AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hei! jeg spiser veldig sunt til vanlig, men har som regel et behov for litt "ekstra". innimellom får jeg også en ekstrem trang til å overspise selv om jeg er mett. altså snoke i alle skuffer til jeg finner noe. dette irriterer meg, siden det har blitt en vane. itilleg til dette kaster jeg opp. ofte. flere ganger om dagen. mange vil si det er bulemi, men saken er at det er ikke frivillig. jeg bare merker jeg blir utrolig kvalm og det bare presser på. dette skjer stadig. det er ikke mye jeg kaster opp, bare deler av et måltid, og hvis jeg drikker mye vann kommer dette rett ut igjen med en gang. det er selvfølgelig ubehagelig, men det som skremmer meg er at jeg ikke "plages" av det, men at jeg da kaster opp noen kcal. hva kan man kalle dette? burde jeg være bekymret? er ikke overvektig eller noe..
The Kitten Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Hvis du ikke klarer å holde på maten, bør du absolutt være bekymret. Uansett om du kaster opp med vilje eller ei.
Gjest Daenerys Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Ville vært bekymret av at du ikke plages av at du faktisk kaster opp, og at du tenker at du mister kcal.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Hei! Alle spiseforstyrrelser kan vel være individuelle. Kanskje det er noe ved ditt forhold til mat som fører til brekningene. Det kan også være noe du spiser som du reagerer på, eller at kroppen din ikke tåler mengden du spiser. Hvis du føler at du spiser veldig mye, skjønner jeg at det føles ok å kvitte seg med de ekstra kaloriene. Men det er så klart ikke ok for kroppen din. På sikt kan det føre til store skader i munn og svelg, og igjen gjøre at kroppen sliter med å sende maten kun en vei... Det er vanskelig å si noe om for oss som ikke sliter med det samme. Har du noen du kan snakke med? Hvor gammel er du? Virker som om du trenger å snakke med en lege i første omgang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå