Gå til innhold

Sjenert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne, så dere flytte den hvis det er feil!

Jeg er rett og slett utrolig sjenert! Har vært det så lenge jeg kan huske, og prøvd å endre det også! For meg er det helt grusomt å skulle snakke med andre mennesker i sosiale sammenhenger, jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal snakke om! Og det ender alltid med at de stiller ett eller to spørsmål jeg svarer på, også blir det stillhet, mens jeg kjører hodet mitt med ting jeg kunne/skulle ha sagt.

Jeg har vel ikke akkurat den beste selvtilliten kan man si, så er vel kanskje der problemet ligger? Tenker alltid på hva folk mener/syns om meg, selv om jeg vet at jeg ikke burde det.

Er vel ikke så mange som kjenner meg godt som "ser" dette, og når jeg har prøvd å forklare virker det ikke som de helt tror meg. Jeg er jo tross alt veldig skravlete med mennesker jeg kjenner:)

Problemet nå er at jeg har fått ny jobb, noe som vil si at jeg må møte nye mennesker som jeg skal jobbe med, og jeg gruer meg forferdelig!

Skal vel kanskje nevnes at jeg jobber som sykepleier (!) også, noe som for mange sikkert virker utrolig merkelig når jeg legger ut om hvor sjenert jeg er. Det er vel en av grunnene til at folk ikke "tror" på meg også. Men for meg blir det noe helt annet, jeg har ingen problemer med å snakke med pasienter og jeg elsker jobben min! Når jeg er med pasienter setter jeg meg selv/mine tanker til siden. Her er det jo tross alt de som er usikre/redde, og jeg vet at jeg må skape tryggheten for de! Når jeg skriver det her syns jeg egentlig det er ganske merkelig selv, at jeg kan være så trygg på meg selv i noen situasjoner :fnise:

Så spørsmålet er vel om dere har noen gode råd og tips? Altså, hva snakker dere om med andre mennesker, og ikke minst hvordan komme meg over disse "hva tror/tenker de om meg" tankene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner igjen dette. Har det slik selv. Det er greit å snakke med folk når man gjør noe i profesjonell sammenheng, men utrolig vanskelig å finne på noe å snakke om i sosiale sammenhenger (spesielt med flere personer til stede).

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen selv. Jeg sliter også med å få meg jobb. Det å søke på en jobb gjør meg nervøs. Gå på intervju å være så sjenert?! Forferdelig.. Hater å være på sosiale sammenkomster, aner jo ikke hva jeg skal prate med andre om og få andre til å like meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...