LilleMy Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Er det noen der ute som har erfaring fra prolaps operasjon? Jeg ble operert for 6 dager siden, og har merket stor bedring i rygg og særlig i benet hvor jeg har slitt med nervesmerter. Men det var til i går, 4 dager etter operasjonen. Nå er nervesmertene tilbake og det gjør vondt. Er klar over at det kan være indre hevelse som nå gjør at nerveroten ikke ligger så fritt som den skal, men synes det er rart om det skal bl mer hevelse dag fire etter inngrepet. Og om noen er gode på medisinering av nervesmerter tar jeg gjerne i mot tips!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Ring til det stedet du var operert, er de som kan svare deg best. Skal jo være en viss oppfølging etter operasjonen også ;-)
Strikkemamma Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Enig i at det er rart du får smerter NÅ, etter 4 dager. Er det hevelse, ville smertene ha kommet før. Ta kontakt med sykehuset du!
Sugerøret Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Er det noen der ute som har erfaring fra prolaps operasjon? Jeg ble operert for 6 dager siden, og har merket stor bedring i rygg og særlig i benet hvor jeg har slitt med nervesmerter. Men det var til i går, 4 dager etter operasjonen. Nå er nervesmertene tilbake og det gjør vondt. Er klar over at det kan være indre hevelse som nå gjør at nerveroten ikke ligger så fritt som den skal, men synes det er rart om det skal bl mer hevelse dag fire etter inngrepet. Og om noen er gode på medisinering av nervesmerter tar jeg gjerne i mot tips! Ring den som har utført operasjonen.Du burde ha fått et telefonnummer /sykepleier/lege som kan hjelpe. Neurontin kan fungere, de har redusert mine smerter med 70-80%
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Det kan være en liten blodansamling som står og irriterer. Jeg hadde også vondt av og på etter operasjonen.
LilleMy Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2012 Takk for tilbakemeldinger. Jeg vet av papirene jeg har fått i forbindelse med operasjonen at det nok er en indre hevelse, og at det ikke er unaturlig at den dukker opp dag 4. Og en blodansamling kan det sikkert også være. Vondt er det uansett, og må vist bare bite tena sammen opptil ett par uker. Tygger Paralgin Forte i dobbel dose 3-4 ganger om dagen, håper det holder i dag. Hat!
Gjest Oskar Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 hei sliter med det samme! hvor lang tid tok det før du ble noe bedre igjen ?
Gjest Operert Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Takk for tilbakemeldinger. Jeg vet av papirene jeg har fått i forbindelse med operasjonen at det nok er en indre hevelse, og at det ikke er unaturlig at den dukker opp dag 4. Og en blodansamling kan det sikkert også være. Vondt er det uansett, og må vist bare bite tena sammen opptil ett par uker. Tygger Paralgin Forte i dobbel dose 3-4 ganger om dagen, håper det holder i dag. Hat! Jeg har hatt en mislykket operasjon og har dermed mye erfaring med smertestillende. Kan anbefale voltaren +paracet, eventuelt neurontin eller lyrica i tillegg, men det et vel mer aktuelt om du går i lengre tid uten at nervesmertene gir seg. Uansett tror jeg det er naturlig at det tar litt tid å omme seg etter prolapsoperasjon, nerver leges ikke veldig raskt, så vær tolmodig!
LilleMy Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2013 Nå er det over ett år siden jeg opererte og jeg har fremdeles mye vondt dessverre.... Dog ikke nervesmerter, heldigvis - men andre udefinerbare smerter. Jeg vet ikke om det er den gjenværende prolapsen som fortsatt plager meg, eller hva det nå er... Har også hatt mye låsninger i bekkenet, men har gått hos osteopat og fått behandlinger. Jeg trener både på egenhånd og ukentlig med fysio, men alså fortsatt vondt. Og for tidlig å ta ny MR pga arrvev. Så nesten daglig tyller jeg i meg 1g Paracet sammen med 400mg Ibux.
Sugerøret Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Hvor har du blitt operert? Har du kontaktet dem og forklart situasjonen.Et år er jo en lang tid,du burde ha blitt bedre nå om operasjonen var vellykket.En annen ting er når en prolaps er fikset,kan det bli "forsyvninger" i systemet.En kan få smerter i nakke,hofter kne osv pga nå er man "rettet" opp. Da burde legen som opererte deg ha informert deg om dette.Samt slikt er noe fysio/naparat/osv burde vite om og forklare Dessverre vet jeg om flere som ikke har blitt bedre av operasjon.Hva med andre medisiner enn det du nå tar? En depo tablett som gir lindring over hele dagen,istedenfor mange tabletter.Eller noe annet som er mer effektivt? Jeg har hatt mange prolapser og har permanent nerveskade i dag (nevropatisk smerte) Går til smerteklinikk og det hjelper .Et stor team der med forskjellige leger,fysio osv Endret 26. februar 2013 av Kårky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå