Gå til innhold

Vektreduksjon.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager om jeg laget emnet under feil kategori, men fant ingen andre som kunne passe.

Jeg er ei jente på 17 år. Er ca 170 høy, og veier 62,5. Jeg er veldig misfornøyd med meg selv. For bare 8 månder siden veide jeg 53, og vil gjerne komme tilbake til den vekten. Gjerne enda litt mer ned. Derfor kjøpte jeg noen avføringspiller forige uke. Det er av merket pursennid 12 mg. Begynte med to piller etter hvert måltid. Jeg begynte heller å ta 4-5 på kveldene.

Problemet er at jeg nesten ikke har gått ned noe. Har muligens gått ned en halv kilo, men vet ikke om det er pillene, eller om det er fordi jeg har spist mindre.

jeg trenger virkelig å gå ned i vekt. Det eneste jeg tenker på er tynne mennesker. Jeg synes mennesker med anoreksia og bulimi er noen fantastisk vakre mennesker. Jeg blir ofte glad om morgenen når jeg våkner, ligger på ryggen, og faktisk kan kjenne hoftebenene mine. Er ofte inne på siden "prettythin" for å se på inspirasjon, og bilder av hvordan jeg kanskje kan se ut en dag, og blir misunnelig når jeg ser at vedkommede har ben som stikker ut. Jeg synes det er helt nydelig.

Så det jeg lurer på er. Er det noen andre reseptfrie, billige avføringsmidler som gjør at jeg går fortere ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og få henvisning til psykolog. Du har åpenbart spiseforstyrrelser.

• Liker 1
Skrevet

Gå til legen og få henvisning til psykolog. Du har åpenbart spiseforstyrrelser.

Har vært hos opptil flere psykologer angående andre ting, og når de ikke har tat meg seriøst, så har jeg ikke tatt meg bryet med å fortelle dem om mitt forhold til verken mat eller tabletter. Om jeg hadde hatt spiseforstyrrelser, hadde jeg nok ikke vært den størrelsen jeg er.

Skrevet

Om du bruker avføringspiller for å slanke deg, så er du inni en ond sirkel.. Om du ikke får hjelp hos legen/psykolog, bør du skaffe hjelp andrep plasser.

Skrevet

Du har spiseforstyrrelser, for "den størrelsen du er" er ikke overvektig eller feit eller noe som helst. Den er helt normal og SLANK! Og å ta avføringspiller er i alle fall et tydelig tegn på at du tenker spiseforstyrrede tanker. 53 kilo og mindre på deg er veldig lite!! Trening og sunt kosthold er veien å gå, ikke å tvinge kroppen til å kvitte seg med næring.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg veide 53 kilo, var jeg passe fornøyd med vekten. De gangene jeg var helt nede i 51 eller 50, var jeg utrolig glad. Jeg vil bare få tilbake den herlige følelsen av å kunne se meg selv i speilet og kunne se krageben, og en liten smule hofteben. Det som fikk meg til å gå opp, tror jeg var p-pillene, så de sluttet jeg på for noen månder siden.

Jeg laget ikke forumet for å høre at jeg har en sykdom, jeg vet jeg ikke har. Jeg lagde det for tips til raskere vektreduksjon. Og tips til avføringspiller, eller andre piller som kan få vekten nedover enda raskere.

Skrevet

Og hvordan har du tenkt til å få i deg nok energi og alle viktige næringsstoffer? Har ikke tanken streifet deg at det kanskje er en grunn til at maten bruker den tiden den gjør, på å gå igjennom fordøyelsessystemet?

At du ikke engang gidder å forsøke å gjøre dette på en sunn måte sier meg at du er lat, fanatisk og kun opptatt av utseende og vekt. Typisk korttenkt, dum, ung jentunge med andre ord.

Hva og hvor mye spiser du på en normal dag? Trener du? Forstår du selv at du allerede er slank?

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke vurdert å bare spise sunt og trene jevnlig og så akseptere resultatet du får fra det, som antakeligvis er en slank, sterk og sunn kropp?

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan har du tenkt til å få i deg nok energi og alle viktige næringsstoffer? Har ikke tanken streifet deg at det kanskje er en grunn til at maten bruker den tiden den gjør, på å gå igjennom fordøyelsessystemet?

At du ikke engang gidder å forsøke å gjøre dette på en sunn måte sier meg at du er lat, fanatisk og kun opptatt av utseende og vekt. Typisk korttenkt, dum, ung jentunge med andre ord.

Hva og hvor mye spiser du på en normal dag? Trener du? Forstår du selv at du allerede er slank?

Jeg er kanskje lat, fanatisk, dum, korttenkt, ung jentunge og alt det andre du kalte meg. Men det forandrer ikke det faktum at jeg ikke er fornøyd med hvordan jeg ser ut.

På en normal dag, spiser jeg to/tre brødskiver med ost/skinke eller noe annet jeg finner i kjøleskapet, som ikke er proppet med kalorier og fett. Kanskje et eple, eller en pære som mellommåltid. Jeg drikker noen glass med appelsinjuice, vann eller cola zero. Av og til tar jeg 8-10 nøtter om morgenen for å få igang forbrenningen, men har lite matlyst om morgenen.

Skrevet

Altfor lite mat! om du vil ned i vekt må du doble inntaket.Forbrenninga di er heilt forstyrra... på eit Grethe Roede kurs spiser en det doble og går ned 1 kg i veka.

Skrevet

Jeg er kanskje lat, fanatisk, dum, korttenkt, ung jentunge og alt det andre du kalte meg. Men det forandrer ikke det faktum at jeg ikke er fornøyd med hvordan jeg ser ut.

På en normal dag, spiser jeg to/tre brødskiver med ost/skinke eller noe annet jeg finner i kjøleskapet, som ikke er proppet med kalorier og fett. Kanskje et eple, eller en pære som mellommåltid. Jeg drikker noen glass med appelsinjuice, vann eller cola zero. Av og til tar jeg 8-10 nøtter om morgenen for å få igang forbrenningen, men har lite matlyst om morgenen.

Med andre ord: Du spiser så lite at kroppen din ikke klarer å ta vare på det lille du måtte ha av muskler.

Uansett hvor mye du slanker deg, kommer du alltid til å se dvaskete og slapp ut. For å få fin kropp trenger man muskler, og det får du ikke av å sitte på dass og knaske avføringspiller og leve som en anorektiker...

Du er SYK. I HODET. Og om du fortsetter som dette blir du snart syk i KROPPEN også, og da blir du i hvertfall stygg.

• Liker 1
Skrevet

Du spiser altså 2 brødskriver, 10 nøtter og 1 frukt i løpet av en dag? Og du vil at vi skal anbefale deg noen avføringstabl.. og du mener du ikke har et problem? Come on..

• Liker 1
Skrevet

Du har jo ikke noe avføring å fjerne med så lite mat du putter i deg.

Avf.piller virker når de kommer i tykktarmen/endetarmen, og når maten først har kommet dit har kroppen sugd opp all næringen som var i maten. Så det er ingen vits i å ta avf.piller. Det eneste du ender opp med er en tarm som ikke klarer å tømme seg selv, og det er ikke morsomt. Og det er ikke lett å forandre igjen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjære Gjest

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Iah, mod

Endret av Iah
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...