AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Jeg drikker hver fredag og lørdag, og noen ganger par glass vin på torsdag. Søndag-onsdag drikker jeg aldri noe. Nå skal jeg til bredriftslegen og ta blodprøver. Livredd jeg skal ha skade på levren eller forhøyede leverprøver Jeg har ingen symptomer på sykdom. Hva tror dere?? Drikker jeg for mye når jeg fort kan drikke 2,5 flaske på 2-3 dager? Eller rekker leveren å hente seg inn igjen på de 4-5 alkoholfrie dagene??
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Visst du trenger å spørre deg selv om du har ett alkoholproblem, har du mest sannsynlig det.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Visst du trenger å spørre deg selv om du har ett alkoholproblem, har du mest sannsynlig det. folk med alkoholproblemer tror det ikke selv
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Visst du trenger å spørre deg selv om du har ett alkoholproblem, har du mest sannsynlig det. Jeg fester mye to ganger i uka, og overhode ikke lyst på alkhol søndag-onsdag, så et problem har jeg vel ikke akkurat Det jeg er dedd for er leveren min, jeg aner jo ikke hvor mye den tåler. Jeg blir alltid litt nevrotisk før legeskjekk
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 En del steder vises det til at faregrensen for kvinner er 14 alkoholenheter per uke. Andre opererer med lavere grenser. En flaske vin er ca 6 alkoholenheter, så 2,5 flasker blir dermed omtrent 15 enheter. Du ligger derfor litt i overkant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå