AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Jeg fikk igår en kraftig allergisk reaksjon pga en antibiotika. På legevakten fikk jeg allergipiller. Spørsnmålet er: hvor lang tid tar det før utslettet trekker seg tilbake? Eller er det slik at pillen kun tar vekk kløen/smerten?...
Wonders Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 jeg bruker 20 minutter ca, smerten, kløing og dunking i huden varer ikke lenge etter de 20 minuttene.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Hva med utslettet på huden? Tar det lenger tid
Minya Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Kommer helt an på hva du har reagert på, hvorfor du har reagert og hvor mye du har reagert. Når jeg reagerer på noe jeg åpenbart ikke har tålt, får jeg røde prikker over hele kroppen, og i noen tilfeller noe som ligner på vintereksem/elveblest. De røde prikkene forsvinner som regel samtidig som kløen, ca halvtime-time etter at tabletten er tatt, det andre utslettet bruker som regel noen timer mer på å roe seg. Som oftest gir det seg etter at jeg har tatt tablett nr 2 etter seks-åtte timer.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Så du tar mer enn en om dagen? Jeg har reagert på legemiddel. Antar at det bør gi seg, men kanskje det tar tid før legemiddelet skylles ut av kroppen!
Minya Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Jeg tar en med det samme jeg merker at jeg har reagert på noe, og så en til seks-åtte timer seinere om det ikke gir seg på første. Det varierer jo selvfølgelig på om det er tidlig eller seint på dagen også, samt hvis jeg får en voldsom reaksjon tar jeg to tabletter på en gang. Har du reagert på et legemiddel, vil det være naturlig at reaksjonen forblir til legemiddelet er helt ute av kroppen, noe som kan rundt 24 timer med de aller fleste vanlige legemidler, men 48 timer i noen tilfeller. Endret 8. februar 2012 av Minya
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå