jente1996 Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hei. Jeg er ei jente på snart 16 år som har vært plaget med å måtte veldig ofte tisse, men å ikke få noe særlig ut, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg trodde det var urinveisinfeksjon, og gikk til legen. Der tok jeg en urinprøve, som sa at jeg hadde urinveisinfeksjon, og fikk da antibiotika for første gang i mitt liv. Urinveisinfeksjonen ble bedre, men da kuren var ferdig var jeg enda ikke helt bra, og fikk derfor nå en ny kur, men med en annen type antibiotika. Den fikk jeg i dag. Det har seg slik at jeg syntes det var veldig ubehagelig å gå på skolen når jeg hele tiden måtte på do, og holdt meg derfor hjemme fra skolen i nesten to uker. Jeg har begynt å gå på skolen igjen nå, men i morgen skal jeg ha mattetentamen. Jeg gruer meg veldig fordi vi ikke får gå på do på mattetentamen uten å bli ført ut i grupper av en lærer. Pga mangel på lærere får vi bare gå på toalettet ca 2 ganger på en helgags ( 6 timers ) tentamen. Jeg gruer meg veldig mye til å sitte i et klasserom i 6 timer å ikke få gått på do når jeg må. Jeg vet at hvis jeg føler at jeg må på do hele tiden i morgen på prøven, og ikke får lov, kommer jeg til å levere inn prøven om jeg er ferdig eller ikke, og så dra hjem. Jeg synes det er dumt fordi jeg vil gjøre det bra på skolen, jeg går tross alt siste halvåret i 10.klasse. Jeg kan ikke bli hjemme fra skolen i morgen fordi jeg har vært så mye vekke fra skolen i det siste, og mamma vil ikke at jeg skal være hjemme fra skolen mer. Jeg og mamma har kranglet mye i det siste, og jeg føler hun ikke tror på meg når jeg forteller hvordan jeg har det. Jeg har veldig lyst til å få en slutt på urinveisinfeksjonen, redselen for å gå på skolen pga den, og også kranglene med mamma. Jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg bør gjøre? Hvordan kan jeg bli kvitt urinveisinfeksjonen, og hva synes dere jeg skal gjøre når det gjelder matte-tentamenen i morgen? Takk for svar! :-)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 I forhold til imorgen må du bare forklare at du faktisk har urinveisinfeksjon og er plaget med å tisse ofte. Vet ikke om du kunne fått utsatt denne tentamenen hvis du får en legeerklæring?
Gjest Elyssa Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Tror du burde skaffe deg en legeerklæring, så du kan få litt hjelp i morgen. I hvert fall kan du få gått på do.. Med hensyn til å bli kvitt UVI`en så hjelper det veldig med tranebær. Kapsler og juice. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå