PeuàPeu Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 (endret) På lørdag skal en venninne ha bursdagsfest, og jeg og en annen venninne tenkte å lage en artig kake til henne. Nemmelig denne; http://www.kondomeriet.no/produkt/penis-kakeform/9772446 Også lurer jeg på om noen har noen råd/tips eller oppskrifter til formen? Jeg tenker, kaken må kanskje stekes lengre enn en vanlig lanpanne, siden formen er dypere? Andre tips til former tas imot med takk! Gjerne noen som er lett å få tak i. Endret 7. februar 2012 av PeuàPeu
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Få dere litt mer stil. Eller er dere 16? 2
PeuàPeu Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2012 Det er forsatt like hyggelig her inne med andre ord? 3
Lutetium 71 Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Jeg er ingen kakebaker, men jeg tror det kanskje er lurt å unngå melisglasur på akkurat den kaken. 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Ikke at jeg likte kakeformen, men du bør nok finne en oppskrift som passer til litt dypere former (springform e.l.) hvis du skal bruke denne. Da er tempen gjerne litt lavere og steketiden litt lengre enn for langpannekaker. Hva slags kake har du tenkt å lage, da? Bløtkake? Sjokoladekake? Hvis sjokoladekake - pass altså på at du ikke velger en langpanneoppskrift. Oppskrifter finner du i søkk og kav på nett om du googler.
PeuàPeu Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2012 Ikke at jeg likte kakeformen, men du bør nok finne en oppskrift som passer til litt dypere former (springform e.l.) hvis du skal bruke denne. Da er tempen gjerne litt lavere og steketiden litt lengre enn for langpannekaker. Hva slags kake har du tenkt å lage, da? Bløtkake? Sjokoladekake? Hvis sjokoladekake - pass altså på at du ikke velger en langpanneoppskrift. Oppskrifter finner du i søkk og kav på nett om du googler. Som redigert, om noen har tips til andre artige former, tas det imot med takk! Det er det jeg lurer på! Jeg vet ikke hvilke kaketyper som passer best.. Noen som har laga "formkaker" før som kan komme med erfaringer?
Gjest Offensive Pie Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Jeg synes det er enklest å lage is eller pudding i slike former. Det er vanskelig å steke ordentlig, synes jeg. Dessuten kan man gjøre mye med ulike farger.
PeuàPeu Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2012 Jeg synes det er enklest å lage is eller pudding i slike former. Det er vanskelig å steke ordentlig, synes jeg. Dessuten kan man gjøre mye med ulike farger. Gele kanskje? Heller det enn is/pudding
Brunhilde Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Jeg tror jeg ville bakt sjokoladekake eller sukkerbrød i langpanne og kuttet til den fasongen jeg ville ha. Det er ikke så vanskelig hvis du har et bilde å se etter. En marsipan(pikk)kake kan bli ganske så stilig.
Gjest Herr Drue Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Dette minner meg om "curb your entusiasm" der Larry kommer sent på en fest og får servert et stykke av en fantastisk sjokoladekake. Senere finner han ut at kaka er en peniskake og blir sur. http://www.youtube.com/watch?v=niCiKpgeRYo
skrue Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 På lørdag skal en venninne ha bursdagsfest, og jeg og en annen venninne tenkte å lage en artig kake til henne. Nemmelig denne; http://www.kondomeriet.no/produkt/penis-kakeform/9772446 Også lurer jeg på om noen har noen råd/tips eller oppskrifter til formen? Jeg tenker, kaken må kanskje stekes lengre enn en vanlig lanpanne, siden formen er dypere? Andre tips til former tas imot med takk! Gjerne noen som er lett å få tak i. Tror du bør gå for noe som ikke krever steking. Formen er så ujevn at steketiden vil variere.
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Gele kanskje? Heller det enn is/pudding For den som liker slikt går det også selvfølgelig an. Jeg er bare ikke noen fan av gelé selv, og tenker derfor at ingen andre kan sette pris på det Et alternativ kan være å bake en vanlig kake med penisdekorasjoner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå