Gå til innhold

HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ligget i senga i hele dag og sett på tv, og plutselig reiste jeg meg og strekte meg. Jeg falt på bakken og var helt borte og alt var svart i 5 sek ellerno så gikk jeg inn på et annet rom for å hvile litt . Etter 1 min ellernoe gjorde jeg det samme, strekte meg ordentlig. Så falt jeg på bakken og alt var svart og jeg var borte. Begynte å skjelve og hadde vondt i hele kroppen og gråt, fordi jeg var redd. Etterpå hadde jeg tydeligvis sprukket leppa mi, sikkert når jeg falt.. har alltid blitt svimmel av å strekke meg, men sånn deilig følelse, aldri noe sånt . Er kjemperedd, hva kan det være?

DETTE SKREV JEG FOR NOEN UKER SIDEN.

Det samme skjedde for 10 min siden, bortsett fra at jeg faktisk var til setedet, men VELDIG svimmel. Vært hos legen og tatt EKG-test (hjerterytme), blodprøver og blodtrykk. Tror han sa blodtrykket var litt lavt, men alt annet var ok. Fikk krampe i hele kroppen liksom, men gikk over etter 10 sek - alt sammen. Er jo fortsatt redd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavt blodtrykk elr jernmangel. kan jo være en grunn. Eller kanskje mild epileps? Men det hadde vel legen kunne funnet ut.

Skrevet

Lavt blodtrykk elr jernmangel. kan jo være en grunn. Eller kanskje mild epileps? Men det hadde vel legen kunne funnet ut.

håper ikke det er NOE med epilepsi as... :(

Skrevet

Dette har det vært postet om før og ingen på KG kan hjelpe deg med dette. Legetid kanskje?

Gjest kittycat
Skrevet

Dette har det vært postet om før og ingen på KG kan hjelpe deg med dette. Legetid kanskje?

Hon sier jo at det samme nettopp skjedde igjen. Nei vi vetkje, hørtes ganske voldsomt ut, men uansett når man besvimer litt så kommer det gjerne reaksjoner. Om du kjenner det skjer husk at det ikkje er bra å stresse. Det er jo ikkje normalt, men om det skjer igjen før legen har fått sagt noe må du bare prøve å slappe av og få i deg næring.

Skrevet

Har du lest hele innlegget? Har vært hos legen..

• Liker 1
Skrevet

Hon sier jo at det samme nettopp skjedde igjen. Nei vi vetkje, hørtes ganske voldsomt ut, men uansett når man besvimer litt så kommer det gjerne reaksjoner. Om du kjenner det skjer husk at det ikkje er bra å stresse. Det er jo ikkje normalt, men om det skjer igjen før legen har fått sagt noe må du bare prøve å slappe av og få i deg næring.

Takk for svar !

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt?

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt?

Er vel gangske greit. Spiser ikke usunt, spiser heller ikke godteri noe ofte, en gang i blant bare. Prøver jo å gå ned litt i vekt, så jeg trenger også. 165 cm høy og veier 62..

Skrevet

lege-lege-lege.

Skrevet (endret)

Er vel gangske greit. Spiser ikke usunt, spiser heller ikke godteri noe ofte, en gang i blant bare. Prøver jo å gå ned litt i vekt, så jeg trenger også. 165 cm høy og veier 62..

Det er mye mer relevant her at du prøver å gå ned i vekt enn at du spiser godteri i blant. Man besvimer ikke av sjokolade eller pasta, man kan besvime hvis man går lenge uten mat.

Endret av Glynis
Skrevet

Høres ut som helt ufarlig blodtrykksfall. Du er i ro, ligger kanskje, og reiser deg brått. Hvis du har litt lavt blodtrykk er det ikke uvanlig.

Skrevet

takk for svar, alle sammen ! :)

Skrevet

Du er jo overvektig.

Skrevet

Hvis du veier 60et eller anna og e 1.65 høy så vil eg si du har ikke no behov for og ta av. har du sjekket bmi?

Skrevet

Har du lest hele innlegget? Har vært hos legen..

Ja jeg leste og sier igjen,Ingen på KG kan hjelpe TS . Kun lege kan

Skrevet

Du er jo overvektig.

Og det er vel kanskje grunnen til at jeg prøver å ta det bort ? :)

Skrevet

Og det er vel kanskje grunnen til at jeg prøver å ta det bort ? :)

Du er ikke overvektig.

Høres nesten ut som et leilighetsanfall (google det du, orker ikke å skrive ned alt), men kun legen kan konstatere dette.

Skrevet

Hei

Jeg har hatt slike episoder flere ganger, særlig hvis jeg reiser meg litt raskt. Jeg var hos legen og undersøkte det for mange år siden, og fikk beskjed om at jeg har lavt blodtrykk.

Jeg har akkurat de samme symptomene som deg; det svartner, jeg faller og få kramper.

I følge legen er det ikke farlig, burde bare lære deg å reise deg litt saktere.

Men jeg vil understreke at jeg ikke er en lege, så jeg kan ikke vite at det er dette som feiler deg, men det høres veldig kjent ut det du beskriver. Du burde uansett ta en tur til legen å undersøke dette for å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...