Gå til innhold

Hva smaker smøreost?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Begynner å bli lei av vanlig skinke og ost. Tenkte derfor å prøve meg på en smøreost istedet. Jeg er veldig kresen i matveien, og liker absolutt ikke majones eller kaviar. Hva smaker egentlig smøreost? Ligner det på majones og slikt, eller er det mer ostesmak? Kjipt å kjøpe en dersom jeg ikke klarer å spise den, så tenkte å høre med dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Begynner å bli lei av vanlig skinke og ost. Tenkte derfor å prøve meg på en smøreost istedet. Jeg er veldig kresen i matveien, og liker absolutt ikke majones eller kaviar. Hva smaker egentlig smøreost? Ligner det på majones og slikt, eller er det mer ostesmak? Kjipt å kjøpe en dersom jeg ikke klarer å spise den, så tenkte å høre med dere :)

Det smaker på en måte ost, og virker som betong dersom du ikke er kjapp til å skylle av kniven etter at du har brukt den til å smøre osten utover skiva med.

Ellers vil jeg oppfordre deg til å bare ta sjansen å prøve. En slik tube koster ikke all verden, så du går ikke konk om du ikke skulle like den. :tommelopp:

Hvis du er glad i ost, vil jeg anbefale deg å finne en butikk med god ostedisk. Spør personalet om tips til oster du kan prøver basert på det du allerede liker, og det vil åpne seg en ny verden.

Endret av pøbelsara
Skrevet

Smørost er ganske seigt. Smaker ikke det samme som vanlig ost i hvertfall. Men ja, kan du ikke bare kjøpe en å prøve selv? Smak er jo rimelig subjektivt, og siden du er kresen hjelper det kanskje ikke så mye om vi sier at det er godt eller ikke. Du må jo nesten smake selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg personlig liker ikke sånne tube smøreoster, men enkelte steder finnes de i løsvekt i små utgaver å da kan du jo kjøpe en sånn å teste? Så blir det ikke så dyrt.

Endret av eplebit
Skrevet

Jeg anbefaler deg Jalapenio-osten! Jeg tar den gjerne om du ikke liker den! :ler:

Har så dilla på den, syntes den er så fantastisk god. Hadde jeg fått lov av gubben ville jeg spist knekkebrød med det på til frokost, middag og kvelds :ler:

Hvis ikke er også Bacon-ost og Skinke-osten ganske god. Rekeosten er kvalm, naturellost er helt OK men ikke spesielt god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...