Gå til innhold

Valentines gave til jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som har en liten greie med ei annen jente, og jeg fikk vite at jeg skulle få noe av henne til Valentines, altså en gave og et kort. Jeg er er utrolig forelska i henne og hun betyr mye for meg denna jenta her, så jeg vil også finne noe fint til henne.

Men dette er nytt for meg egentlig, dette er aller første gang jeg har hatt noe med ei av samme kjønn, mitt første og siste forhold med en gutt varte i 6 år, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal finne på..

Det jeg tenkte var kanskje å gå på Bjørklund for å finne et fint smykke og en sånn søt bamse som de selger på bokhandlere hvis dere skjønner, + et kort. Men blir dette for mye? Eller har noen en bedre ide?

Og til slutt, hva skriver man i et valentines kort egentlig?

Setter stor pris på hjelp. :)

Hilsen jente 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kortet kan du jo skrive litt om hva du synes om henne, eller et eller annet koselig og personlig.

En sånn bamse ville jeg droppet, med mindre du vet hun liker sånt.

Smykke var en god idé :) Du finner mye fine håndlagede unike ting her; www.epla.no Hvis du ber selgeren om å sende det raskt, rekker nok det meste frem før valentinsdagen. Litt mer spesielt enn ting fra gullsmedkjeder, syns jeg. Det er mye i ekte edelmetall laget av gullsmeder på epla også. (Mye juggel og, men du ser at det er fake hvis det er voldsomt billig, ikke ser ut som skikkelig håndverk osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint at du er forelsket :rodmer:

Jeg synest ikke at det trenger å koste så mye, det er jo tanken som teller! Det er ekstra koslig å vite at du har brukt tid på gaven hennes. Om det var jeg som skulle fått noe så hadde jeg blitt utrolig glad for noe av dette:

- Du kan jo gi hun roser og et kort?

- Bake noe? (cupcakes med godterihjerter på)

- Lage en boks og skrive ned 10 ting på hvorfor hun er spesiell!

- Kjøpe såper som er formet som hjerter

- Kjøpe eller lage konfekt?

- Lage noe godt, også se en film sammen?

- Gi hun en bamse?

- Hjertesmykke, armband eller øredobber? (dette koster vel litt)

- Leppomade

- Slikkepinne som er formet som et hjerte?

Håper du finner på noe å gi henne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Tusen takk Joe :)

Jeg synes dette var veldig fint https://epla.no/handlaget/produkter/404907/

er det juggel eller hadde det funket?

det var skikkelig fint :rodmer: men jeg synes kanskje det blir litt i overkant med dere ikke har vært sammen så veldig lenge/ikke er sammen i det heletatt (kom ikke helt klart fram i inlegget ditt). Men ellers så er sånne gaver utrolig vanskelige, synes jeg da. Men jeg foreslår ihvertfall et kort, der du kan skrive feks hvorfor du liker henne eller noe. Så trenger du jo ikke gi noe sånt skikkelig kjærlighetskliss, med mindre det er noe du vet hundre prosent sikkert at hun liker. Jeg ville vært forsiktig med smykker, ihvertfall hvis du ikke kjenner henne så godt. Eventuelt kunne jo et armbånd eller et pent skjerf vært noe (hvis hun er den typen). Men det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Og til slutt, hva skriver man i et valentines kort egentlig?

Jeg har ikke så fryktelig lang erfaring med valentineskort. Til bursdager skriver man gjerne ofte bare "gratulerer med dagen" eller noe lignende, men jeg synes det blir litt teit å skrive noe så kort på et valentinskort. Da kan man heller la være. Men du kan jo feks skrive hvorfor du liker henne/hva som gjør akkurat henne spesiell. Eller type sette opp en liste med ti ting som gjør at du liker akkurat henne. Utenom det har jeg ingen forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gold filled" betyr gullbelagt. Det vil si at det er svært lite som faktisk er gull, bare et tynt lag utenpå. Når det blir slitt (noe smykker blir når man bruker det), kan metallet som er under synes gjennom.

925 er sølvstandard i Norge, og er 92,5% sølv og litt kobber og annet for å gjøre det hardere og bedre å jobbe med. For gull er 585 vanlig, og også 750. Nå finnes det flere finheter. Jo høyere tall, jo mer edelmetall. På smykker som er ekte, vil det tallet stå i beskrivelsen hos de fleste seriøse selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...