker/måneder før katter som ikke kjenner hverandre blir venner. Har 4 katter. Katt 1. Ble venner med alle som kom inn her med en gang. Katt 2. Likte verken katt 1.3 eller 4. med det samme. Tok par måneder med tilvenning for hver ny katt. Katt 3. ignorerte de andre kattene, og hadde nok med å leke for seg selv. Ble venner med de andre etterhvert. Katt 4. Venn med katt 1. med en gang, og så de andre etterhvert. Hvem "låner" en katt for å sette to fremmede katter i samme rom uten videre???
Fanta Exotic Skrevet 11. februar 2012 #22 Skrevet 11. februar 2012 Da jeg våkna i dag var nykommeren kommet ut av sofaen. Jeg satt meg ned og han kom umiddelbart bort for å få kos. Pusen vi hadde fra før av syns dette var veldig lite greit at vi ga nykommer kos, og ble kjempesjalu! Hver gang vi gir nykommer kos, kommer hun løpende mot han. Hun har nesa i været når vi skal gi henne kos og trekker seg unna. Hun er jo vant til å være vår eneste. Men dette er vel ganske vanlig, tenker jeg? Og noe som kommer til å gå over?
Fanta Exotic Skrevet 11. februar 2012 #23 Skrevet 11. februar 2012 Nå har han gått og lagt seg under sofaen igjen, mens jentepusen ligger oppå.. Nå drar jeg på jobb (samboer har allerede dratt). Bir spennende å se hvordan ståa er når jeg kommer hjem
Minya Skrevet 11. februar 2012 #24 Skrevet 11. februar 2012 Prøv å gi førstepus kos først og nykomlingen kos etterpå. Siden hun er vant til å være alene, kan det hende hun føler at dere glemmer henne litt om hun ikke får første kosen
Gjest Lille-pus Skrevet 11. februar 2012 #25 Skrevet 11. februar 2012 Prøv å gi førstepus kos først og nykomlingen kos etterpå. Siden hun er vant til å være alene, kan det hende hun føler at dere glemmer henne litt om hun ikke får første kosen Først hilse på "husets eneveldige herskerinne", og så hilse på ham som akkurat nå ikke har noe eget område og er litt bekymret. Hos meg kommer ofte alle 3 stormende når jeg kommer inn døren på ettermiddagen. Da hilse jeg på alle 3 så samtidig som mulig. Alle klappes og hilses, et stryk over den ene ryggen, over den andre halen, litt hodekløing på den tredje. Alle tre får den hilsingen den enkelte ønsker Bekreftelse for alle tre samtidig. Alt foregår i løpet av 5 minutter. Jeg har desverre bare to armer og hender, så alle får ikke helt samtidig, men jeg veksler mellom dem hele tiden. - og så kan jeg ta av meg skoene og jakken
Eliine Skrevet 11. februar 2012 #26 Skrevet 11. februar 2012 Det er som oftest slik i starten,det vil helt sikkert gå seg til etterhvert
Fanta Exotic Skrevet 12. februar 2012 #27 Skrevet 12. februar 2012 Takk for svar Jeg hilser alltid på pusejenta først nå, og han i andre rekke. Ser ut som herskerinnen syns det er veldig bra Rett før jeg dro på jobb igår gikk hannpus og la seg under sofaen igjen (kl. 7). Da jeg kom hjem på kvelden (kl. 20) lå han også under der, men tror egentlig ikke han har ligget der hele tiden. Etter at samboer kom hjem og vi hade sittet litt og sett på TV kom han fram fra under sofaen. Han er forferdelig kosete og elsker å få klapp. Så "snakker" han litt når han koser seg. Gud, så søt! Så har han sånn munn som alltid peker oppover, så ser ut som han alltid smiler Da virka han ganske trygg. Satt i vinduet og kikka ut, spiste, gikk på do, la seg på "Plassen" til andre pusen, undersøkte soverommet (hvor han aldri har vært før) osv. Men da jeg stod opp i dag lå han under sofaen igjen. Tror han har det som hovedkvarter, men våger seg ut innimellom. Ofte er han bare utenfor når samboer er her.. Men tror det går rette vei Selvom han freser litt på pusejenta når hun kommer for nærme.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. februar 2012 #28 Skrevet 12. februar 2012 Dette går jo aldeles strålende Han freser litt til henne når hun kommer for nært ham ja.... Ja han synes nok hun er litt skumel og farlig ennå Han har funnet sitt trygge sted under sofaen. Det er nok den plassen han oppfatter som aller tryggest for øyeblikket (og da vil det være den plassen han bruker til å sove). Vedlig positivt å høre at han både er kosen og at han utforsker området så raskt, - og at hun (så langt) er så grei med ham Jeg tror dette kommer til å gå veldig fint, mye takket være henne som eier området og ikke har banket ham flat med en gang han kom inn. Snill pusejente dere har 1
Fanta Exotic Skrevet 13. februar 2012 #29 Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar igjen Du kommer med så kloke råd, Lille-Pus! Nå har nykommeren kommet ut fra sofaen helt. Men nå har de begynt å løpe etter hverandre på gulvet. Ofte er det hunnkatten som begynner å løpe etter han, og det ender alltid med at han snur seg og hveser til henne. Hvis samboer koser med han syns hun det er greit, men hvis jeg gjør det blir hun ordentlig sint og flyr på han, og da ser det ganske brutalt ut Han "skriker" litt da, men det varer ikke lenge. Ingen av dem har fått noen sår e.l, men syns likevel slossingen er litt drøy. Men kan jo hende jeg overdriver? Jeg hører jo bare lydene.
Gjest Lille-pus Skrevet 13. februar 2012 #30 Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar igjen Du kommer med så kloke råd, Lille-Pus! åja... om de er så kloke er jeg ikke så sikker på.... Deler bare litt av det jeg tror jeg har tolket ut av katter jeg har møtt, og katter jeg har vært heldig å bli kjent med. Og så godt du formidler det som skjer hjemme hos dere så er det enkelt å kjenne igjen situasjonen (fra alle sider) Nå har nykommeren kommet ut fra sofaen helt. Men nå har de begynt å løpe etter hverandre på gulvet. Ofte er det hunnkatten som begynner å løpe etter han, og det ender alltid med at han snur seg og hveser til henne. Hvis samboer koser med han syns hun det er greit, men hvis jeg gjør det blir hun ordentlig sint og flyr på han, og da ser det ganske brutalt ut Han "skriker" litt da, men det varer ikke lenge. Ingen av dem har fått noen sår e.l, men syns likevel slossingen er litt drøy. Men kan jo hende jeg overdriver? Jeg hører jo bare lydene. Jeg tipper han føler hun kommer lite for nært når han freser til henne, som han sier "når han du kommet innenfør min nåværende komfortsone". Som han føler seg litt utrygg akkurat der og da. Kanskje det kunne være en idé om samboer var den som koser mest med nypusen akkurat nå ? Jeg er usikker på om det er lurt altså, for jeg har ikke prøvd med den løsningen.... Men, det høres ut som om det er du som er "herskerinnens" mest personlige menneske, og det er enklere for henne å dele samboer med nypusen akkurat nå. Så dersom nypusen får lov av "herskerinnen" til å få kos av samboer så er det kanskje lurt at "gutta" koser mest med hverandre en stund ? Da får nypusen den kosen og bekreftelsen han har behov for, og husets herskreinne får den kosen og bekreftelsen hun trenger av deg - og så små-koser dere begge to med den andre katten innimellom. Da vil begge kattene ha bekreftelse på at de hører til, og likvel se at også den andre pusen er en veldig ok pus (- siden mennesket koser litt med den pusen også) Det har jo forelpig gått vedlig kort tid siden han kom, dette er 4de dagen, er det ikke ? Positivt at hun ikke har "banket ham flat" ennå, og positvt at hun måler styrke med ham, og at han sier ifra. Jeg setter min lit til at flere av de kattekyndige kvinnene her inne kan assistere i min løselige idé-tenking, og bidra med gode erfaringer og gode råd her
Fanta Exotic Skrevet 14. februar 2012 #31 Skrevet 14. februar 2012 Ja, han kom fredag så er 4. dagen i dag. Alt går veldig bra nå, så lenge jeg ikke koser med hanpus når jenta mi er i rommet. Han vil ikke kose med meg heller egentlig, og tror kanskje det er fordi han er redd for å få kjeft av hunpusen (?) Samboer er han veldig glad i ligger alltid i nærheten av osv. Forresten lurer jeg på en ting. Han er kastrert, men han har noen bittesmå kuler bak der testiklene skulle ha vært. De er ikke så store som testikler hos katter normalt er. Jeg trodde de fjerna alt ved kastrasjon? Mamma har en hannkatt, og jeg har aldri sett at han har sånne kuler bak? Men han har lengre pels, så kan jo godt hende det skal være sånn?
Gjest Lille-pus Skrevet 14. februar 2012 #32 Skrevet 14. februar 2012 Hvis har tillater, så ville jeg vært både litt intim og litt nærgående med ham. Ta de små testikkelposene hans (pungen) mellom fingrene og masere lett. Da kjenner du om det er tomt, og bare løst skinn som gjør at det ser ut som det er "en rosin i hver pose".
CathFoto Skrevet 14. februar 2012 #33 Skrevet 14. februar 2012 Pusene våre er periodekosere, med det mener jeg at Pus1(sjefen) kan ha en mnd hvor hun bare vil ha Kos av meg, da er samboeren uinteressant og hun ser Pus2 og Pus3 som kosehindre og hveser til de. Pus2 og Pus3 innretter seg etter sjefen og henvender seg i de periodene primært til samboer. Rare puser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå