Gå til innhold

Utdanningshjelp,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nå to år siden jeg avsluttet mitt siste år på vgs (påbygg, eller to år helsefagarbeider).

Det var et hardt år, jeg strøk i gym og norsk muntlig - noe som fører til at året ikke ble godkjent.

Jeg har jobbet siden, nå vil jeg få året godkjent for å kunne ta en større utdanning senere.

Hva må jeg gjøre, kan dette gjøres "hjemme"? Det å gå tilbake til vgs er noe jeg helst vil slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest energibånd

Du kan ta opp fag på et privatgymnas som f.eks sonans. Dette skal visst være ganske dyrt, men du har også muligheten til å lese på egenhånd og melde deg opp til privatisteksamen. Da er det viktig å være strukturert og kunne jobbe selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå to år siden jeg avsluttet mitt siste år på vgs (påbygg, eller to år helsefagarbeider).

Det var et hardt år, jeg strøk i gym og norsk muntlig - noe som fører til at året ikke ble godkjent.

Jeg har jobbet siden, nå vil jeg få året godkjent for å kunne ta en større utdanning senere.

Hva må jeg gjøre, kan dette gjøres "hjemme"? Det å gå tilbake til vgs er noe jeg helst vil slippe.

Du kan ta fagene som privatist. Du trenger ikke gå tilbake til vgs.

Du melder deg opp på:

www.privatistweb.no

Så må du sjekke kompetansemål i fagene for å vite hva du skal kunne. De ligger på udir.no, tror jeg.

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta nettstudier? Eller må jeg bare vente et år til, før jeg får gjort noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan ta nettstudier eller ei kommer an på hva du vil studere. Er det et studium som krever generell studiekompetanse og er i regi av en høyskole hjelper det ikke om det er nettbasert aldri så mye. Da er du ikke kvalifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå mener jeg om jeg kan fullføre disse to fagene gjennom nettstudie eller noe annet, eller om jeg må vente til nytt inntak hos privatist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...