Gå til innhold

PP-tjenesten og SPT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som vet om det er mulig å få jobb i PP-tjenesten eller i SPT, såfremt man har utdanning til det, hvis man ikke har jobbet som lærer?

Jeg er lærerutdannet, men har ikke erfaring som lærer enda. Jeg synes det spesialpedogogiske feltet er veldig spennende, og har 30 stp spesialpedagogikk.

Er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å jobbe i statped (regner med at det er det du mener med stp) så må du ha master i ped. eller spes.ped. Det ble ihvertfall sagt når jeg var på et foredrag i regi av statped vest for noen år siden.

Så vidt jeg vet så foretrekker også ppt at man har master i ped./spes.ped, men godt mulig de også ansetter folk med videreutd. i spes.ped. Det kommer litt an på hvor du er landet, på små steder kan det være vanskelig å få tak i folk med "riktig" utdanning.

Jeg tror ikke du har stor sjanse for å få jobb i ppt eller statped kun med lærerutd. (de 30 stp spes.ped er vel en del av lærerutdanningen din?) og med tanke på at du ikke har erfaring heller.

Du kan derimot få en lærerjobb der du har spesialundervisning/ spesialpedagogiske oppgaver.

Hvis synes spes.ped er spennende så ville jeg absolutt sett på muligheten for å ta master i spes.ped eller ped.

Har selv master i ped (men har ikke skrevet oppgave innenfor spes.ped tema) og fordypning i spes.ped (60 stp) i bachelorgraden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å jobbe i statped (regner med at det er det du mener med stp) så må du ha master i ped. eller spes.ped. Det ble ihvertfall sagt når jeg var på et foredrag i regi av statped vest for noen år siden.

Så vidt jeg vet så foretrekker også ppt at man har master i ped./spes.ped, men godt mulig de også ansetter folk med videreutd. i spes.ped. Det kommer litt an på hvor du er landet, på små steder kan det være vanskelig å få tak i folk med "riktig" utdanning.

Jeg tror ikke du har stor sjanse for å få jobb i ppt eller statped kun med lærerutd. (de 30 stp spes.ped er vel en del av lærerutdanningen din?) og med tanke på at du ikke har erfaring heller.

Du kan derimot få en lærerjobb der du har spesialundervisning/ spesialpedagogiske oppgaver.

Hvis synes spes.ped er spennende så ville jeg absolutt sett på muligheten for å ta master i spes.ped eller ped.

Har selv master i ped (men har ikke skrevet oppgave innenfor spes.ped tema) og fordypning i spes.ped (60 stp) i bachelorgraden min.

Hei

Mener ikke STP, mener SPT, altså spesialpedagogiske tjenester.

Takk for svar. Jeg synes spesialpedagogikk er veldig spennende, er bare dumt at det ikke finnes utdanning innen dette mer tilgjengelig der jeg bor. Har ikke mulighet til å flytte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...