AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Svimmelhet, oppkast, diare, slapphet... vondt i magen. Hvordan blir jeg frisk? Har hatt det en ukes tid ca. Får ikke alt samtidig, nå har det meste roet seg, men er fortsatt slapp i kroppen. Hører at farris og ritz hjelper??
Gjest Badedrakt Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Farris blandet med eplemost hjelper mot kvalme og oppkast God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Åh, jeg hadde akkurat samme runden... Det som skal hjelpe: - Farris blandet med eplejuice, evnt sportsvann eller noe lignende med riktig saltinnhold eller elektrolytter eller hva det er - Hvile. Og mer hvile. - Få i deg mat hvis du ikke kaster det opp igjen. Suppe, kjeks, loff, lettfordøyelige ting. - Cola hjelper meg, noen syns det blir verre, noen syns det hjelper hvis den er doven. - Idoform hjelper mot diaré - Ta paracet hvis du har feber - Blåbærsaft binder, slik at du blir mindre løs i magen - Hvis det eneste symptomet som er igjen er at du er slapp, er det nok litt fordi du ikke har fått i deg så mye næring i det siste. Når du får spist mer noen dager kommer nok energien tilbake. Ikke overanstreng deg i begynnelsen! God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Åh, jeg hadde akkurat samme runden... Det som skal hjelpe: - Farris blandet med eplejuice, evnt sportsvann eller noe lignende med riktig saltinnhold eller elektrolytter eller hva det er - Hvile. Og mer hvile. - Få i deg mat hvis du ikke kaster det opp igjen. Suppe, kjeks, loff, lettfordøyelige ting. - Cola hjelper meg, noen syns det blir verre, noen syns det hjelper hvis den er doven. - Idoform hjelper mot diaré - Ta paracet hvis du har feber - Blåbærsaft binder, slik at du blir mindre løs i magen - Hvis det eneste symptomet som er igjen er at du er slapp, er det nok litt fordi du ikke har fått i deg så mye næring i det siste. Når du får spist mer noen dager kommer nok energien tilbake. Ikke overanstreng deg i begynnelsen! God bedring! Tusen takk for kjappe råd. Ingen vits i å gå til legen eller?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Tusen takk for kjappe råd. Ingen vits i å gå til legen eller? Symptomer: Litt kvalme, litt magesmerter. Betraktelig bedre enn det jeg har vært tidligere. Men er så utrolig kjedelig å sitte hjemme og sture.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er jo ingen lege, så jeg kan ikke gi medisinske råd, men jeg gadd ikke gå til legen med det. Tror ikke de kan få gjort så mye med det heller. F.eks. antibiotika er jo bare hardt på magen. Da er det bedre å kjøpe seg idoform og få i seg litt bra magebakterier Jeg har det fortsatt sånn at energien er borte og kvalmen kommer og går litt, dette er 9. dagen etter jeg ble syk. Jeg skjønner akkurat hva du mener, blir gal av å sitte stille hele tida. Men så lenge du er mye bedre enn du var blir det nok bra av seg selv snart Forresten kan du også kjøpe ingefærtabletter som hjelper litt mot kvalme, men det anbefales ikke å ta lenge.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har også hatt omgangssyken i flere dager nå, men det var verst de to første dagene. Etter det har jeg egentlig gått rundt og vært småkvalm, tåler ikke noe særlig mat, veldig slapp. Men jeg har ikke tenkt å gå til legen med det, er ikke noe han får gjort uansett, det må bare gå sin gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå