Gå til innhold

kastrere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei alle sammen! lurerpå en liten ting, jeg skal kastrere min hannkatt nå som han er 7 mnd gammel og ganske så vill av seg! men så har jeg hørt at det er ganske dyrt, hvertfall her i oslo, men så hørte jeg at dyrebeskyttelsen kan ha noe rimelig, men på deres sider fant jeg ingenting, sendte dem en mail men har ikek fått no svar, men er det flere enn meg som har hørt dette? eller som vet andre råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster +/- 300,- å kastrere en hannkatt.

Dyrebeskyttelsen har kampanjer innimellom, hvor de samarbeider med lokale veterinærer om å tilby kastrering til redusert pris. Kanskje det du har hørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

300?da jeg sjekket det ut fikk jeg fortalt at prisen lå på mellom 1500 til 1900 kroner... jo jeg hadde hørt det en lurte derfor på når disse kampanjene var og hvordan jeg kan finne mer ut.. men på deres hjemmeside fant jeg ikke noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Det var mye penger, er du sikker på at det stemmer? Vet det er dyrere å kastrere hunnkatter, men trodde ikke det heller var SÅ dyrt.

Tilbudet fra Dyrebeskyttelsen (ihvertfall hvor jeg bor) er ofte "gratis øremerking" i forbindelse med kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betale ca 1000 kr når vi sterilliserte vår katt og hu fikk en vaksine med det samme. Dette er en hu katt da og vi bor i Trondheim.

Men vet der onkel bor(liten plass) der kan de dra til en privat dyrlege hjemme til h*n og få det til en ca 300 kr...

Varierer veldig i pris.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke nøyaktig pris, men hankatt er en enklere operasjon enn en hunnkatt. Det er en ganske vanlig operasjon som er lett å sammenligne mellom klinikker, så jeg tror ikke prisene skal være så hårreisende.

Og er virkelig 1000 kr svinedyrt for en slik greie? Synes du skal kastrere jeg, så har du god samvittighet. Det er masse løskatter der jeg bor, og det er utrolig trist å se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest [maria] - ikke innlogget

Å kastrere en hunnkatt tar opptil 45 minutter og er en krevende operasjon. Det tar ca 10 minutter for hannkatter og gjøres to små snitt.

For 1 år siden betalte jeg 1200,- for øremerking og sterilisering av en hunnkatt. Mens prisen for hannkatter lå på ca 300 uten øremerking. (Når katten likevel får narkose, koster øremerking rundt 100,-)

Jeg ville tatt en ringerunde til smådyrsklinikker om jeg var deg. 1500,- er altfor mye! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...