Gå til innhold

Potetgull som aldri går ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det dukker stadig opp nye potetgulltyper i bitikken, men hvorfor er det bare et få av dem som varer spesielt lenge eller butikker som selger dem? Liker ikke nordmenn nye smaker? Er vi redd for å prøve noe nytt?

Og hva kommer det av at Maarud med salt og kan vel også nevne salt og pepper (den er vel på andreplass sikkert), samme med Kims og sørlandschips med salt aldri går ut? Det er de mest vanligstee potetgullene jeg ser og "alle" butikker har dem. Er vel den med salt som er mest vanlig av alt potetgull tror jeg. Men liker folk stort sett ikke potetgul med litt spenende smaker og diverse krydder annet enn salt?

Kanskje de fleste spiser det så skjelden at de går lei, i motsetning til meg? For eg spiser det ofte og er stadig på jakt etter nye smaker :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig foretrekker jeg de med salt, salt og pepper eller paprika. Og da helst ikke standard Maarud/Kims, men de tykkere og ordentlig stekte variantene. De andre smakene er stort sett ikke "spennende", de smaker bare kunstig, billig og jævlig. Ost og løk, rømme, alt det der. Blæ. I utlandet er de flinkere på sånt, og det går jo bl.a. an å finne Kettle chips på Meny nå. De er gode. Og endel av spesialvariantene til Sørlandschips er ikke så verst.

Skrevet

Jeg hater potetgull med andre smaker enn salt! Jeg synes det smaker buljong av alle sammen. Og sånne falske oste- løk- purre- rømme- biff- grill- meksikansk og whateversmaker. Uuurk.

MEN er selv også alltid på utkikk etter ny potetgull, da med salt smak. Synes det har vært mange gode som har gått ut av produskjon. Jeg liker sprø, tynne, salte og gjerne store flak som ikke er for fete, men som har tydelig potetsmak. Liker ikke sørlandschips og sånn.

Jeg har tydeligvis ikek samme samk som alle andre, siden de jeg liker ofte forsvinner igjen. Triste greier.

Mine all time fevorittchips er Kettle Bakes med salt og Polly (senere Kims) potetløv med 30% mindre fett.

Vanlig Kettle er for fet og for lite salt. Potetløv forsvant for mange år siden. :(

Skrevet

Tyrells sweet chili and lime!:rodmer:

Gjest Mahareth
Skrevet

Det dukker stadig opp nye potetgulltyper i bitikken, men hvorfor er det bare et få av dem som varer spesielt lenge eller butikker som selger dem? Liker ikke nordmenn nye smaker? Er vi redd for å prøve noe nytt?

Der tror jeg du har helt rett, vi er ganske så satt i våre vaner, og velger oftest det velkjente fremfor noe nytt.

Jeg elsker forøvrig salt sørlandschips.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg hater potetgull med andre smaker enn salt! Jeg synes det smaker buljong av alle sammen. Og sånne falske oste- løk- purre- rømme- biff- grill- meksikansk og whateversmaker. Uuurk.

MEN er selv også alltid på utkikk etter ny potetgull, da med salt smak. Synes det har vært mange gode som har gått ut av produskjon. Jeg liker sprø, tynne, salte og gjerne store flak som ikke er for fete, men som har tydelig potetsmak. Liker ikke sørlandschips og sånn.

Jeg har tydeligvis ikek samme samk som alle andre, siden de jeg liker ofte forsvinner igjen. Triste greier.

Mine all time fevorittchips er Kettle Bakes med salt og Polly (senere Kims) potetløv med 30% mindre fett.

Vanlig Kettle er for fet og for lite salt. Potetløv forsvant for mange år siden. :(

Enig med deg!!

Skrevet

Jeg synes potetgull med salt er godt, fordi det er litt enkelt/rent i smaken og ikke bare smaker MSG... kan også kjøpe andre typer, f eks sourcream o.l, men oftest blir det ulike typer bare med salt.

Mange av de nye smakene som kommer på markedet synes jeg ofte bare virker som de er dynket i for mye grillkrydder eller andre billige krydderblandinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...