Gå til innhold

Klassefest


Maeve

Anbefalte innlegg

Har for noen uker siden fått en invitasjon til klassefest. Det er 30 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen.

Først ble jeg hoppende glad, og tenkte at det skulle bli moro. Men, det er et men, er det noen vits i å møte klassen igjen etter så mange år? Jeg ble utsatt for mobbing og det gikk på selvfølelsen min. Selvbildet fikk en knekk etter alle de episodene.Mange av de var drittsekker, og de har jeg bare ikke lyst til å møte igjen i det hele tatt. Er bare redd for at jeg har bare kommet til å eksplodert. Derfor valgte jeg først å takke ja, men nå vil jeg ikke i det hele tatt. Jeg blir nok å avlyse hele greia, og si fra at jeg kommer ikke på grunn av vonde minner. Er det noen andre som har opplevd noe lignende og kunne fortelle om hvordan det gikk?

"Maeve"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

La dette være en tankevekker til ungdommer i ungdomsskolene rundt omkring som mobber klassekamerater og andre, for da slipper de selv å bli sett på med kritiske øyne.

Merkelig at det er så mange tapere som bruker mobbing av andre som et middel for å hevde seg selv.

------------------------

Til deg som la inn dette innlegget, det har gått TREDVE år, dere er i midten av 40 årene og godt voksne nå. Når skal dere tilgi, når skal dere glemme?

Når skal dere se tilbake og si "sannelig var vi umodne" og slike ting, når skal ungdommens hormoner og territoriale grenser slites ned, og erstattes med stødige voksne mennesker med livsmot og glede over det livet har å tilby?

Det livet har å tilby deg nå, er denne klassefesten, kan du være så snill mot deg selv at du drar på den? Lev litt, le litt, dans litt, ikke dvele på de dårlige minnene men se fremover mot hva dagene kan gi deg?

Stå på og lykke til!

denne festen takler du!

mvh

Kurgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde netopp 10 års ubileum og jeg arangsjerte festen med "bitchene" i klassen.Har ikke du forandret deg siden skolen? Det har de og.

Ikke døm folk for hva de var og jorde for 30 år siden.HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en fin fest og kos deg.

Du har bare denne ene sjangsen til å se klassekameratene igjenn.

Bli voksen!!!112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig her -det er gått tredve år!!! Ønsker du virkelig å fortsette å dvele ved det nagative selvbildet disse menneskene ga deg for så mange år siden?? Vil det ikke være en større "seier" for deg som menneske å møte opp på festen -vil ikke det være et "bevis" overfor deg selv at du er FERDIG med de vonde minnene?

Dra på festen. Le og ha det gøy sammen med de andre.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissi

Hei, jeg kjente meg igjen i det du skrev.... Ble ifjor invitert på klassefest fordi det var ca.(!) 20 år siden vi var ferdige med barneskolen. Jeg syntes også det var morsomt, men hadde dog endel betenkeligheter med å dra. Av samme grunner som deg. Mye mobbing, mye ufred, mye ekle minner. Men - jo mer jeg tenkte på det, jo mer fikk jeg faktisk lyst til å dra.

Jeg er ikke den samme nå som for 20 år siden, i den forstand at min personlige utvikling ikke har stått på stedet hvil. Jeg har skaffet meg en solid utdannelse, har en god jobb, og i det store og hele et godt liv. Ja - endel i den klassen ødela en god del for meg i barne/ungdomsår. Men - skal jeg la det ødelegge for meg i dag? Nei, det gadd jeg ikke.

Jeg dro på festen, og hadde det faktisk fryktelig moro. Blant annet fordi jeg faktisk har blitt noe, i motsetning til en del av verstingene.... (skadefryd er jo som kjent den eneste sanne fryd). Utover kvelden (det ble et nokså fuktig lag) tok jeg også for meg noen av disse, og sa fra om hva jeg mente om deres oppførsel i barndommen. Hva det skulle være godt for? ingenting - bortsett fra at jeg fikk sagt det, til de det gjaldt!

Det var morsomt å treffe igjen folk jeg ikke har sett siden tidlig i tenårene - iallfall for en kort stund. Ingen av dem vil noensinne bli mine gode venner, men det var ikke derfor jeg dro på den klassefesten heller.

Min personlige mening er at du skal dra. Fordi du er noen idag, du er IKKE mobbeofferet, men et voksent menneske med et godt liv. Ha det gøy, vis hva du har blitt.

lykke til - fortell hva du gjør og hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her var det mange synspunkter og meninger. Jeg må si at jeg dveler ikke så med disse minnene, de ligger langt bak i hodet. En del av klassekameratene mine har jeg god kontakt med i dag. Men de som var verst gikk det ikke bra med i livet i det hele tatt. Med meg har det gått fint med, og jeg blir nok å vise meg på festen. Får det helt sikkert gøy også fordi jeg er en livat person. Det jeg har fått vite er at klassefestkomiteen ikke har invitert gamle lærere, og noen hadde heller ikke fått invitasjon. Vet ikke helt hvordan opplegget skulle bli da det ikke var videre informasjon. Mange har jeg snakket med skulle ikke i det hele tatt siden dette er i juni. Passer dårlig for mange. Det har man jo forståelse for. Er enig i at vi er voksne alle sammen, men tro meg eller ei det er enkelte som fortsatt befinner seg i tenåringstadiet. Har truffet en del av de verstingene og de går fortsatt med langt hår, og er uflidde. Huff! Men de pynter seg sikkert til festen. Får komme tilbake senere om hvordan det gikk, og som kjent den som ler sist, ler best er et ordtak som sier. Jeg er ikke ute etter hevn på noen slags måte.

"Maeve"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Minnene ble for vonde. Så jeg meldte avbud.

Det ble ikke stilt spørsmål hvorfor heller. De forsto så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har villet gått. De som mobbet har det nok like vondt som deg. Selv etter 30 år.

De husker og vet. Og flaut er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...